Най-младият милиардер в Африка се прицели в "Кока-кола" и "Ред Бул"

Най-младият милиардер в Африка се прицели в "Кока-кола" и "Ред Бул"

Най-младият милиардер в Африка се прицели в "Кока-кола" и "Ред Бул"
скрийншот от Си Ен Ен
Мохамед Дюджи има амбициозни планове да поеме пазара на няколко големи марки в Африка. Най-горе в списъка на целите му са "Кока-кола", "Ред Бул" и "Фанта".
Пред Си Ен Ен 40-годишният изпълнителен директор на "Ем И Ти Ел груп" обяснява, че ще се бори със собствени марки като "Мо кола", "Мо енерджи".
"Кока-кола" е в Африка от 88 години и е навсякъде. Но Дюджи е непоколебим, след като за две години успя да завземе 3.5% от пазара на газирани напитки на родния си пазар в Танзания.
Ако стигна до 15%, се завърта големият оборот, сочи бизнесменът. За него това не е първото предизвикателство. Поемайки преди десет години от баща си бизнес за 30 млн. долара, Мохамед Дюджи изгради пан-африкански конгломерат с приходи 1.5 млрд. долара годишно.
Групата дружества сега обхваща 31 индустрии в 11 страни, включително предприятия в селското стопанство, производството на потребителски стоки, финанси, мобилна телефония, недвижими имоти, масла и логистика.
Напитките му са с 25% по-евтини от тези на основните му конкуренти.
"Имаме почти 60% пазарен дял в маслата и 60% в сапуните", коментира той в интервю разположението си спрямо големите мултинационални компании като "Нестле", "Проктър енд Гембъл", "Юниливър" и др.
Дюджи е 31-ви по богатство в Африка и няма намерение да забавя темпото. Неговата дейност допринася 3% от БВП на Танзания и дава работа на 28 000 души, което е почти 5% от работната сила в страната.
Ако неговата формула проработи, той очаква нарастване на приходите до 5 млрд. долара годишно и на персонала до 100 000 души в цяла Африка до 2018 г.