"Мтел" и "Теленор" записват подобряване на резултатите си

След месеци на известни трудности мобилните оператори "Мтел" и "Теленор" започват да показват подобрение и повишение на приходите и печалбите си. Публикуваните отчети на компаниите показват прекъсване на негативната тенденция.
За последното тримесечие на миналата година "Мтел" отбелязва ръст от 8.4% на приходите до 102.8 млн. евро, а оперативната печалба се увеличава с 6.5% до 31.5 млн. евро. Основната причина за това е придобиването на оператора Blizoo, което се отразява позитивно на финансовите резултати. И без Blizoo обаче има тенденция на подобряване на приходите, коментират от телекома.
Приходите за цялата минала година се понижават с 1.8% до 364.7 млн. евро, главно заради намаления в цените за крайните клиенти, казват още от компанията. Продължаващите усилия за оптимизиране на разходите в компанията компенсират частично спада в приходите, в резултат на което сравнимата EBITDA (печалба преди данъци, лихви и амортизации) намалява до 132.8 милиона евро, или със 7.2% спрямо 2014 г.
"Мтел" отчита повишаване на потребителите на мобилен интернет с 28.4% до 320 хил. Клиентите на широколентов интернет достъп достигат 413.8 хил., като голяма заслуга за ръста има придобиването на Blizoo. Придобиването на Blizoo превръща Мтел в най-голямата компания в България по брой клиенти на фиксиран интернет и втората по големина по брой клиенти на тв услуги по данни на Комисията за регулиране на съобщенията.
Конкурентни резултати
Постъпленията на "Теленор" пък са се увеличили с 0.6% през изминалата година и достигат 642 млн. лева, а EBITDA се повишава с 1.6% до 248 млн. лева. Само през последното тримесечие на 2015 г. приходите се увеличават с 1.2% до 170 млн. лева, а EBITDA расте с 6.5% до 62 млн. лева.
Компанията обаче отчита понижаване на абонатите си със 179 хил. само за последната четвърт на годината. Това е с 8% по-малко спрямо същия период година по-рано. Като причини за спада от телекома посочват силната конкуренция и обединяването на абонаменти. За сметка на това се повишава приходът от абонаменти, след като повече хора преминават на по-високи тарифи.