Бързо или вкусно - "Макдоналдс" се оказа пред сложна дилема

Бързо или вкусно - "Макдоналдс" се оказа пред сложна дилема

Бързо или вкусно - "Макдоналдс" се оказа пред сложна дилема
Reuters
В стремежа си да се впише в новите тенденции да се предлага прясна храна на клиентите, известната американска верига, представена по цял свят - "Макдоналдс", е на път да ядоса редовните си посетители, пише "Ройтерс".
В репортаж от Далас агенцията разказва, че клиентите, които пристигат с колите си и си поръчват от най-новите бъргъри в менюто, са помолени да отидат на паркинга на заведението и там да чакат четири минути докато е готова поръчката.
Пред агенцията изнервени клиенти коментират, че ако всеки път ще се чака толкова, повече няма да се върнат. Макар че четирите минути са били, за да получат току-що опечено месо, при това не от замразена заготовка.
Изборът между по-добрия вкус или по-краткото време за приготвяне е сериозен въпрос за мултинационалната компания, която се опитва да си върне клиентите, които са били спечелени от конкурентите й. Особено предвид факта, че 70% от приходите идват от поръчки, направени на гишетата, предназначени за клиенти с автомобили.
Бързо или вкусно - "Макдоналдс" се оказа пред сложна дилема
Reuters
Според мениджърите на ресторанта предлаганият пилотно в някои заведения сандвич от прясно говеждо се приготвя само с минута по-дълго от оригиналния. И това се дължи на факта, че печенето започва от момента на поръчката, а не преди това, както е с другите сандвичи.
Въпреки това мениджмънтът на веригата да бързо хранене все още смята за перспективно предлагането на свежа храна с цената на по-дълго обслужване. Бивши партньори на компанията обаче са скептични.
Част от инициативата на веригата е и това клиентите сами ад могат да си избират парчето месо или соса.
Бързо или вкусно - "Макдоналдс" се оказа пред сложна дилема
Reuters
Пускането на пресния сандвич, наречен Quarter Pounder, е и опит на 60-годишната компания да спре спада в приходите си. Това е и отговор към конкуренцията от други подобни вериги като Wendy's Co, Whataburger и In-N-Out. Тези вериги за пресни бургери са сред най-големите конкуренти на "Макдоналдс" на полето на бързата храна.
Анализаторите очакват тази инициатива наред с премахването на изкуствените съставки от популярни продукти като "Чикън макнагетс", да увеличат търсенето на по-проста, по-чиста и по-свежа храна.
От самата компания пък посочват пред "Ройтерс", че свежият вариант на сандвича е повишил продажбите му от 20% на 50%, за което със сигурност принос имат и рекламата му, както и предлаганите талони за отстъпка.
От графиката на "Ройтерс" се вижда, че "Макдоналдс" е по-бавна в обслужването на клиентите си шофьори от всичките си конкуренти. Въпреки че точно от тях се формират 70% от приходите на веригата в САЩ.
Reuters
От графиката на "Ройтерс" се вижда, че "Макдоналдс" е по-бавна в обслужването на клиентите си шофьори от всичките си конкуренти. Въпреки че точно от тях се формират 70% от приходите на веригата в САЩ.
Според данни, цитирани от списанието QSR, което е взело данните от базираната в Атланта изследователска агенция SeeLevel HX, средното време за обслужване на клиенти от "Макдоналдс" на гишетата за шофьори през миналата година е било около 208 секунди при 169 секунди при лидера в този сегмент Wendy's. Същевременно по този показател по-добре се представят и Burger King, Dunkin' Donuts както и KFC.