За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
tulup
Рейтинг: 1608 НеутралноВсякакви опити за конкуренция на таксиджийската мафия биват спирани..
Не ме търсете преди обядСлучайно, разбира се, няма и нормален транспорт от метрото до терминал 1 на софийското летище.
Ако им беше за данъците, можеше да сменят законодателството за да има начин как Убер да работи легално. В много държави приложението им директно изпраща какви данъци се дължат директно на данъчните и шофьорите въобще не могат да се укрият.
zero_day
Рейтинг: 63 НеутралноСпоред мен и споделените пътувания заобикалят данъчните и създават неконкурентна среда, пък и пречат на таксиджиите, така че следва и те да са забранени! Ще ми пътуват те без да плащат данъци! (За неразбралите - мнението ми е изпълнено със сарказъм)
hahohehi
Рейтинг: 461 НеутралноИма ТаxiMe - доста е добро!
Darth Plagueis
Рейтинг: 1396 Неутрално[quote#1:"nikidimi"]Ако им беше за данъците, можеше да сменят законодателството за да има начин как Убер да работи легално[/quote]
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЩе променяме закони заради конкретна фирма? Кажи верно...
Darth Plagueis
Рейтинг: 1396 НеутралноДо коментар [#2] от "zero_day":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКСподеленото пътуване няма нищо общо с бакшишката услуга, която предлага Убер.
Molossian
Рейтинг: 63 НеутралноДо коментар [#4] от "Darth Plagueis":
Panta rhei....Защо? Да не би досега да не се е случвало? Още повече ако зад това конкретно начинание седят тлъсти саудитци.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1396 НеутралноДо коментар [#6] от "Molossian":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТе много неща са се случвали, но това не може да е оправдание да се случват и в бъдеще.
TzZar
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#4] от "Darth Plagueis":
Тиква под наем.да бе за първи път ще е , ама нямат финансова изгода,ако имаше без проблем щяха да променят законодателството В нормалните държави са го кръстили лобизъм
zero_day
Рейтинг: 63 НеутралноДо коментар [#5] от "Darth Plagueis":
Ти да не би да си вадиш хляба като таксиджия, че подскачаш така? В една нормална държава би трябвало да се легализира законово този тип превози и пазара да реши нататък кой ще оцелее и кой не. Като предлагат по-добра услуга, на по-добра цена от такситата, какво лошо има в това?
Molossian
Рейтинг: 63 НеутралноДо коментар [#7] от "Darth Plagueis":
Panta rhei....Прав сте, разбира се, но това се е случвало толкова пъти че няма шанс да се промени.
penetrating
Рейтинг: 5763 НеутралноПоредната европейска страна, която изтласква убер. СЕТА нямаше да го позволи
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertkapitalcho
Рейтинг: 121 НеутралноДо коментар [#2] от "zero_day":
Те бакшишите са се скъсали да плащат данъци-виж размера които са платили като данъци и спокойно можеш да ги наречем че са в сивия сектор.
blaf
Рейтинг: 830 НеутралноПоздравявам КЗК за едно добро решение. Юбер действително заобикалят законодателството и създават неконкурентна среда. По-правилното решение би било или Юбер да бъде обложен с данъците на таксиджиите или данъците на таксиджиите да бъдат премахнати, както за Юбер. Но засега и така е добре.
schleimer
Рейтинг: 672 Неутрално[quote#1:"nikidimi"]Случайно, разбира се, няма и нормален транспорт от метрото до терминал 1 на софийското летище. [/quote]
Това не е вярно. Има автобус, има и безплатен шатъл от Терминал 2. Летище София е много добре свързано с центъра на града, в сравнение с много от летищата в Европа.
Molossian
Рейтинг: 63 НеутралноДо коментар [#9] от "zero_day":
Panta rhei....Така е, нека Юбер започне да внася данъци и такси, застраховки на пътниците както и останалите таксита и да се конкурира тогава на воля.
whitemare
Рейтинг: 923 НеутралноЮбер дефакто си вършеше търговска дейност, като се опитваше да заобикаля законодателството. Да почна и аз тогава така да работя?
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнацидерибеев
Рейтинг: 1412 Неутрално... поради малкия пазар и размер на спестени данъци
всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас" "Юбер България" ЕООД получи сертификат за инвестиция клас А за проект за разширяване на научноизследователски център в София за разработка и поддръжка на високотехнологичен софтуер, който се използва от Uber в цял свят, съобщи агенцията за инвестиции.
Сега в центъра работят над 20 инженери, наети на пълен работен ден, като планът на компанията е да увеличи борят им до 60 в рамките на година."
Зарзават
Рейтинг: 284 НеутралноДо коментар [#9] от "zero_day":
Христо Иванов за Народната Република: "жълтопаветната, самонарекла се демократична, общност, която сега сама драматично обявява, че не става за чеп за зеле".Значи 3/4 от държавите в ЕС, където Uber е забранен не са нормални държави, както и повечето щати и градове в САЩ!?
ceci_
Рейтинг: 830 Неутрално[quote#4:"Darth Plagueis"]Ще променяме закони заради конкретна фирма? Кажи верно... [/quote]
Не за да се направи по-гъвкава услугата. Това че една фирма се е сетила че има такъв подход не ограничава и други да направят конкурентна платформа. Тук става въпрос че държават държи да си запази метода на скубане и затова не иска да пусне нов играч на пазара. Примерно в Москва и Ню Йорк Убер върви... но те разбира се са далече от стандартите на свещените български закони! (И да закона не е Господ, не е обект на вяра, закона е правило и е редно да се подлага на критичен анализ, ако не върши работа, ако се е изчерпал се отменя и ако трябва се пише нов.)
Molossian
Рейтинг: 63 НеутралноДо коментар [#14] от "schleimer":
Panta rhei....Остави, явно човека не е пътувал до аерогарата наскоро. Или пък просто се дърля за всичко.
stttt
Рейтинг: 450 Неутралноако се тегли чертата предполагам обикновените бакшиши щяха да печелят по-добре от юбер от колкото да са "брандирани"... а за данъците при желание винаги ще се намери метод за контрол.. жалко за юбер, реално това е още една отнета свобода..
nocomnet
Рейтинг: 284 НеутралноДо коментар [#9] от "zero_day":
"Този тип превози" са таксиметрови услуги. Толкоз. За качеството на таксиметровите услуги в България не ми се говори: става въпрос не за законите, а за прилагането им.
The_Curious
Рейтинг: 727 НеутралноАко приемем, че проблема на Uber е, че превозва хора срещу заплащане, за което не съм съгласен, то нормално би било да се уеднаквят регулациите с тези на таскитата, а не да ги спират т.е. да се регулира този вид транспорт. Обаче, такъв вид транспорт реално е да возиш жена си или приятелите например на море т.е. правната рамка е неадекватн аи натоварва дори такситата, но н атях им е изгодно. А им е изгоден държавния контрол, щото го няма, в частния пазара ще ги отвее много бързо. В крайна сметкътова е проблем на потребителите и дър авата, която не защитава техни яинтерес, а очевадно застава зад бакшишите и дори клекна пред протестите им за зименение на закона.... Е, аз като гражданин, защо д аплащам данъци тогава - щото съм сам и срещу мен държавната машина няма страх да работи. А какво да ме мотивира тогава да остана в БГ, да таботя и плащам не само данъци, а и осигуровки? Нищо и съм го осъзнал отдавна, а еднопосочния полет е скоро и ви оставям кочината, да си губите времето с нея.
Nothing else, but more or less the bitter truth!zero_day
Рейтинг: 63 НеутралноДо коментар [#15] от "Molossian":
Именно, заради това казах да се решат законово нещата, а нататък хората ще преценят.
CINZANO
Рейтинг: 664 НеутралноПроблемът не е само в данъците. Ами колите - техните не подлежат на същия режим на проверка като на бакшишите, а също и шофьорите - всеки сульо може да им е шофьор. Оригиналните бакшовци поне минават през някакъв медицински контрол, колкото и фиктивен да е той...
Мома, събори Альошата!Накратко, да се лицензират като всички и тогава да работят, ама те не искат...
alextan
Рейтинг: 746 НеутралноВ сектор на превоз на пътници в България има прекалено много регулации. Ето защо Юбер не може да функционира.
Ако нямаше регулации тук и без това щеше да е пълно с нелегални таксита и тарифите да са по-евтини.
Освен това Юбер е бизнес, а не благотворителна организация, не може за тях изгодни условия, а за таксиметрови фирми - хиляди регулации, лицензи, патенти, данъци, осигуровки и т.н.
Bai Stavri
Рейтинг: 8 ВеселоХайде господата бакшиши по една ракия на гладно и се мятайте да въртите геврека. Днес е и петък. Спорен ден !
chinaski
Рейтинг: 609 Неутрално[quote#14:"schleimer"]Летище София е много добре свързано с центъра на града[/quote]
Да, но не е хич "свързано" между терминали 1 и 2!И не мисля, че е недомислица, а нарочно - за да може бакшишите да изкарват двойно и тройно!!
Няма по-нагли от софийските таксиджии!С изключение на един-единствен човек, който ме закара от вход до вход, всички други, при които съм се качвал, не знаят елементарни неща - улици, блок, еднопосочна ли е или не, откъде да минат и са ужасно некултурни и нечистоплътни.
once Upon a Time
Рейтинг: 720 НеутралноЖалко, че няма Блабла Кар в БГ, много са добри!
tulup
Рейтинг: 1608 НеутралноДо коментар [#14] от "schleimer":
Не ме търсете преди обядОт терминал 1 до терминал 2 има автобус 84, но в обратната посока отива директно към центъра. Нищо не му пречи да мине през Т1 и на връщане, но не е така
Шатълът е на 30 минути, което въобще не е удобно, ако гоните полет. То пеша може да се стигне по-бързо, стига да имаше път.
Ако ви се пътува над час - да, няма проблем, но както можете да видите, няма много желаещи.
До коментар [#4] от "Darth Plagueis":
Тя не е една фирма, имат и доста конкуренти вече. Но попринцип - да, какъв е проблемът? Законите се пишат за да има равнопоставеност, а не за да има административни ограничения. Не става дума Убер да плащат по-малко, а да има механизъм по който да могат да си плащат същото с различен модел на работа. Да не мислите, че в САЩ и цяла Европа не си плащат данъците?
Наистина ли ви харесва да пътувате с такси, че толкова не харесвате Убер? Нямам да ти върна (1-2 лв, не да ми развалят 100), много е близко, "преки" пътища и какви ли не още прекрасни изживявания.. Ако можех, никога нямаше да се качвам в такси. И въобще не ми е защото е по-скъпо от Убер.
*****
НеутралноПоредната победа на мафията и Цеко над хората! Радвайте се!
Net Surfer
Рейтинг: 12 НеутралноДо коментар [#18] от "Зарзават":
Кои са тия държави, че аз навсякъде съм го ползвал?
topal
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#4] от "Darth Plagueis":
Не, не заради конкретна фирма. А заради новите реалности. Uber беше първата лястовичка, но ще идават още - в какви ли не области. Tesla например, самоуправляващите се автомобили. Не променяме ли законодателството, си оставаме в каменния век (където всъщност сме, като манталитет...)
topal
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#14] от "schleimer":
А как е сверзано с централна гара? А-а, май софиянци си мислите, че провинцията лети на килимчета...
topal
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#25] от "CINZANO":
Контролът върху такситата е такъв, че просто не ми се говори. Огледай се около себе си. Или не си се возил на такси отдавна...
Pontif
Рейтинг: 2267 НеутралноРядко ми се налага но когато ми се наложи използвам само Убер и нищо друго. Нито стотинка на бакшишите, където и да са по света. В държави където няма Убер от и до летището си поръчвам лимозина. Плаща се на час и излиза колкото такси + бакшиш – смрадта вътре - просташката музика.
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesОт години използвам само "споделена икономи". За хотели само АирБнБ или ВБРО. На цена на хотел 3 звезди имаш цял апартамент перфектно обзаведен в хубава част на града.
В България има много злоба и затова всички такива споделени удобства ще бъдат забранени и недостъпни. Не в името на някаква несъществуваща бакшишка справедливост а защото цари манталитета - Що па другите да правят пари.
polux
Рейтинг: 118 НеутралноФандъкова харесва това!
Мойше! Толкоз!!!
Рейтинг: 1162 Неутрално[quote#1:"nikidimi"]Случайно, разбира се, няма и нормален транспорт от метрото до терминал 1 на софийското летище. [/quote]
ИМА не лош транспорт от метрото/Терминал 2 до Терминал 1 (автобус 84 прес десетина минути, и шатъл през 1/2 час)
!!! НЯМА линия на градския транспорт! Шатъла започва да работи от 07;30 (през 1/2 час) и в бусчето има само 15-16 места за хора БЕЗ нормален багаж (куфар). А монополистите от ОК Супертранс само "с бой" и заплахи се съгласяват да пътуват от Терминал 1 до Терминал 2/метрото. Лични впечатления от Юли т.г.
!
THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO![quote#14:"schleimer"]Това не е вярно. Има автобус, има и безплатен шатъл от Терминал 2. [/quote]
И двамата леко грешите
В обратната посока (Терминал 1 до Терминал 2/метрото) си е..."еЗало Байката
Трябваше да се обаждам на централата им за да ги питам ЗАЩО НИКОЕ СВОБОДНО ТАКСИ не ме взима за този курс, и да цитирам номера на колите (номера на ОК, не регистрационната табела). Явно това е начина, щото един кандиса да ме откара
До коментар [#14] от "schleimer":
До коментар [#1] от "nikidimi":
Sars Saraktos
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#1] от "nikidimi":
"Който търси истината, Бог вижда...""В много държави приложението им директно изпраща какви данъци се дължат директно на данъчните и шофьорите въобще не могат да се укрият."
Въобще не става дума за данъците от нещастните шофьори обирани от Обир. Става дума, че тази пирамида крадеданъци от държавата ДДС, лицензни такси и данък общ доход, защото дейността й е нелегална и криминална и парите й текат в офшорки в Антилите, а шофьорите не издават фактури и касови бележки. Неслучайно Обир са с един милиард загуба в момента само от китайския пазар. Щото и там ги затегнаха правилата.
Феноменология на духа на ДеПеСе
Рейтинг: 831 НеутралноДо коментар [#9] от "zero_day":
Новият евроатлантик - Баща - полковник от Първо Главно Управление на ДС. Майка му - офицер от Шести отдел на ПГУ, Дядо му - партизанин, генерал, началник на Трето ГУ на ДС, член на ЦК на БКП, братовчед на Петър Младенов - бивш член на ЦК на БКП, министър на външните работи и първи секретар на ЦК на БКП на НРБ, Брат му - началник на Четвърто ГУ на ДС, партиен секретар на МВР на НРБ, Чичо му- офицер от Шесто ГУ /политическото/ на ДС. Всички ръководни членове в БКП.Нищо лошо няма засега съм пробвал Убер в САЩ и Панама и си работи перфектно.
gost22
Рейтинг: 838 Неутрално[quote#15:"Molossian"]Така е, нека Юбер започне да внася данъци и такси, застраховки на пътниците както и останалите таксита и да се конкурира тогава на воля. [/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Хайде като съберат данъците на таксиджиите, да правиш такива коментари. Проблема не е в данъците, ами в рейтинга на шофьора. При такситата такова нещо няма и се возиш при който се случи, докато при другите, може да си избереш при кой да се качиш, и ако не ти хареса може да му оставиш антибакшиш... Отделно, че цялата схема около такситата (от лизинговите коли, през "минаването на прегледи", та до развозването на незаконни субстанции и подобни) ще се скапе, а това са доста "безотчетни" пари...
plamenss
Рейтинг: 1193 НеутралноДо коментар [#14] от "schleimer":
Дай пример за по-лошо свързано летище с града от Софийското или говориш като да кажеш нещо.
dggm
Рейтинг: 174 Неутрално[quote#4:"Darth Plagueis"]Ще променяме закони заради конкретна фирма? Кажи верно...[/quote]
Която създава нов бизнес и така увеличава благосъстъянието на хората - ДА.
Държавата служи на частната инициатива и я подпомага.
schleimer
Рейтинг: 672 Неутрално[quote#28:"chinaski"]Да, но не е хич "свързано" между терминали 1 и 2![/quote]
Не е точно "хич". Има си безплатен шатъл между двата терминала. Проблемът е с късния полет от Барселона, защото шатълът по нощите го няма. Там има какво да се направи още, прав си.
gost22
Рейтинг: 838 Любопитно[quote#4:"Darth Plagueis"]Ще променяме закони заради конкретна фирма? Кажи верно... [/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Щом може да се променят за една партия (онзи прословут член първи на конституцията), щом може да се променят за един престъпник "закона Ванко1", щом може да се променят за един автоталибан (онова, дето пешеходците са виновни на пешеходните пътеки), значи може да се промени и за нещо свястно, което ще вдигне доходите и ще докара малко нормалност из територията. Да, точно това им е хубавото на човешките закони — може да се променят лесно, а в този случай ще е и за хубаво. Ако бях таксиджия, щях да искам да има Юбер, за да смачкам конкуренцията и да не се налага да правя шмекерии с "минаване на преглед", "плащане за стоянка", и куп още нелогични плащания към разни тъмни субекти в комплект с данъчно шикалкавене... Една яка застраховка трябва за местата на пътниците и другото идва от кой-колкото си може. Какво, КООП-такситата да не би да бяха нещо ужасно и гадно, а? Баси, дори беше по-евтино да се возиш с такси, вместо в претъпкания автобус, и то тогава нямаше рейтинги на шофьора и избор кой да те обслужва.
Другаде търсете съпротивата срещу споделената икономика. Търсете я в рушветите, схемите и структурите около таксиджийските фирми. Те са тези, които ще пострадат от прозрачна конкуренция.