Фирма е глобена с 65 хил. лв. заради заблуждаваща реклама за продукт за стави

Фирма е глобена с 65 хил. лв. заради заблуждаваща реклама за продукт за стави

Фирма е глобена с 65 хил. лв. заради заблуждаваща реклама за продукт за стави
Комисията за защита на конкуренцията наложи санкция от 64 980 лв. на "Валмарк България" ЕООД заради заблуждаваща потребителите реклама на продукт за стави. Сумата е 0.5 на сто от нетните приходи от продажби на дружеството за финансовата 2014 г.
Проучването на комисията установило, че в няколко броя на седмичниците в. "Ретро" и в. "Уикенд" в периода 16 юли - 16 август 2015 г. е публикувана реклама на продукта за стави Проензи Рапид+, която е в състояние да заблуди потребителите.
Проверката е по сигнал на "Зонафарм" ООД. Анализът показал, че поне част от твърденията в рекламата са подвеждащи и са в състояние да заблудят потребителя за характеристиките и възможните резултати от употребата на продукта, което от своя страна да доведе до пренасочване и деформиране на търсенето.
Имат се предвид основно твърденията, че хиалуроновота киселина може да се инжектира само директно в ставата и че много продукти на пазара не съдържат изобщо противовъзпалително и включените активни съставки не могат ефективно да достигнат до ставния хрущял, за да го лекуват.
Експертизата показала, че хиалуроновата киселина и действието й зависят от това дали става въпрос за нискомолекулна или високомолекулна хиалуронова киселина. КЗК приема, че некоректно и заблуждаващо спрямо потребителите е да се излагат твърдения за хиалуроновата киселина по принцип, без да се уточни разликата в действието. Така рекламното твърдение би могло да промени поведението на потенциалните потребители като ги насочи към продукт, който не съдържа тази киселина.
За второто твърдение се казва, че засега учените не могат да дадат категорично мнение дали приетитят през устата колаген достига до ставния хрущял и доколко използването му самостоятелно, а не в комбинация с други съставки, е ефективно при заболявания и болки в ставите.
При определяне на санкцията Комисията е взела под внимание тежестта и продължителността на нарушението, както и икономическото състояние на ответното дружество, посочват от антимонополния орган.