Българите кандидатстват повече за кредити за обединяване на задължения (графика)

В периода ноември 2015 г. – април 2016 г. българите кандидатстват за по-големи кредити за ремонт и покупка на автомобил, отчитат от "БНП Париба Лични финанси".
Отчетен е ръст на търсената средна сума при кредитите за обединяване на задължения. Увеличението е с 436 лв. или 8.19% в сравнение с периода май – ноември 2015 г. Така средния размер на най-често търсената сума за консолидация достига 5 761 лв.
Броят на молбите за този финансов продукт нарасна със 7%, показва второто издание на обзора "Потребителският кредит на българина" на "БНП Париба Лични Финанси".
Отчита се ръст от 13.86% на заявените средни суми на кредитите за ремонт на дома и от 13.15% за употребявани автомобили. Друга тенденция, която се откроява в пролетното издание на обзора е увеличението на броя на молбите, получени онлайн.
Информацията в обзора е базирана на представителна извадка от запитванията за кредит, получени от компанията.
За какво търсят финансиране българите
Според данните на компанията трите топ проекта, които българите са искали да финансират с потребителски кредит в периода ноември 2015 г. – април 2016 г., са ремонт на дома, обединяване на задължения и пари в брой. Хората кандидатстваха и за кредити за покупка на употребявани коли, лечение, покупка на обзавеждане и др.
Търсенето на кредити за обединяване на задължения е нараснало със 7% в сравнение с периода май – ноември 2015 г. В същото време е отчетен спад от 7% на молбите за потребителски кредит за ремонт на дома. Въпреки това, този продукт остава на първа позиция, отчитат от компанията.
Търсената средна сума за ремонт е 4 618 лв.
Българите кандидатстват за кредити за ремонт на дома на средна стойност 4 618 лв., което е ръст от 562 лв. или 13.86% в сравнение с периода май – ноември 2015 г., посочват от компанията. Наблюдава се ръст от 8.19% и на търсената средна сума при кредитите за обединяване на задължения. В новото издание на обзора тя е 5 761 лв., докато в предишното беше 5 325 лв., отбелязват "БНП Париба Лични Финанси".
Нараснала е и търсената средна сума при кредитите за покупка на употребяван автомобил. Увеличението е с 13.15% до 5 404 лв. Слаб спад от 1.1% се наблюдава при молбите за пари в брой. В периода ноември 2015 г. – април 2016 г. те са били със среден размер 3 168 лв.
От компанията смятат, че по-големият интерес към потребителските кредити и ръст на търсеното финансиране се дължи на нарастващата увереност на българите по отношение на приходите им.
Младите българи търсят иновативни канали за кандидатстване
Според данните на компанията в периода ноември 2015 г. – април 2016 г. броят на онлайн молбите за потребителски кредит нарасна със 7%.
Най-активни при кандидатстването през интернет са хората на възраст 20-39 години. Те са подали близо 70% от онлайн запитванията. Ръстът на интернет като канал за кандидатстване е за сметка на представителните офиси, където беше отчетен спад от 7% на броя на молбите, отбелязват от компанията.
В София предпочитат потребителски кредити, а в Пловдив – за стоки на изплащане
Обзорът "БНП Париба Лични Финанси" очертава и някои регионални различия в търсенето на потребителски кредити. Например хората в София и Варна по-често кандидатстват за финансиране на проекти и по-рядко за покупка на стоки на изплащане. В София са получени 22.7% от молбите за потребителски кредит и 17% от тези за финансиране на стоки. За Варна показателите са съответно 6.6% и 6.3%.
В същото време гражданите на Пловдив и Русе по-често кандидатстват за покупка на стоки на изплащане (съответно 10.6% и 3.3%), отколкото за потребителски кредит (9.7% за Пловдив и 2.5% за Русе).
Най-активен регион остава София с 18.6% от молбите. Следват Пловдив с 10.4% от заявленията, Варна – 6.8%, Бургас – 4.8%, а най-слабо активни са регионите Кърджали и Търговище с 1.4% и 1.3% от молбите.
