Disney ще предлага онлайн стрийминг в САЩ в конкуренция на Netflix

Disney ще предлага онлайн стрийминг в САЩ в конкуренция на Netflix

Disney ще предлага онлайн стрийминг в САЩ в конкуренция на Netflix
Associated Press
Филмовият гигант "Уолт Дисни" (Walt Disney) планира да започне онлайн стрийминг на филми, предавания и спорт в САЩ в опит да навлезе на територия, досега под владението на "Амазон" (Amazon) и "Нетфликс" (Netflix).
Плановете са услугата, чрез която компанията ще достига директно до потребителите, да бъде въведена в САЩ през 2019 г. Очакванията са постепенно тя да достигне и други пазари по света. В началото на 2018 г. "Дисни" ще открие услуга за спортно съдържание под марката ESPN, съобщи Би Би Си.
Край на договора с Netflix
Компанията обяви и че ще прекрати договора си с "Нетфликс" за разпространение на новите филми на "Дисни" и "Пиксар" (Pixar). Договорът изтича през 2019 г., а в момента се водят преговори за бъдещето на филмите от поредицата "Междузвездни войни", както и за франчайза на "Марвел" (Marvel).
След новината акциите на "Нетфликс" поевтиняха с близо 3%. Същевременно Би би Си съобщи и за спад при акциите на "Дисни" - с 3.8% в следобедната търговия въпреки съобщението.
Повече собствени продукции
"Дисни" планира да придобие мажоритарен дял в BAMTech – компания за видеострийминг, създадена от Главната лига по бейзбол. Филмовият гигант ще плати 1.58 млрд. щатски долара, за да увеличи дела си във фирмата от сегашните 33% на 75%.
Освен това ще инвестира повече във филми и телевизионни продукции, за да увеличи оригиналното съдържание за стрийминг услугите си. Все още не е известно колко ще струва абонаментът за стрийминг услугата, но целта на компанията е да достигне до широка аудитория, съобщи главният изпълнителен директор на "Дисни" Робърт Айгър. По думите му стрийминг услугите "маркират началото на напълно нова стратегия за растеж на компанията".
Информацията идва в момент, в който филмовият гигант се опитва да се справи със спада на телевизионните абонаменти и конкуренцията на онлайн видеоуслугите. Днес компанията отчете спад на печалбите си за второто тримесечие с близо 9% до 2.37 млрд. щатски долара и съвсем лека промяна в приходите в сравнение със същия период на 2016 г. Приходите на компанията са 14.2 млрд. долара, като ръстът е концентриран основно в бизнеса с увеселителни паркове и хотелиерството.
Би Би Си посочва, че "Дисни" вече предлага своя услуга за видеострийминг във Великобритания. Disney Life заработи през 2015 г. и предлага абонамент за много от филмите на компанията, музика, книги и телевизионни програми.