НАП предлага справки за дължими данъци и по телефона от днес

От днес Националната агенция за приходите (НАП) предоставя данъчно-осигурителна информация по телефона. Справката за дължими данъци и осигуровки може да се ползва от клиентите, които притежават персонален идентификационен код (ПИК). От сутринта до 11 ч са се възползвали 50 души.
Чрез колцентъра на институцията гражданите могат да получат също съдействие и разяснения по повод декларирани от тях и за тях данни пред НАП. Единственото условие е те да се идентифицират чрез своя ЕГН или ЕИК по БУЛСТАТ и последните четири цифри на персоналния си код. Досега нямаше такава възможност, но последните промени в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс позволиха на НАП да предложи новата услуга.
Освен по телефона, данъчно-осигурителна информация клиентите на Агенцията могат да получат онлайн – с ПИК и електронен подпис, както и в офисите на НАП.
От създаването си през 2008 г. до сега колцентърът на НАП е обслужил над 3 милиона запитвания на клиенти на Агенцията. Чрез телефона за информация на Агенцията 0700 18 700 са обслужени 2 224 000 запитвания на клиенти, а служителите на информационния център са отговорили на над 172 200 въпроса, постъпили на електронния му адрес – [email protected].
Автоматизираните справки и информация са ползвани близо 700 хил. пъти. Статистиката на информационния център сочи още, че пропуснатите обаждания в работно време са под 5%, а доволните от получената
информация от служителите на НАП са над 90%. Средната продължителност на телефонните разговори е 4 минути.
На телефона на информационния център на НАП 0700 18 700
гражданите и представителите на фирмите могат да получат насоки за
декларирането и плащане на данъци и осигурителни вноски. Освен това
могат да ползват и автоматичните услуги, които не изискват разговор с
оператор и са достъпни 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата: проверка
на здравен статус, справка за регистрация по ДДС и др. Телефонното
обаждане към 0700 18 700 е на цената на градски разговор от цялата страна