"Бритиш Американ Табако" купува популярни марки на "Булгартабак"

"Бритиш Американ Табако (БАТ) купува няколко марки на "Булгартабак" както и дистрибуционната компания "Експрес Логистика & Дистрибуция" ЕООД..Това се разбира от прессъобщение до медиите, изпратено от пиар компания.
В него се посочва, че сред придобитите марки са Victory, Eva Slim и GD, като не се разбира дали това е пълният списък.
БАТ България ще стане един от петте най-големи данъкоплатци в България, като незабавно ще създаде над 100 нови работни места и ще осигури още 1000 в дистрибуцията, посочват още от компанията.
"Стойността на сделката е над 100 млн. евро и отразява нарастващата репутация на България като предпочитана държава за международни инвеститори. БАТ с гордост прави най-голямата инвестиция в страната през тази година", посочват от компанията.
Оценката й е, че сделката ще й даде възможност да увеличи пазарния си дял до 40% на пазара на цигари в България, на който присъства от 25 г. В момента по информация на самата компания делът й е 12%.
Придобиването ще включва и активи за дистрибуция и търговия на дребно в България и в по-широкия Адриатически регион, се казва в съобщението без повече детайли.
"Ние сме ангажирани с българския пазар и сме развълнувани от тази значима инвестиция в страна, която все повече показва, че има светло бъдеще. Тази значима инвестиция демонстрира нашата увереност в перспективите пред България и в растежа на БАТ тук", казва Ричард Уидман, генерален мениджър "Бритиш Американ Табако Клъстър Централна Европа".
Предложеното придобиване е предмет на антитръстови одобрения и се очаква да приключи до средата на 2017 г.
В края на 2016 г. пазарният дял на "Булгартабак" леко се свива до 29.6% при 31.1% година по-рано. Малко над 74% от приходите на холдинга идват от продажби на външния пазар. Според отчета на холдинга за последното тримесечие на изтеклата година продажбите му са намалели с около една трета в сравнение с 2015 г. Загубата за 2016 г. на холдинга е 16.8 млн. лв.
"Експрес логистика и дистрибуция" беше основано през пролетта на 2014 г. и въпреки че нямаше никакъв опит на пазара, веднага му беше поверена дистрибуцията на цигарите на "Булгартабак", припомня "Капитал". Малко след това търговецът взе доставките на вестниците, издавани от семейството на Делян Пеевски (който контролира и цигарения холдинг), а през 2015 г. пое и разпространението на цигарите на "КТ Интернешънъл" (преди "Кингс табако"). В края на януари се разбра, че дружеството е вече 100% собственост на холдинга. По документи основатели на ЕЛД са консултантът Виктор Зарев и австрийското дружество Succeed Unternehmensberatung, чийто управляващ беше Хуберт Шенк, като първоначално дружеството отричаше да има общо с "Булгартабак".
Въпреки това при основаването му то беше вписано на адреса, на който работи друго свързано с "Булгартабак" дружество - "Табак маркет", което е собственик на веригата обекти Lafka.
БАТ беше сред кандидатите за приватизация на холдинга.