"Пиринско" е най-консумираната бира в България по данни на производителя й

"Пиринско" е най-консумираната бира в България по данни на производителя й

"Пиринско" е най-консумираната бира в България по данни на производителя й
Бирена марка номер едно в България е "Пиринско" с 19% пазарен дял в обем, съобщи производителят "Карлсберг България" като се позова на данните за първите седем месеца на 2017 г.
Компанията обяви, че е увеличила обема на продажбите си с 18.7% спрямо януари - юли 2016 г., а приходите са нараснали със 17.6%. Делът и на общия пазар на бира е 30.7%.
Във финансовия отчет на компанията - майка "Карлсберг груп" за шестмесечието специално е отбелязал много добрият ръст на приходите в България, редом с Италия и Португалия.
В световен мащаб "Карсберг" отбелязва ръст на нетните приходи от 2%. Общият органичен обем намалява с 2%, повлиян от спада на пластмасовите опаковки в Русия. Обемът на една от най-популярните марки Tuborg расте с 3%, основно благодарение на азиатския пазар. В същото време другият бранд - Carlsberg спада с 1%, главно заради високото потребление през 2016 г. покрай европейското първенство по футбол.
Компанията отчита увеличение на продадените обеми на крафт и специални бири с 25%, а на безалкохолната бира в Западна Европа - с 13%.