Оптимизмът на потребителите се увеличава от началото на годината

Увеличаване на възможността да се спестяват пари и известна положителна промяна в очакванията за следващите 12 месеца са основните промени в нагласите на потребителите през последните месеци. Това показват данните от анкета на Националния статистически институт, която се прави на всеки три месеца.
Докато през октомври миналата година потребителите категорично обявяват, че не е време за спестяване на пари, през следващите месеци има значителна промяна в мисленето им. Спрямо година по-рано нараства желанието за инвестиция в закупуването на автомобил. Притесненията от нарастване на безработицата пък стават по-умерени.
Хората продължават да считат, че през последните 12 месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо спрямо оценките, регистрирани от предходната анкета. Същевременно и очакванията им за инфлация за следващата година са по-слабо изразени.
Общата оценка на потребителите за развитието на икономическата ситуация в страната за изминалата година леко се подобрява, а прогнозите им за следващите 12 месеца са по-малко негативни спрямо предходното наблюдение. По-благоприятни в сравнение с октомври 2016 г. са и оценките и очакванията им относно промените във финансовото състояние на техните домакинства.
През януари 2017 г. общият показател на доверие на потребителите се покачва с 2.5 пункта в сравнение с равнището от октомври миналата година.