Как оцелява компания за паста във времената на здравословното хранене

Как оцелява компания за паста във времената на здравословното хранене

Как оцелява компания за паста във времената на здравословното хранене
След като се адаптира към нарастващото търсене на по-здравословни продукти, най-големият в света производител на макаронени изделия Barilla твърди, че няма нищо лошо да в това да има малко макарони в средиземноморската диета. Компанията също така не изпуска от поглед революционното развитие на 3D принтиране в бизнеса с паста.
Ако имате притеснения, свързани със здравословното хранене, забравете за безглутеновите, безвъглехидратните и други модни тенденции при диетите и просто се отдайте на голяма чиния със спагети, казва един от наследниците на фамилията Барила - най-големия производител на макаронени изделия в света, цитиран от ДПА.
Паоло Барила, който управлява с братята си Лука и Гуидо компанията, създадена преди 140 години от прапрадядо му, е строен 56-годишен бивш състезател от Формула едно и Льо Ман, който е повече от пристрастен към основния продукт на семейния бизнес.
Имам слабост към пастата, казва в интервю за ДПА Паоло Барила. Вероятно ям два пъти повече паста от средния италианец, допълва той.
Любимият ми вид паста са спагетите или лазанята, а предпочитаният сос е или доматен, или ин бианко (in bianco) - само със зехтин и сирене, разкрива Барила.
Италианците все обвиняват чужденците в сериозни според тях престъпления към пастата, като например че развалят традиционния вкус ал денте (al dente) с преваряване на пастата или като добавят кетчуп на спагетите, или пък ги съчетават с кюфтенца.
Барила казва, че не осъжда чужденците за подхода им към макаронените изделия пене и папарделе, но има един простичък съвет към всеки, който иска да яде като истински италианец: използвайте висококачествени продукти и помнете, че "по-малко е повече" и "простотата е най-доброто".
Според Международната организация за макаронени изделия, на която Барила е президент, най-много паста след италианците ядат тунизийците и венецуелците. Американците и германците са шести и 12-и в класацията.
В Германия Barilla бележи годишен растеж на продажбите от 7-8% за четвърта поредна година от 2013 година и контролира малко под 5% от пазара на пастата и около една трета от пазара на сосове.
Потреблението обаче е засегнато от все по-голямото търсене на продукти, които се възприемат като здравословни. Миналата година растежът на приходите от 2% до 3.4 млрд. евро на Barilla бе подкрепен от двуцифрения скок на продажбите на продукти от серията "по-доброто за теб".
Разбира се, ние отговаряме на тези тенденции, въпреки че в някои случаи може да са преувеличени. Безглутеновите диети например: те се приемат дори от хора, които не се нуждаят от тях, а дори за някои може да са лоши, казва Барила.
Въпреки това компанията му увеличава предложенията си от безглутенови, органични и с много фибри макарони и бисквити. От 2010 година е намалила мазнините, солта и захарта в съдържанието на 360 продукта и е премахнала палмовото масло от продуктите си за печене.
Като компания сме на мнение, подкрепено и от независими научни съвети, че въглехидратите са основна и добра част от здравословната диета, така че въобще не се притесняваме за бъдещето на основния ни бизнес, който е производство на паста, казва Барила.
Пастата има прекрасно бъдеще, допълва той.
Как оцелява компания за паста във времената на здравословното хранене
Думите му отразяват данните от доклада "Тенденции в храните" на Google от миналата година. Според доклада пастата отново е на мода, тъй като търсенията в интернет за макаронените изделия ригатони в САЩ са се увеличили с 26% от януари 2015 до януари 2016 година.
Компанията има заводи в Русия, Мексико, Турция, Франция и Германия (където се произвеждат бисквитите Wasa).
Барила подчерта специалното внимание, което компанията му обръща на устойчивото развитие и иновациите.
Това включва и експериментиране с 3D принтери, които може един ден да позволят на потребителите да правят паста с желаната от тях форма, но също така да правят храна вкъщи със захар, сол и фибри колкото желаят самите потребители, за да отговаря на техните изисквания към храната.
Това е футуристичен сценарий, който предстои да изследваме, казва Барила, подчертавайки, че цената и техническата изпълнимост на проекта все още са проблем, особено като се има предвид, че компанията иска да разработи технологията за масовия пазар.
Така че денят, в който ще можете да произвеждате вкъщи паста или бисквити с форма, цвят и хранителен профил какъвто предпочитате, все още не е близо. Според Барила обаче на хоризонта се очертават страхотни възможности.