Китайската Great Wall иска да купи Fiat Chrysler

Китайската Great Wall иска да купи Fiat Chrysler

Интересът на китайците изглежда е движен основно от това, че FCA е собственик на брандове като Jeep и Ram.
Reuters
Интересът на китайците изглежда е движен основно от това, че FCA е собственик на брандове като Jeep и Ram.
Китайската компания Great Wall Motor потвърди, че се интересува от придобиване на контрола над Fiat Chrysler Automobiles (FCA), след като медии съобщиха, че тя има интерес към цялата или части от производителя на няколко от най-известните марки автомобили в света.
"Ройтерс" съобщи, че потвърждението е дошло от пресофиса на Great Wall, докато от листваната на борсата в Милано FCA казват, че досега никой от китайска страна не се е свързвал с тях и продължават да реализират 5-годишния си план за реформи. Агенцията допълва, че сутринта двама души, запознати с хода на събитията, са казали, че от Great Wall Motor с апоискали среща с FCA, за да направят оферта за цялата или част от групата.
Агенцията допълва, че сделка със собственика на брандове като Jeep и Ram изглежда много трудна, включитнелно защото пазарната оценка на FCA е почти 20 млрд. долара, а тази на китайската компания - 16 млрд. долара.
Automotive News написа миналата седмица, че "добре известен китайски производител на коли" е отправил оферта по-рано този месец, но не посочи име. "Целта ни е да станем №1 в света по производство на SUV. Придобиването на глобален бранд като Jeep ще ни позволи да постигнем това по-бързо и по-лесно", казва пред изданието говорител на неназованата компания.
Great Wall е най-големият китайски производител на пикапи и SUV модели, а FCA е седмият по големина автопроизводител в света. Главният изпълнителен директор Серджо Маркиони търси партньор или купувач за компенсиране на растящите разходи, затягането на регулациите за вредни емисии и разработването на технологии за електрически и автономни автомобили, допълва "Ройтерс".
Ако се стигне до сделка, това ще е най-голямата китайска инвестиция в автосектора в чужбина и една от най-големите покупки в историята на експанзията на китайския бизнес. Но пред нея има сериозни регулаторни и финансови предизвикателства.
Новата 5-годишна стратегия на FCA, която ще бъде представена през 2018г., може да включва и продажба на активи, коментира "Ройтерс". Маркионе каза миналия месец, че засега не се предвижда раздяла с брандове като Jeep, Ram, Maserati and Alfa Romeo.
От Jeep планират догодина да продадат в САЩ поне 2 милиона автомобила, докато през миналата година бяха купени 1.4 милиона. Неотдавна анализатори на банка Morgan Stanley изчислиха, че пазарната стойност само на този бранд е 23 милиарда евро (27 млрд. долара), което е почти 150% от пазарната стойност на цялата група FCA.
Ако придобие Jeep или Ram, китайската компания ще може да заобиколи политически деликатния въпрос с настояванията на пазара в САЩ да се продават коли, произведени в страната - нещо, което иначе би отнело понякога десетилетия, за да бъде постигнато.