Колко губи една фирма, ако има служители, които крият сексуалността си

Колко губи една фирма, ако има служители, които крият сексуалността си

Мариане Ролинг, генерален мениджър на Microsoft за Централна и Източна Европа.
Мариане Ролинг, генерален мениджър на Microsoft за Централна и Източна Европа.
Колко губи една фирма, ако има служители, които не са открити за сексуалността си?
До над 150 милиарда евро на година за страните от Европейския съюз.
Тези и други данни, с които се илюстрира колко е важно на работното място ЛГБТИ служителите да бъдат открити, а компанията да се грижи за приобщаването им, бяха представени на събитие, организирано от фондация GLAS. Миналата седмица те дадоха началото на бизнес платформата Work it Out.
Целта й е да насърчи положителна бизнес и икономическа среда за равенство на възможностите за всеки служител в България.
"Това не е формална организация, а по-скоро общност от фирми, които споделят целите за приемане и приобщаване на ЛГБТ хората", споделят от фондация GLAS на сайта на платформата.
Те изброяват и ползите за компаниите от това ЛГБТ служителите им да се чувстват приобщени и подкрепени - те са по-склонни да направят позитивни промени и да покажат по-голяма ангажираност на работното място.
На събитието миналата седмица данните бяха представени от Дейвид Полард от фондация Workplace pride. Примерът, който той даде, е че служителите, които крият своята сексуалност са с 30 % по-малко продуктивни на работното място, а това струва близо 150 млрд. евро на година.
"Ако не можеш да бъдеш открит за себе си на работното място, това е лошо за теб, лошо за работодателя ти и в крайна сметка лошо за икономиката заради загуба на продуктивност", заяви Полард, чиято организация има над десетгодишен опит.
Специален гост на събитието беше генералният мениджър на Microsoft за Централна и Източна Европа, Мариан Ролинг, която отговаря и за ЛГБТ служители.
Според нея
има поне три причини защо една компания би имала полза да бъде приобщаваща към ЛГБТ хора.
По този начин тя привлича и запазва повече талантливи служители, печели доверието на клиенти и използва силните качества на гей служителите, които движат пазарните иновации.
Освен това всеки бизнес, който е отворен към ЛГБТ общността печели повече.
Пред "Дневник" Ролинг заяви, че има служители, които са разкрили че са ЛГБТ, но не са го заявили пред своите работодатели от страх. Въпреки че има такива случаи, ситуацията през последните 10 години се е подобрила, смята още Ролинг.
Нейният съвет към служители, които работят в "нетолерантна среда" е да сменят работата си, ако нямат никаква подкрепа от мениджърите си или хората, които отговарят за човешки ресурси.