Жителите на Монтана на 30-39 г. най-често пият бира, сочи изследване

Българите стават все по-големи любители на бирата, сочат резултатите от последното национално представително проучване на агенция "Ипсос България", проведено по поръчка на Съюза на пивоварите.
Изследването показва, че средната честота на консумация на пиво през лятото на тази година е 9.4 пъти в месеца, което е почти колкото най-високите нива на честота на потребление от 2011 и 2012 г. Бирата остава и най-предпочитаната лятна напитка след минералната вода и силно се доближава до честотата на консумация на безалкохолните напитки, която е 9.8 пъти месечно.
2 808 000 милиона пълнолетни българи, или 57% от населението между 18-69 години, твърдят, че през лятото пият бира поне веднъж седмично, а други 14 на сто - веднъж месечно. 22% пък декларират, че въобще не консумират бира.
От Съюза на пивоварите посочват, че тази статистика не е необичайна за летните месеци, тъй като в този период се реализират около 60% от годишните продажби на бира в страната.
Най-запалените потребители на пенливата напитка са сред групата на възраст между 30 и 39 години, следвани от тези между 20 и 29. За трето поредно лято най-активни са биролюбителите в Монтана, където честотата на потребление на пиво достига до 14.2 пъти месечно, следвани от плевенчани, които пият бира 11.8 пъти в месеца, и Русе - 11.2.

Мъжете традиционно пият бира по-често от жените. През лятото те посягат към кехлибарената напитка средно 14 пъти на месец, а дамите - 5. Отново Монтана е регионът, в който представителките на нежния пол най-често предпочитат да пият бира – почти 10 пъти в месеца. Следват ги жените в Бургас и София, които консумират пиво 6 пъти месечно. Най-активните почитателки на пенливата напитка са младите дами във възрастта от 20 до 29 години, а най-рядко пият бира жените между 50 до 59 г.
Резултатите от национално представителното изследване показват, че всеки трети българин смята, че при умерена консумация бирата е част от здравословния начин на живот. Убедените в това са 36 на сто от анкетираните, а сред активните консуматори, които пият бира поне веднъж седмично, процентът дори нараства на 48.
38 на сто от всички респонденти и 62% от активните консуматори твърдят, че бирата е подходящото за тях питие, което се свързва с все по-добрата информираност на потребителите за пивото като натурален и относително нискокалоричен и нискоалкохолен продукт.
Делът на убедените в това се покачва през последните две години и заради доброволния ангажимент на пивоварните компании да предоставят на потребителите хранителна информация за категорията, включително енергийна стойност, която средно е 43 кcal за светлата бира, а за безалкохолната – 23 кcal. От Съюза на пивоварите обещават, че до края на септември енергийната стойност ще бъде изписвана на 90% от етикетите на произвежданите от членовете на сдружението марки бира. На всички етикети пък пивоварите отново на доброволен принцип посочват и съставките на всяка бира.