За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
chicago514
Рейтинг: 737 НеутралноЗа Европа строителният бум няма да е достатъчен за запълване на пропастта; необходими са повече инвестиции в научноизследователска и развойна дейност и осигуряването на възможности за процъфтяване на повече иновативни компании."А,за това става дума,инфраструктурата е само бонус,хубаво е да се развива,но икономически растеж няма да донесе.
penetrating
Рейтинг: 5763 НеутралноЧухте ли Борисов? Стига вече!
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertlout66
Рейтинг: 202 НеутралноВ Европа има прекалено много социализъм ,хората са свикнали да чакат на държавата за всичко .В САЩ е точно обратното хората се мъчат да пробият защото знаят че държавата няма да им помогне ,захващат се с всякакви щури на пръв поглед идеи но много от тези идеи промениха света .
simval
Рейтинг: 641 Неутрално" ... няма да гарантира на Европа, че ще догони производителността на САЩ"
Аз не зареждам в Лукойл.Колкото и да залитнаха наляво в САЩ по времето на Барак Хюсеин, все още не са достигнали социализма на Европа.
Това е основната причина.
Колкото повече "държавата" се меси в стопанството, толкоз по-неефективно е то.
calc
Рейтинг: 174 НеутралноДа си видат цените на горивата, че ЕС стават смешни. Тука само за данъци и бежанци се говори. А бизнесът е запазена територия за големите акули. Цаците се унищожават по най-брутален начин
historama
Рейтинг: 671 НеутралноХайде да погледнем наш Рапон къде харчи бюджетните средства?
1. Около 2 млрд евро в гьола на АЕЦ Белене;
2. Саниране;
3. Двулентови магистрали, свръх некачествено строителство;
4. Свръх раздут административен щат
Може ли да наречем Рапон мистър 50%?
trial_jezz
Рейтинг: 540 ЛюбопитноТолкова много твърдения и нито една препратка към статистика с реални данни или каквото и да е научно проучване, доказващо твърденията. Мда, мда, вЕрвам, вЕрвам! :)
“Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr. P.S. Търся си работа като "четирихилядник". Тъй и тъй ги възпалявам за удоволствие, поне някой лев да пада... За контакти: фактолог@протонмаил.цом 🤡 😂😂😂Amot
Рейтинг: 174 НеутралноНяколко коментара:
Потника беше пилот, а стана пилон!1. Ако през 1995-та средната производителност в ЕС е била основно Франция, Германия и Великобритания, сега са Включени България, Хърватска, Румъния и прочее изостанали по този показател страни, в които именно инфраструктурата е основен механизъм за догонване спрямо стара Европа.Така че въпросното изоставане е не статистика, а стъкмистика!
2. Журналистът, автор на статията, е италианец, който е работил изключително за британците. Очаквате да напише обективна статия по икономика, въпреки че е доктор от вече 5 години! Леле, мале, какъв експерт! Неслучайно редакцията на Блумбърг се разграничава изрично от него!!!
dark'star
Рейтинг: 1316 НеутралноВсяко следващо изречени отрича предното, макар да има обратните индикации = показва пълната изчерпаност на капитализма от към идеи.
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТОeti mehter
Рейтинг: 2853 НеутралноЩе са необходими години, ако не и десетилетия, Европа да навакса изоставането си от САЩ.
Bukalemun=========
Тревожещо обяснение !
Алчния модел на западния капитализъм , няма насищане !
Прилага се правилото .....втория винаги има право да изпревари първия ......
На Европа ще и са нужни пазари и още много работна ръка , а тия неща се постигат с войни и мизерия. Затягайте коланите !
once Upon a Time
Рейтинг: 720 НеутралноДо коментар [#3] от "lout66":
А това лошо ли е? Америка е див, див капитализъм, където ако утре си счупиш крак си загинал. Няма ни болнични ни 5лв. Искаш да идеш 2 седмици до Бали платен отпуск? В Америка няма кой да ти го даде. Така, че Европа може да не е толкова развита в сферата на инфраструктурата но е по-развита в човешкия фактор и далеч далеч по-мирна в сравнение с Америка.
Pontif
Рейтинг: 2267 НеутралноВ Европа за последните 10 години студентите които учат трудни специалности - инженерство, строителство, медицина са намаляли с 75%. В същото време общия брой на студентите се е увеличил. Просто повечето искат да учат поезия, филмово изкуство, ПР, мазажиране и маструбиране но не и нещо трудно. Добавете към това че само в Герания голям процес от тези които завършват компютърно инженерство отиват на работа в Скандинавските страни или в САЩ защото се плаща по-добре .... това обяснява много.
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesИма и друго нещо - в Силикон вали ако се разходите през уикенда ще видите че паркингите на компаниите са пълни поне 25 - 30%. Хората работят. Аз съм живял и работил в Европа - такова нещо няма. Често дори е забранено! Ако човек си обича работата и има дял от крайния резултат няма проблем да работи дълги часове и почивни дни. Наградата е че за 3, 4 години можеш да станеш милионер. И освен това когато си на 30, 40 години ако не можеш да работиш по 70 часа на седмица в продължение на 2, 3 години .... значи че си просто мърша. Който има здраве, знания и амбиции го прави. Другите си купуват маркови дрехи, пушат мрачно и непрекъснато повтарят че в САЩ се живее за да се работи а в Европа се работо за да се живее. Клише.
ppopov_67
Рейтинг: 830 Неутрално"не е имало ясна връзка между инвестициите в пътища и икономическия растеж в ЕС."
Напротив, в нещастната ни Родина връзката между инвестициите в пътища и пълненето на джобовете на "управляващите" ни разбойници се вижда чак от космоса.
rossen4i4o
Рейтинг: 229 Неутралнопак налудничави критерии за производителност , сега САЩ , после Япония или Китай ? но е важно да се запълват празните пространства с оправдания за осигуреното ни мизерно съществувание
Иво
Рейтинг: 3225 Любопитно"За Европа строителният бум няма да е достатъчен за запълване на пропастта; необходими са повече инвестиции в научноизследователска и развойна дейност и осигуряването на възможности за процъфтяване на повече иновативни компании."
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36В прословутия план "Юнкер" нямаше ли няколко милиарда евро точно с тази цел - инвестиции научноизследователска дейност и развитие на високотехнологични компании в рамките на ЕС?
Димитър Атанасов
Рейтинг: 229 НеутралноТова, че между Европа и САЩ съществува някаква огромна пропаст в производствено отношение е пълен майтап. САЩ са единствената държава, която няма национална банка, а парите й се печатат на тонове от частници. Е, кой може да хване Истината в това море от Лъжи? В САЩ нямало социализъм? Що за тъпотия! Защо бъркаме социалното със социализма.? Или от незнание, или от "компетентна" простотия. Социалната политика е обърната с лице към индивида, независимо кой е той, докато социализма е съвсем друга каша.
Иво
Рейтинг: 3225 ЛюбопитноДо коментар [#3] от "lout66":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Миналата седмица по БТВ даваха едно интересно репортажче от САЩ и това как там високотехнологичните компании се развиват в няколко американски щати. И направи впечатление, че държавата там финансира подобни изследователски и научни центрове, дава им кредите и подкрепа на разни стартъп (май така се казваше) компании.
Иво
Рейтинг: 3225 ЛюбопитноДо коментар [#11] от "choKo":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Абсолютно, в социалния сектор ЕС е много по-развит от САЩ. Затова и в повечето западно европейски държави качеството на живот е по-добро от това на САЩ. Разбира се и сигурността е по-висока от колкото САЩ.
v_l
Рейтинг: 615 НеутралноНяма да стане тая ... при равни други условия на европееца просто не му се работи толкова, колкото на американеца. Може да има изключения, но дори в големи концерни в Германия след 5 следобед вече почти няма никой в офисите, петък след 2 следобед също ... а неделя в малките градове (под 200.000 души) работят само кафенетата.
За 12те официални почивни дни в германия + 30те дена отпуск да не споменаваме.
baizuo
Рейтинг: 794 НеутралноПетстотин милиарда са планирани за мигрантската вълна(т.е. хвърлени на вятъра) само в Германия.
muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"Ако бяха вложени в развойна и интелектуална дейност или поне за стиулиране на раждаемостта и постигането на един напълно приемлив стандарт за семейство с три деца и един работещ или двама частично работещи родители ...
simval
Рейтинг: 641 НеутралноДо коментар [#9] от "dark'star":
Капитализмът няма нужда от никакви идеи.
Капитализмът, това е нашият обикновен всекидневен живот на почтени хора.
Аз не зареждам в Лукойл.
Иван K
Рейтинг: 1846 НеутралноСамо веднаж съм ходил в САЩ и преди това ми препоръчаха да направя средното наблюдение за Германия и САЩ. - Какви хора карат най-скъпите автомобили.
подписНаистина веднага забелязах, че в Германия скъпите автомобили ги карат старци а в САЩ предимно млади.
simval
Рейтинг: 641 НеутралноДо коментар [#10] от "eti mehter":
Аз не зареждам в Лукойл.[quote#10:"eti mehter"...Тревожещо обяснение !Алчния модел на западния капитализъм , няма насищане ! ...[/quote]
Капитализмът не може да бъде алчен.
Алчни са хората.
Самата алчност не е престъпление.
Не можеш да осъдиш един човек, само защото бил алчен. Нито можеш да го превъзпиташ, ако той не желае.
Нито пък някой ти е дал право да превъзпитаваш.
Pontif
Рейтинг: 2267 НеутралноДо коментар [#16] от "Димитър Атанасов":
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles"ова, че между Европа и САЩ съществува някаква огромна пропаст в производствено отношение е пълен майтап. САЩ са единствената държава, която няма национална банка, а парите й се печатат на тонове от частници"
Приятелю, да ти кажа честно ти си глупав. "Производствено Отношение" не е термин, не е нищо и най-вече няма нищо общо с производителност на труда.
joro4900
Рейтинг: 782 ВеселоДо коментар [#7] от "trial_jezz":
„Толкова много твърдения и нито една препратка към статистика с реални данни...“
Статистики колкото искаш. Само трябва да потърсиш. От официалните статистики в Германия е видно, че производителността в някои германски браншове е 50% от тази в Англия. До голяма степен това е свързано с лозунгите на меркел за създаване на „работни места“. Евтини работни места за кратко време, за които държавата доплаща. Няма стимул. Планират се работи и средства, започва се и се оказва, че на един обект се работи няколко дни в месеца, но парите си вървят...а после всичко е в пъти по-скъпо...Емблематични примери: Берлинското ново летище, което трябваше да се открие през 2012 и да струва 2 млд. Още няма дата за завършването му и предвидените разходи(за сега!!!) са 9 млд. Такива обекти са с хиляди...На важни и спешни обекти не се работи в събота и неделя. Пример: ремонти и реконструкция на аутобаните, на които се образуват километрични задръствания с колосални загуби за икономиката...И това е в Германия.
joro4900
Рейтинг: 782 ВеселоДо коментар [#16] от "Димитър Атанасов":
„САЩ са единствената държава, която няма национална банка“
А ФЕД какво е?
bobyb
Рейтинг: 193 НеутралноТова е огромен процент, откъде е тази статистика? Иначе и в Щатите нещо прекаляват с MBA и Finance подобни последните 30 години. Разбираемо, по-лесно и по-високо платено, поне беше до кризата, сега не знам.
simval
Рейтинг: 641 НеутралноДо коментар [#16] от "Димитър Атанасов":
Именно поради това на американското правителство му е несравнимо по-трудно да влияе на валутата в сравнение с другите правителства.
Именно поради този факт валутата им се търси от всички и служи като финансово убежище на много други страни, както и на милиарди хора по света.
Не бих се учудил, ако и ти имаш спестявания в долари.
Аз не зареждам в Лукойл.
joro4900
Рейтинг: 782 ВеселоДо коментар [#11] от "choKo":
„Америка е див, див капитализъм, където ако утре си счупиш крак си загинал. Няма ни болнични ни 5лв. Искаш да идеш 2 седмици до Бали платен отпуск? В Америка няма кой да ти го даде.“
Ха, ха, кой канал на „саветцкото телевидение“ си гледал бе отворко? Или още си препрочиташ „работническо дело“ от 60-те
Pontif
Рейтинг: 2267 НеутралноДо коментар [#17] от "Иво":
Иво, Държавата не дава абсолютно нищо на компаниите! Аз работя и живея в Силикон Вали вече 30 години. Финансирането на хай-тека става от Ангели, Венър Капиталисти и в следващия стадий IPO (Initial Public Offering) и след това через издаване на акции. Държавата или правителството нямат нищо общо с това.
Това в което Държавата инвестира е най-често фундаменталеън рисърч през елитните университети и Национални лаборатории за рисърч. След това откритията са достъпни за всички. Под всички имам предвид целия свят!!! Китай, Русия, ЕС всеки може да го вземе този рисърч и да го изпозва. Пробема им е че Американските тек компании моментално ги комерсиализирате тези открития и им изкарват парите. Европейските чакат Правителството да им даде фондове и поръчка ... затова и нищо не се поучава.
И тук трябва да схванеш огромната разлика в начина по който се получава помощт от Правителството в САЩ и ЕС. В САЩ ти обещават да ти намалят таксите, което означава че първо трябва да си изкараш парите и печалбата че да можеш да вземеш намалението в таксите. Т.е. първо трябва да успееш и да имаш печалба! В Европа първо ти дават парите и поръчката, което премахва всяка мотивация да правиш усилия за да успееш, Ако се провалиш .. нищо не е станало, похарчил си парите на държавата но нищо не си загубил. В САЩ трябва да си ипотекираш къщата и всички партньори го правят. Ако не успееш си губиш къщата и всички спестявания. Затова и работиш денонощно за да успееш. Затова в САЩ първите 100 компании като Гуугле, Фейсбук, СИско, че дори и Еъпл и Майкрософт са създадени в последните 15 или най много до 30-35г. Я погледни най-големите Европекски компании кога са създадени. Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
Ivan_
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#3] от "lout66":
Модератора е неадекватен!Европа е социална, а нр социалестическа.
Това са различни неща!
Ivan_
Рейтинг: 450 ВеселоДо коментар [#10] от "eti mehter":
Модератора е неадекватен!Ети,
как може под статия за производителност да обясняваш за нужда от много работна ръка?
Чак толкова ли не разбираш нищо от тези теми?
Поне статията прочете ли я?
Ivan_
Рейтинг: 450 ЛюбопитноДо коментар [#12] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
Модератора е неадекватен!Клише, но вярно!
Едно глупаво питане, защо трябва да стана милионер, това някакво мое задължение ли е?
pump it!
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#30] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
pump it!Прекрасен коментар, достъпно поднесени разяснения!
Радвам се, че И такива неща се срещат понякога тук!
Дано по-вече хора го прочетат!
mitkaloto_
Рейтинг: 848 НеутралноАлчността е един от седемте смъртни гряха.
А що се отнася до това, дали някой може да бъде осъден за алчност, възниква въпроса: от човешкото правосъдие ли се боиш?
Blade Runner (Ridley Scott)
Puhon
Рейтинг: 570 НеутралноДо коментар [#11] от "choKo":
"... където ако утре си счупиш крак си загинал. Няма ни болнични ни 5лв. Искаш да идеш 2 седмици до Бали платен отпуск?"
Това от личен опит ли го пишеш или просто така? Ако работиш законно, ще си осигурен и ако нещо такова ти се случи (не го пожелавам на никого), ще бъдеш лекуван и т.н. Естествено, различните застраховки покриват различен процент от процедурите, но в общи линии е поносимо. Не съм видял никого да го оставят да "загине".
Ivan_
Рейтинг: 450 ЛюбопитноДо коментар [#30] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
Модератора е неадекватен!Това е така, но тука вие коментирате не производителност, а положени усилия, отделено време и т.н.
Отделно говорим за различно разбиране на живота като цяло.
Ще ви дам пример с Европа, защото Европа е съставена от отделни държави/икономики, които също се различават.
Наскоро ЕС отправи препоръки към Испания и нейните трудови навици.
Испанците ги разгледаха и отговориха:
"Ние сме нацията с най-дълга продължителност на живота в ЕС, може би нашия модел е правилния, а вашия е грешен. Защо ние да приемаме вашия, а не вие нашия модел"
Ако коментираме икономически нещата, да Испания е в по-лошо състояние от повечето други ЕС държави. Но всъщност кое е важното, кое е основното на този свят.
Да си се сбъркал от работа, да успееш и да умреш на 65 години?
Pontif
Рейтинг: 2267 НеутралноДа станеш милионер не е задължение. Да станеш каквото и да е не е задължение на никой. Затова и има толкова много мухльовци които се търкалят наоколо.
Виж държавата има задължение да създаде условия за хората които имат желание, здраве и знания да станат милионери и милиардери да са горди от постиженията си и да си харчат парите с кеф. Държавата също може да създаде условия в които да пречи на всеки амбициозен и работоспособен човек. Да направи така че ако имаш идея и енергия да постинеш нещо добро да се замислиш дали да го направиш в държавата си или да заминеш за друга държава в която е по-лесно. Аз лично познавам двама Француси в САЩ които имат хай-тек бизнеси и са в САЩ замо защото във Франция а се опитали и нищо не се е получило. Познавам човек който си премести команията от Австрия в Калифорния защото се оказа че в Абстрия просто не може да просъществува като бизнес, нито пък може да си намери финансиране. Бюрокрация! В САЩ го хванаха едни момчета от Сандхил Роуд - Венчър капиталисти и го направиха мулти милионер за 2 години. Сега като се срещнем на някоя функция всеки път го питам - ходил ли си обратно в Австрия? Винаги ме пита - Какво да правя там? Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
ban
Рейтинг: 340 НеутралноАбе много по просто е! Европа е 500 милиона! Трябва да има около 50 милиона дето спят в кашони и още 50 на купони и ще се изравним със щатите!
Ivan_
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#38] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
Модератора е неадекватен!Това е така!
Напълно съм съгласен с Вас!
САЩ определено е мястото в света, където да успееш да пробиеш с най-малко пречки от страна на държавата.
Но също така САЩ е мястото в света, което е най-голямата центрофуга за човешки животи.
Тука коментирам това на каква цена се постига успеха?
Каква е личната цена, която заплащаш за този успех?
slon
Рейтинг: 140 НеутралноМинимален брой на дните за платен отпуск в Европа ~20, като има случаи където тези дни са повече от двойно (северните държави) и това независимо от вида на труда, който се полага.
Гарантирано здравеопазване, дори и да се наложи да платиш някъде нещо, като цяло цената не е 10 000 долара за една пломба (това, че в България е пълна бъркотия, си е наш проблем).
Нека някой жител на САЩ, който получава минимално възнаграждение се опита да си вземе 4 седмици отпуска.
Та за тази пропаст е по-интересно да се говори и да се знае, че e много по-важна, защото без нея животът се обезсмисля.
subaru
Рейтинг: 396 НеутралноДо коментар [#41] от "slon":
++++++
"Та за тази пропаст е по-интересно да се говори и да се знае, че e много по-важна, защото без нея животът се обезсмисля."
Неолибералите и медиите им повтарящи до втръсване едни и същи мантри с една единствена цел промиването на мозъци, не мислят така. Те не говорят за "тази приопаст", защото ще лъсне истината за модела, който отдавна се е изчерпал. За тях животът има смисъл, когато пчеличкиките работят до смърт, а цариците майки и търтеите им казват, колко ниска е "производителността" им, а оттам и "икономическия растеж", който увеличава единствено тяхното богатство. До момента в който "пропастта" погълне и тях, след като някой нов Маркс напише новия "Капитал".
Pontif
Рейтинг: 2267 НеутралноДо коментар [#37] от "ivan_":
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesИване, погледни продължителността на живота в Испания и в Silicon Valley :
"San Jose-Sunnyvale-Santa Clara metropolitan area can be expected to live an average of 82.7 years"
" Spain 81.75 2017 (Est.)"
И точно в Силикон Вали се работи най-много.
Това че в Испания спят след обяд и имат ниска производителност не означава че живеят по-добре.
От личен опит - имам приятели които живеят в Испания. Сина им е на 32г. Преди година и нещо ми рати Резюмето си (май в Европа се нарича CV) защото си търсил работа в САЩ та дали мога да му помогна. Освен че е изкарал преди 5 години един семестър в учлище за програмиране ... другия му опит беше, че работил като организатор на рок концерти и фестивали през лятото!? Това беше. Питах баща му какво може, от какво се интересува. Човека разправя - абе много пие. Тука младите се събират почти всяка вечер на "Бутийон" къркане до смърт. Много дроги използват ... та искаме да отиде в Америка че при вас име повече дисциплина.
Сина ми е на 22 и в колеж. учи Компютър инжинееринг. Работи. Сам си плаща всички сметки с изключение на училището което аз му плащам (около $6,000 на семестър). Има стара спортна кола която сам подържа. Силно модифицирана! На всеки 2 до 3 седмици ходи да се състезава на писта с нея. Участва в няколко клуба - главно автомобилни. Всеки уикенд ако не работи, работи по колата си с някой приятел. Всяка вечер е някъде (но сам си плаща, защото сам си изкарва парите). Като беше малък всяко лято го пращахме в Европа и баба му ходеше с него до Италия, Австрия, Унгария .. повечето Европейски държави. С нас е бил в Лондон, Париж . . така че знае за Европа и за БЪлгария. Сега като му кажем - Защо не отидеш до Европа на екскурзия? отговора е - какво да правя там? Случно ми е.
Това е само един пример и не може да се генерализира. Но тази лакърдия че в Европа обикновения човек живее по-хубаво .... не е съвсем вярна. Тук повечето ми познат имигранти като мене имат хобите които в Европа са немислими. Един си прави сам бира. Друг лети със малък самолет ($165/час). Друг играе голф всеки уикенд - Има клубове за по $50 за 9 дупки). Познавам хора които карат велосипеди по 70 - 80 км всеки уикенд. А какви клубове и фестивали има за любители на коли - моята страст ... нищо подобно не можеш да си позволиш в Европа. Нещо което тук ми струва $150 за цял уикенд в Европа ще ти струва хилди и трябва да имаш къща с гараж! Колко хора живеят в такива къщи в Европа? Тук всеки човек има такава къща.
Да не говорим че има невероятни места на които можеш да отидеш. Само палиш колата и пътуваш. Ако си в САЩ рентвай един Мустанг за $80 и карай от ЛА до Напа Вали по хайуей №1 по брега на Тихия океан. Или отиди да караш по хайуей №50 в Невада.
За всеки има по нещо. Аз съм живял в ЕВропа в България и във Франция - да ме извиняваш но в Калифорния има много по-хубав живот, по-интерсени неща. по-интересни хора, по-инересни купони. Не знам откъде идва тази тъпотия че в апартаментите в Европа се живеело по-добре? Аз имам 4 коли и на всяка се наслаждавам. Кой в Европа може да позволи такова нещо? Колко хора познаваш дори и в Западна Европа които да имат кола само за кеф? ПО-добър живот my ass;)
ali_ibn_isa
Рейтинг: 118 НеутралноАбе, рецептата е проста:
оставете хората да работят и да харчат парите си и ще има за всички.
Ще има и за тези търтеи, които сега бързат да оберат дървото, което не е цъфнало.
Сепак, тази рецепта е трудна и още повече за бившите соц държави. Десетилетия наред у населението е изграждан манталитет на кучета на които държавата им подхвърля залци..Я пенсии, я заплати, я всякакви добавки. Първо същата държава ги е направила държавни крепостни, а после ги е дресирала до помияри. И сегашната държава НЯМА нужда от свободни и отговорни хора, а от зависими от подаяния, щото това са най-евтините избиратели.
Иначе, инфраструктурата е важна и АБСОЛЮТНО задължителна предпоставка, но не е единствена.
tsvetko_51
Рейтинг: 838 НеутралноДо коментар [#37] от "ivan_":
"Отделно говорим за различно разбиране на живота като цяло.
Ще ви дам пример с Европа, защото Европа е съставена от отделни държави/икономики, които също се различават.
Наскоро ЕС отправи препоръки към Испания и нейните трудови навици.
Испанците ги разгледаха и отговориха:
"Ние сме нацията с най-дълга продължителност на живота в ЕС, може би нашия модел е правилния, а вашия е грешен. Защо ние да приемаме вашия, а не вие нашия модел"
Вие сте прав в твърдението си за разликите, различните социални модели в Европа и ситуацията в САЩ, дори повдигате въпроса за смисъла на живота (милионер или не:)), но в случая статията става дума не за тези неща, а за производителност на труда.
Нещо, което дори не много умния Ленин е прозрял и е казал, че който спечели състезанието по производителност на труда, той печели въобще - в случая той е визирал състезанието между социализма, такъв какъвто той го е виждал и капитализма.
Още нещо е казал, че "не е срамно да се поучим от многовековния опит на капитализма да управлява производството...", само че не са се поучили - защо нека радетелите на т.н. социализъм обяснят.
Иначе, всеки, включително и в САЩ решава сам за себе си докъде да се влага в работа и как да "живее" , под което обикновено се разбира извън работата. Дори това не е точно така, за мнозинството работата е по принуда, за да изкараш пари да живееш, но за малко, но качествени хора, работата е самия и дори по-важния живот. Това в най-голяма степен важи за хората на изкуството и науката ( истинските де, не за чиновниците и в тези области), но важи и за успешните бизнесмени, които са си заработили достатъчно за себе си и дори за поколенията, но не искат да се "пенсионират" - въпрос на лични виждания.
gavrilov
Рейтинг: 720 ВеселоАвторите на статията май не знаят точно за какво говорят: САЩ не е шампион по производителност на труда, както може да се види от официалните статистика в англосаксонските медии. Белги например имапо-висока производителност от САЩ. Германия и Франция са напълно сравними със САЩ по производителност на труда. Голямата разлика между САЩ и Европа е това, че американците работят повече, имат по-малки отпуски.
Most Productive Countries, 2015
Rank Country GDP per hour worked Employed Population GDP (USD) Average work week (hrs)
1 Luxembourg $ 93.4 405,600 $57b 29
2 Ireland $ 87.3 1,989,400 $302b 33.5
3 Norway $ 81.3 2,753,000 $318b 27.3
4 Belgium $ 69.7 4,601,200 $498b 29.8
5 United States $ 68.3 151,000,000 $18,037b 33.6
6 Denmark $ 67.6 2,829,000 $270b 27.2
7 France $ 65.6 27,523,000 $2,648b 28.2
8 Germany $ 65.5 43,057,000 $3,857b 26.3
9 Netherlands $ 65.4 8,792,000 $818b 27.4
10 Switzerland $ 64.2 4,962,600 $506b 30.6
11 Austria $ 60.2 4,290,700 $415b 30.9
12 Sweden $ 59.1 4,809,700 $458b 31
13 Finland $ 54.8 2,497,400 $225b 31.6
14 Australia $ 54.6 11,860,000 $1,101b 32.7
15 United Kingdom $ 52.1 31,293,000 $2,701b 31.9
16 Italy $ 51.9 24,476,100 $2,191b 33.1
17 Spain $ 51 18,490,800 $1,594b 32.5
18 Canada $ 50.9 18,285,700 $1,589b 32.8
19 Iceland $ 45.1 183,700 $16b 36.1
20 Japan $ 41.9 65,801,200 $4,741b 33.1
21 New Zealand $ 40.9 2,360,600 $170b 33.8
22 Slovenia $ 40.4 941,500 $64b 32.5
23 Israel $ 40.3 3,947,100 $300b 36.3
24 Slovak Republic $ 39.7 2,267,100 $158b 33.7
25 Czech Republic $ 38 5,179,700 $346b 33.8
26 Portugal $ 35.4 4,575,800 $303b 35.9
27 Greece $ 35.3 4,019,800 $288b 39.1
28 Hungary $ 33.5 4,327,500 $254b 33.6
29 Lithuania $ 32.6 1,334,700 $81b 35.8
30 Korea $ 31.9 25,936,300 $1,749b 40.7
31 Estonia $ 31.6 622,900 $36b 35.6
32 Latvia $ 28.3 887,900 $48b 36.7
33 Chile $ 25.9 7,802,200 $402b 38.2
34 Russia $ 25.1 72,187,700 $3,580b 38
35 Mexico $ 20.3 50,262,900 $2,188b 41.2
gost22
Рейтинг: 838 НеутралноЗа да не си роб на държавата, а да си гражданин. Бедните са зависими от държавата за всичко, а от там е много лесно да бъдат подкарани като стадо от овчаря, дето се е добрал до гегата. Що не пробват да даваш пакет капачки за буркани на някой милионер, за да гласува за твоята партия, а? За бедната полиция е същото — затварят си очите за двайсетачка, а по-лъскавите коли въобще не ги забелязват, та ако ще да са спрели напреко на булеварда. Мога да ти обясня и защо стоките в магазините на богатите са по-качествени, по-разнообразни и (често) по-евтини отколкото в магазините в по-бедните държави, ама първо опитай да стоплиш онова с бедните и гласуването и бедните и законите, че после ще говорим за пазарните закони. "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Ivan_
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#43] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
Модератора е неадекватен!Първо очевидно Калифорния не е САЩ.
Също както Испания не е Европа!
Отново отидохме в сравнение на материални неща.
Не е това идеята!
Защо толкова много успели хора в САЩ решават да се пенсионират на 40 ?
Защо не продължават?
Защо има цяла тенденция в САЩ (и не само) хора да предпочетат вместо да продължат кариерното си развитие да консумират по-малко, да изкарват по-малко и да живеят повече?
Защо има толкова много мултимилионери, които продължават да бачкат като гламави.
Не е заради парите.
Друго е!
Това е различното!
dnevnikar
Рейтинг: 3692 НеутралноМОЧА имени Ленина
Винаги е имало критикари на евразийските ценности...
Друго Клише: преструват се че ти плащат, затова се преструваш,
че работиш.
Ако бе верно, никога не би имало жизнерадости ленински съботници,
Партията не би преизпълнявала петилетни планове с богато прибавена
стойност; никога СССР 0.1 (фундамента на 0.2) не би бил/беше.
До коментар [#12] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
...
Другите си купуват маркови дрехи, пушат мрачно и непрекъснато повтарят че в САЩ се живее за да се работи а
в Европа се работо за да се живее. Клише.
Ivan_
Рейтинг: 450 РазстроеноДо коментар [#45] от "tsvetko_51":
Модератора е неадекватен!Да, точно коментирате.
Но различния модел определя и различното виждане към производителността, като цяло.
Просто отиваме към модела да не се конкурираме в производителност.
Конкуренцията вече е в креативност.
Производителността е остаряло понятие според мен.
Със съвремените технологии, производителността ще бъде термин за машините не за хората!
Има един огромен проблем с модела за високата производителност.
Какво толкова произвеждаме, кога ще дръпнем чертата и ще кажем стига толкова.
Бил съм в мениджърския екип на сериозна компания. С много добри резултати от оперативна дейност. Прекрасни резултати! Всяка година подобрявахме представянето и всяка година от централата искаха още повече. Стигнахме резултати, които са неприлични за законен бизнес. Компанията даваше заеми на централата, защото нямаше какво да правим парите на местния пазар.
И от централата продължиха да искат повече...
В крайна сметка, за да продължим с подобряване на резултатите започнахме да правим глупости, и екипа се разпадна, разбягахме се.
Сега компанията продължава работа, но има само добри резултати, което не е лошо!
Част от колегите обаче се изгубиха, пропиха се, изнервиха се, развалиха си семействата...
Производителността не трябва да е самоцел, това е което се опитвам да кажа!
Успеха е относителен, живота е важен!
Преди две седмици почина майката на съседката ми.
100 годишна жена!
Съседката ми в момента има проблем!
Като малка баща и е работил в Германия, а тя е трябвало да се откаже от следването си, за да не бъде майка и сама и за да гледа вуйчовците си. След това е гледала майка си, защото бащи една година следе връщането си от Германия умира.
Сага когато майка и си отиде, си говорихме и тя ми каза (жената е на 58години) че се събужда в 6.00 сутринта и не знае какво да прави. До сега е подготвяла майка си, давала и е закуска и т.н. сега е една жена, която е сама без деца, без съпруг с много свободно време и не знае какво да прави със живота си!
Какво като в САЩ имат най-високата производителност на света, с какво това им помага?
Защо последния кандидат спечелил кампанията за президент го направи под мотото "Америка първа, да я направим велика отново!"?
Ivan_
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#47] от "gost22":
Модератора е неадекватен!?!?
Явно не разбираш естеството да дискусията!
За теб един пример, житейски, от разговор с мой приятел.
Та при подобно обсъждане, той ми сподели собствен опит. Каза ми:
"Ваньо знаеш ли каква е разликата между това да си милионер и мултимилионер?"
Аз му отговорих, че не зная, защото не съм!
"И в двата случая имаш един и същ стандарт на живот. Но когато си мултимилионер имаш много повече проблеми".
Колко е свободен един много богат човек според Вас?
И какво значи беден?
Въобще примерите ви са извън темата на дискусията!
Николай_1
Рейтинг: 936 Неутрално''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Разширяването на пропастта в производителността между САЩ и ЕС от средата на 90-те години на 20-и век'...........................
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
След като се говори за проапаст между САЩ и Европа , какво ли лежи между САЩ и Русия ????.......................................
gost22
Рейтинг: 838 ВеселоДо коментар [#51] от "ivan_":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Абе щом твоя приятел не си е раздал милионите или милиардите за да няма "излишни" проблеми, значи проблемите му са решими в зоната на комфорта. И следващия път, когато се срещнете го попитай колко варианти има за решаване на проблемите си един милиардер, един милионер и един средна ръка човек. Щото аз се сещам за един милиардер, дето имаше седем трансплантации на сърце и го добута до 101 години, ама нещо не се сещам за беден или средна ръка човек, дето три-четири пъти да си е сменял сърцето... Та питай го този човек, кой и по колко начина му решава допълнителните проблеми, и що си го причинява заради същия стандарт.
Ivan_
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#53] от "gost22":
Модератора е неадекватен!Както ти написах не разбираш естеството на дискусията!
Всичко хубаво ти желая!
Ватник
Рейтинг: 118 Неутрално???
Walmart - 1962
Exxon - 1870
Berkshire Hathaway - 1839
McKesson - 1833
General Motors - 1908
Ford - 1903
At&T - края на 19 век.
General electric - 1892
Chevron - 1879
Faanie Mae - 1938
Kroger - 1883
Твоят пример се нрича strawman. Изброил си компании, които ТАКА ИЛИ ИНАЧЕ не е имало как да възникнат по-рано, просто защото тяхното възникване е пряко зависимо от технологичният прогрес. Това е все едно да кажеш, че преди 1000 години не е имало автомобилостроене и това е много лош знак. Ами сигурно не е имало, просто защото двигателят с вътрешно горене все още НЕ Е БИЛ ИЗМИСЛЕН! Every cradle is a grave.
Ватник
Рейтинг: 118 НеутралноАко си направите труда да проверите и най-големите частни компании в Америка (които не се търгуват на борсата), ще видите, че по-млада от 70 години няма!
Every cradle is a grave.Така че Епъл, Гугъл, Майкрософт може да са млади компании, но те не правят и един мижав процент от оборота на по-горе изброените компании.
Pontif
Рейтинг: 2267 НеутралноДо коментар [#48] от "ivan_":
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles"Отново отидохме в сравнение на материални неща.
Не е това идеята!
Защо толкова много успели хора в САЩ решават да се пенсионират на 40 ?
Защо не продължават?
Защо има цяла тенденция в САЩ (и не само) хора да предпочетат вместо да продължат кариерното си развитие да консумират по-малко, да изкарват по-малко и да живеят повече?"
Ivane, Производителността на Труда е материално нещо, затова говорим за материални неща.
Нещата за които говориш са избори които хората правят. Дали да станеш милионер и да се пенсионираш на 40 или да работиш малко и да се задоволяваш с малко - избори. Само че за да ги имаш тези избори пак ти трябва силна икономика която ти дава възможност за избор. Колко хора имат избора са станат милионери на 40 г в България. За Пеевски не говорим? А в Германия или Франция? Защото аз съм работил и в двете страни и мога да ти кажа че е почти невъзможно. А тук познавам поне 7, 8 човека които направиха доста над милион и то преди 40.
Производителността на Труда идва от това колко работа можеш да свършиш за един платен час. Това най-вече зависи от технологиите които имаш. Аз работя 90% от времето от къщи. Дори и не ходя на в офиса си. Няма значение къде съм. Получавам дизайна на телефона си, мога да го отворя веднага и да го редлайнвам. След 3 минути е изпратен обратно на дизайнерите. Вечер докъто гледм телевизия комуникирам с хората които работят за нас в Азия. Докъто пътувам с колата си мога да поръчам части за хиляди като само дам номера на кредитната си карта. Не ми трябва да попълвам документи, да издавам квитанции. Всичко става автоматично. Поне един ден през седмицата ходя с жена ми на океана, седим на един пуст плаж и пием коктейли. През това време си върша работата и никой не може да разбере че не съм в офис. В къщи използвам лаптоп но почти всичко вече мога да правя от телефона си. Нарочно имам Галакси Ноут за да мога да правя скици на ръка. Всичко това повишава производителността на труда. Спомням си преди 15тина години когато работех за голяма компания за да купя нещо трябваше да попълвам документи и поне още трима човека трябваше да правят неща. Да промениш дизайн - същтата работа. Сега тези неща ги правя в движение и не чуствам че работя. Това е висока производителност на труда. Като я имаш ще имаш възможност да правиш и филосовски избори за живота си. Ако блъскаш 7 до 5 всеки ден за 500лв ... нямаш голям избор нали. Аз познавам много талантливи и трудолюбиви хора в България които живеят зле и няма никакъв избор. И всичко това идва от огромната бюрокрация, корупция и липсата на технологии. И така материалните неща пак прецакват духовните. Аз поне не познавам никой в България който да е решил да изкарва малко че да си живее по-спокойно. Напротив всички които познавам се борят мъжки за да си платят парното и тока.
Pontif
Рейтинг: 2267 НеутралноДо коментар [#48] от "ivan_":
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles"Отново отидохме в сравнение на материални неща.
Не е това идеята!
Защо толкова много успели хора в САЩ решават да се пенсионират на 40 ?
Защо не продължават?
Защо има цяла тенденция в САЩ (и не само) хора да предпочетат вместо да продължат кариерното си развитие да консумират по-малко, да изкарват по-малко и да живеят повече?"
Ivane, Производителността на Труда е материално нещо, затова говорим за материални неща.
Нещата за които говориш са избори които хората правят. Дали да станеш милионер и да се пенсионираш на 40 или да работиш малко и да се задоволяваш с малко - избори. Само че за да ги имаш тези избори пак ти трябва силна икономика която ти дава възможност за избор. Колко хора имат избора са станат милионери на 40 г в България. За Пеевски не говорим? А в Германия или Франция? Защото аз съм работил и в двете страни и мога да ти кажа че е почти невъзможно. А тук познавам поне 7, 8 човека които направиха доста над милион и то преди 40.
Производителността на Труда идва от това колко работа можеш да свършиш за един платен час. Това най-вече зависи от технологиите които имаш. Аз работя 90% от времето от къщи. Дори и не ходя на в офиса си. Няма значение къде съм. Получавам дизайна на телефона си, мога да го отворя веднага и да го редлайнвам. След 3 минути е изпратен обратно на дизайнерите. Вечер докъто гледм телевизия комуникирам с хората които работят за нас в Азия. Докъто пътувам с колата си мога да поръчам части за хиляди като само дам номера на кредитната си карта. Не ми трябва да попълвам документи, да издавам квитанции. Всичко става автоматично. Поне един ден през седмицата ходя с жена ми на океана, седим на един пуст плаж и пием коктейли. През това време си върша работата и никой не може да разбере че не съм в офис. В къщи използвам лаптоп но почти всичко вече мога да правя от телефона си. Нарочно имам Галакси Ноут за да мога да правя скици на ръка. Всичко това повишава производителността на труда. Спомням си преди 15тина години когато работех за голяма компания за да купя нещо трябваше да попълвам документи и поне още трима човека трябваше да правят неща. Да промениш дизайн - същтата работа. Сега тези неща ги правя в движение и не чуствам че работя. Това е висока производителност на труда. Като я имаш ще имаш възможност да правиш и филосовски избори за живота си. Ако блъскаш 7 до 5 всеки ден за 500лв ... нямаш голям избор нали. Аз познавам много талантливи и трудолюбиви хора в България които живеят зле и няма никакъв избор. И всичко това идва от огромната бюрокрация, корупция и липсата на технологии. И така материалните неща пак прецакват духовните. Аз поне не познавам никой в България който да е решил да изкарва малко че да си живее по-спокойно. Напротив всички които познавам се борят мъжки за да си платят парното и тока.
Ivan_
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#58] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
Модератора е неадекватен!Да съгласен съм с теб.
Но това не е защото производителността на американците или в америка е висока.
Това е защото в САЩ организацията на обществените отношения се определя в по-голямата си част от бизнеса и в по-малка част от хората. В Европа е обратната организацията на обществените отношения се определя основно от хората и в по-малка част от бизнеса.
И в Европа и в САЩ имаш свобода в малкия и средния бизнес и ограничения в големия.
Но разбирането на обществото и хората към бизнес, работа и живот е различно в САЩ и в Европа. Това няма общо с производителност. В Европа производителността не се различава драстично от америка, самия ти даде прекрасните примери с европейците в САЩ. Те са били също толкова продуктивни и в Европа, прост възможностите са различни.
Но те са различни защото манталитета е различен.
Николай_1
Рейтинг: 936 НеутралноДо коментар [#55] от "Ватник":
Хем си прав , хем не си прав...............
Изброените от тебе компании може да са и структуроопределящи за американската икономика , но не те дават облика й , когато става дума за производителност , рентабилсност или възвращаемостт и прочее.
Не те определят ДЕНШНАТА й сила. Има огромна разлика между голяма икономика/китайската/ и силна икономика/американска , швейцарска , шведска и т.н./
Днешният облик на американската икономика се дава от такива компании като Локхиид Мартин , Боинг , Рейтон , Норттроп-Груман
фармацефтичните й компании -, компаниите на Илон Мъск , Джеф Безъс........и десетки хиляди малки НТ-компании , които няма да ги намерим само в Силициеват долина - ами в Тексас , Джорджия , Алабама , които щати някои овчи глави в България ги считат за селски.......
Между другото веднага трябва да бъдат извадени от списъка , който си предоставил двете фирми:
At&T - края на 19 век.
General electric - 1892
Защото приликата между първоначалното им състояние и сегашното , е както между амебата и човека...................
Ivan_
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#60] от "Николай_1":
Модератора е неадекватен!И двамата не сте прави!
Съвремената икономика на САЩ е изградена на сектор услуги!
Близо 30% от амриканското БВП в момента идва от "Real estate, renting, leasing, Finance and insurance, Health/social care" ако добавим и "State, Local Government, Federal Government" и имаме 45% от ГДП.
Нищо общо с реалната индустрия и компаниите от този сектор.
simval
Рейтинг: 641 НеутралноДо коментар [#35] от "mitkaloto_":
Аз не зареждам в Лукойл."Алчността е един от седемте смъртни гряха."
С греховете се бори църквата.
mitkaloto_
Рейтинг: 848 РазстроеноДо коментар [#62] от "simval":
Blade Runner (Ridley Scott)Всеки сам се бори с греховете си и за спасението на душата си.
Никаква църква не може да помогне в случая.
eti mehter
Рейтинг: 2853 НеутралноВ крайна сметка, за да продължим с подобряване на резултатите започнахме да правим глупости, и екипа се разпадна, разбягахме се.
BukalemunСега компанията продължава работа, но има само добри резултати, което не е лошо!
=============
Нормално е!
Иначе идва мига в който ще бъдеш принуден да си отхапеш собствената опашка !
Те американците защо си избраха Тръмп , мислиш !
Алчността е безкрайна ,но реалността не е !
И внимавай .......в предния пост , с упрека към мен ....само многото работна ръка е способна да избегне този убийствен парадокс. ......
Научно техничен прогрес + алчност = на неизбежна регресия .
Китайците и индийците го осъзнаха , но Европа не можа !
Затова и потекоха тия бежански потоци......
До коментар [#50] от "ivan_":