За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
chicago514
Рейтинг: 737 НеутралноЧакаме протеста на такситата за да разберем от какво не са доволни.
deymus
Рейтинг: 256 НеутралноБравос!!!!
Роси
Рейтинг: 5757 Неутрално"ГЕРБ, Патриотичния фронт, АБВ и БДЦ "
Плаващата коалиция,само ДПС ги няма.
Yotce
Рейтинг: 1547 НеутралноНе виждам каквато и да било логика таксиметровите шофьори да се разглеждат като особена категория превозвачи.
apt05319797
Рейтинг: 229 НеутралноТаксито е отдушник на безработицата кой от каде изпадне пристига при нас затова този хаус е организиран толко години от държавата щото така и изнася, иначе в БГ карам такси от 22 години в други държави сам работил и друго
Публикувано през m.dnevnik.bg
Рим
Рейтинг: 1325 НеутралноТаксисата да излизат на масови протести против несправедливият за тях патентен данък! Той се въвежда поради пълната некадърност на герберската върхушка да си събере вземанията по съществуващият до сега пропорционален (плосък) данък! Герб удари поредния бранш точни както пишеше в тефтерчето на Филип Златанов! Всички таксита на протест! Оставка!
ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯpet fire
Рейтинг: 3074 НеутралноДобре е да плащат данъци, защото масово са само на минимални осигуровки. Но смятам, че нещата не са премислени и скоро пак ще има промяна.
Uprsport
Рейтинг: 2651 НеутралноДа не би таксиджиите да са се разделили с лобито си, или то ще се активира на второто четене.
tsvetko_51
Рейтинг: 838 НеутралноИ това е една от многото сфери, където трудно се събират каквито и да е данъци и въпреки това качеството на услугата в средния случай е доста съмнително, да не кажа ниско.
куфара в багажника за много от такситата е неизпълнимо, защото багажника е зает от газовата бутилка, в същото време, цената сравнена с цените по света е малко ниска.
Дори елементарното изискване, да си качиш/да ти качат
Но такситата да ни бяха проблема, с хляб да ги нахраниш, а то са стотици хиляди хора, които не плащат или си спестяват част от данъците и осигуровките, а всички искаме по-добри обществени услуги и социални условия.
aha
Рейтинг: 174 НеутралноГолямата част от работещите са на минимални осигуровки, но на управляващите таксиметровите шофьори са им проблема. Има три бази данни, които вече 15 години не-електронното правителство избягва да свърже. Сървърът може да бъде дори произволен смартфон. Дане би да изкочат всичките фирмаджии 'социално слаби' включително и дупетатите.
cinik
Рейтинг: 2772 НеутралноЛевче на ден, за да ползва таксито всичките стоянки в общината. Това не е много.
Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“Време е за Юбер, без право на стоянка разбира се.
А онлайн касов апарат в таксито - искам да го видя, при положение че не успяхте да сложите в двуетажни междуградски автобуси за 100 пътника....
Рим
Рейтинг: 1325 Неутрално[quote#1:"chicago514"]Чакаме протеста на такситата за да разберем от какво не са доволни.[/quote]
ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯПромяната на вида данък през няколко години, означава пълно безхаберие на управляващата партия Герб! Това е най-некадърното правителство, в което мафията в лицето на герберската върхушка управлява заедно с комунистите! Горе-долу от десет управленски решения на грберските умници, девет са пълна тъпотия! Поредната промяната на данъка на такситата е поредна герберска идиотщина! Защо? Такситата са оборудвани с таксиметрови апарати с фискална памет. Това означава, че оборотът на всяка кола, по всяко време е записан на тази фискална памет (ако това не е така, вина носят контролните органи, а не таксиметровите шофьори)! Следователно, няма нищо по-логично от това, данъка да се формира като процент от този оборот, както е до сега (10%)! Освен това, оборотът за деня е различен за отделните шофьори. Едни изкарват 20 лв, други 50, трети 120 лв. защото възрастта на колите (15 г.) прави неизбежно едните от тях стари и неугледни, а другите - нови; едни фирми се предпочитат повече от други, следователно печелят повече; едни шофьори работят по 8 часа, други по 12, а тези които изплащат коли - и по 16 ч на ден... Всичките тези различия водят до различни печалби на отделните шофьори, следователно патентният данък не само че не е справедлив, но и вреден! Таксиметовите шофьори не са обущари, за да бъдат облагани с патентен данък! По скоро мафиотската върхушка на герб ми прилича на обущари и то некадърни! Едно свестно решение не могат да вземат като хората! А депутатите на ДСБ да не се подлъгват по бокозомбитата, да не нападат таксиджиите за щяло и не щяло, а да ги чуят и да ги защитят от герберската мафия! И да се научат вече, как се прави опозиционна политика...
tochka87
Рейтинг: 118 НеутралноВсичко хубаво, но те ще си намерят за какво да протестират пак
Рим
Рейтинг: 1325 Неутрално[quote#3:"Роси"]"ГЕРБ, Патриотичния фронт, АБВ и БДЦ "
ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯПлаващата коалиция,само ДПС ги няма.[/quote]
Плаваща, плаваща, колко да е плаваща? Бунт на кораба, пробойни от ляво и от дясно вследствие на което същият се е килнал на една страна, саботьори които искат да потопят кораба, а и цигарите на пасажерите вече са на свършване, пък се оказва, че май са и контрабандни... Въобще - лошо пишат вестниците...
topal
Рейтинг: 229 НеутралноВ Ню Йорк, който е 15 млн. има 13000 таксита. В Бг са 25000... Смятайте...
Indiana Jones
Рейтинг: 10 РазстроеноПак се н@гъзиха...
Think different!*****
НеутралноДържавата спъна Юбер, по молба на ОК такси, които са собственост на една банка, която кредитира #КОЙто трябва.... С две думи, олигархията би, Пеевски показа среден пръст от огледалото и нещата пак са карарзистични!
Batezuzi
Рейтинг: 174 НеутралноЛичното ми усещане е, че заради разрешителните режими на такситата вместо шофьорите да плащат данъци и осигуровки на държавата тези пари се прибират под формата на лизингови вноски за автомобили от няколко големи фирми.Затова съм по-скоро за патентен данък покриващ дължимото съобразно средната заплата за страната, което означава поне 900 лева на година с ясното съзнание, че по малките населени места шофьори със собствени коли и месечни доходи след плащане на гориво и ремонти по 500 лева може да останат без работа.
wanderer
Рейтинг: 2637 НеутралноДо коментар [#12] от "Rim":
Много точни наблюдения. Само със забележката, че ГЕРБ не е най-некадърното правителство. ГЕРБ е еманация на всички некадърни предходни правителства. Сиреч, взели са най-добрата некадърност, най-големите гафове се представят за реформа.
Ей на, простотията Менденска - с промяна в местните данъци и такси се прави опит да се събират осигуровки и ДДС. Дори няма мисъл, грам идея как да се подобри работата на таксиметровия транспорт. И опозицията същата - барем един аргумент да бяха изложили, с който да решават някакъв проблем. Да не говоря за статистика, икономическа (ползи-вреди) и правна (промяна на права и задължения в други закони) аргументация.
Рим
Рейтинг: 1325 НеутралноДо коментар [#19] от "wanderer":
ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯСъгласен съм с теб!
Крез
Рейтинг: 996 НеутралноХора ,защо расъждавате като неграмотни.Сметките ви са правени като ,че ли бакшишите работят 365 дни в годината ,и всички коли работят без да спират 24ч на ден и то плътно по 12ч на смяна.Ми няма такъв варянт.
Физически е невъзможно.Седмична почивка някои седмица 1ден друга 2 дни ,10-15 дни в годината за почивка,празници няколко пъти годишно по 3-4 дни,има и принудителни престои от ден два при ремонти, ако нещо леко се разболее пак по няколко дни не може да се работи.
Средно се получават стотина дни неработни за година.
Бил съм бакшиш близо две години в София та да ви кажа моята сметка
260/12=22 дни месечно ако бачкаш сериозно плътно 12ч и имаш малко късмет изкарваш 80-90лв смяна лятото е по-слабо ама хайде, средно 80лв да кажем.Тоест 1760лв /месец /приходи не печалба/Хайде сега какви разходи по дейноста имаме.Взимаме идеалният варянт закупена нова собствена кола на лизинг или с кредит.цената със боя ,газов инжекцион,касов апарат,таблет,станция отива средно 20-25 хил лв и повече.Амортизацията и е за 5-6 г или грубо 4200 годишно ,350 на месец.
Застраховки изравнени на год база около 700лв -60лв месечно
Два техн прегледа 80лв/год -7лв месец
При двойна езда около 7-8 000хил км за месец поне 7-8 пъти смана масло ,филтри по около 100лв на смяна 65лв на месец
При 80-90 000км годишно имаме годишно обслужване,ангренажи ,ролки водни помпи свещи 2 пъти поне, кабели, ремъци ,дюзи ,накладки,спирачни дискове още 700-800лв годишно-65 лв на месец.
Разрешителни и други такси към общината плюс данък МПС плюс винетка 350лв год
или около 30лв месец
Ако си към компания франчайз и диспечер около 100-150 месечно
слагаме 120 лв/м
След втората година тоест след около 200 000км почват и ремонти
които са трудни за пресмятане /най вече по ходова част и горивна система/но от личен опит са около 1000лв/година около 80 на месец
не дай боже нещо по сериозно.
Друго което ще ви се види смешно но си е скъпо е хигиената минимум на ден два по 5лв за автомивка и 3-4 пъти в месеца по основно по 10лв
и веднъж годишно пране на салона около 60-70лв са си 100-120 на месец
Хайде и прословутото гориво около 10лв/100км при 8000 на месец
си е 800лв месечно
Сигурно пропускам нещо но айде разходи за месеца до тук 1700 за месеца.
Приходи за месеца 2*1760=3520
Положителен финансов резултат 3520-1700/2=910 лева на месец преди облагане с данъци и осигуровки.Това е една доста точна средна сметка.
Сигурно има и такива дето докарват 1200лвно има и такива с по 700-800лв преди данъците.И това за София помислете как е в малките градове.И това си е рисково ако се съберат няколко месеца подред колата да се чупи водача да се разболее какво правиме?
Аз лично си бях направил фонд от 2000лв за такива случеи, и даже веднъж го ползвах.Удари ме един младеж дето бързал и 10дена колата в сервиз,верно застрахователя плати щетите но аз трябваше да имам парите веднага да оправя колата иначе престоя щеше да е 20-25 дни
,а през тези дни никой не ти дава заплата.И пак бях на загуба около 800лв -10дни по 80 на ден не съм ги изкарал.
Айде сега по едно психо изкарвайте взимайте по една кола и станете милионери като бакшиши.