За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Николай Колев
Рейтинг: 2780 ВеселоО--о-о-х бабачкооо, да ще Брюксел да даде Солунския зелник. Че да да се развъртят Шишковците. Дай! Дай!
#ТУК НЕ Е МОСКВА! 🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦reply
Рейтинг: 488 НеутралноЕВРАПА ДАВА ТИКВАТА И СИЕТАТА МУ ЛАПАТ ЛАПАТ,Е НЕМА ЛИ ДА СЕ ЗАДАВИТЕ БЕ КРАДЛЬО
ppopov_67
Рейтинг: 770 НеутралноКакто винаги, Рапонът се опитва С ЧУЖДА ПИТА ПОМЕН ДА ПРАВИ.
(Друг е въпросът, как сега се сети за нещастния ни ЖП транспорт, след като години наред го вкарваше в миша дупка с магистралните си изцепки).
Коте
Рейтинг: 572 НеутралноГърците са по безплатните неща, покрай тях може и ние да намажем!
baba_zozolana
Рейтинг: 924 ЛюбопитноТака ли е, не е ли така...
I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them."Гърция ще ни натика в геополитическа дупка след като подпишем за жп връзката между Кавала, Бургас, Варна и Русе"
https://goo.gl/SfUZMj
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Tzariqt e Gol
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#7] от "krf54523578":
Така ли? А Орешарски и псевдо президента ни кой ги посреща? Кралицата?
shisharko
Рейтинг: 362 НеутралноЕх, по този проект, ако го одобрят, каква лапачка ще падне!
stenli1
Рейтинг: 1130 ЛюбопитноБоко Т е винаги там, където той и ШИШИ могат да ИЗТОЧАТ много пари.
2-та КЛАНА са се прицелили към нов МИЛИАРД
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
stenli1
Рейтинг: 1130 ЛюбопитноДо коментар [#7] от "krf54523578":
Вземат го за ГАНГСТЕР
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2587 ГневноДо коментар [#1] от "oporna_to4ka":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!само суджук !!!
slan777
Рейтинг: 418 Неутрално"Документът регламентира развитието на железопътната връзка Солун - Кавала - Александруполис - Бургас - Варна - Русе."
Es muß Geld fließen!Билета от Димитровград до Александруполис струва отиване и връщане близо 60 лв, баща ми е ходил няколко пъти там. И на мен ми се иска да посетя Гърция, при следващото ми идване в България.
dark'star
Рейтинг: 1193 НеутралноАко железопътната връзка е по "пътя на коприната" пари ще има
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТОbaba_zozolana
Рейтинг: 924 ВеселоДо коментар [#11] от "pilgrim.epsylon":
I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.Абсолютно съм съгласна: компилиран шрифт от кирилски и латински букви, който трудно се чете. Каква е разликата между д (Д) и д (ДЖИ)?
https://goo.gl/bEHrUj
П.П. Сега ще ни изтрият, защото "не е по темата", нищо, че е по другата тема: "На какво заприлича този сайт?" :D
Коте
Рейтинг: 572 НеутралноКрайно време беше да се избегне Босфора с техните високи такси за преминаване, сега турците ще пият една студена вода!
hamiltonf
Рейтинг: 3667 НеутралноАбе, ББ, може ли на най-големия български празник да отидеш в Гърция?! Мини и през Сърбия...!?
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБstenli1
Рейтинг: 1130 НеутралноБоца ще направи един плаж в Кавала, може да отскочи и до Тасос
dark'star
Рейтинг: 1193 Веселоднес ще се говори само за влакове
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТОslan777
Рейтинг: 418 НеутралноАмериканският президент Доналд Тръмп все още не е изключил Турция от НАТО държавите. Беше ми мечта, да се случи. Но в близките 80 години няма да е . Тя и не подмогага в борбаата срещу Исямска държава, имат страх от вътрешни атентати. Исляма, гадна религия Es muß Geld fließen!
Lazarus
Рейтинг: 284 НеутралноМного повече би ме впечатлило високоскоростна жп връзка Пловдив-Ксанти. По права линия е 110 км. Може да се стига за по-малко от час. Сега изведнъж се лансира общ проект, който очевидно е разработен и проучен от Гърция и ще се използва 80% от нея. Ние без да сме сметнали ползи и рентабилност се включваме, включително и във финансирането.
hamiltonf
Рейтинг: 3667 НеутралноИначе, браво на Ципрас за изричните поздравления за това: "Голям ден, Съединението на България"!
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБТорбалан
Рейтинг: 316 РазстроеноДвамата видни европейски просяци се събраха да крънкат пари!
Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald ReaganХА-ХА-ХА!
slan777
Рейтинг: 418 НеутралноНай-бързият влак в света е Шиканзе в Япония със скорост от 250 км/час
Пез 2021 г. ще има в Япония влак, държащ се на магнити, тъй нареченият "Маглев". Скорост от 300 км/час. Цената на експресният влак в Япония струва от Токио до Осака близо 300 евро
Който посещава Япония, там е на английски или канджи, японски шрифт.
Мисля, като съберем с приятелката ми пари, да посетим Япония. Ще е скъпо, това е факт. Es muß Geld fließen!
Торбалан
Рейтинг: 316 ВеселоАбе къде е ЕРЕБУС-а да си щракнем една снимка с него в деня на Съединението?
Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald ReaganПосле ще поискаме Европа да плати да си я разпечатаме в огромен рачмер и с чудно качество!
calc
Рейтинг: 162 НеутралноУ наше село нищо от мутренските приказки не се е сбъднало. Само опростачените, със селски изказ физиономии по ТВ-та не спират. Бай Тошо със съвецка помощ строеше заводи. Пазвантинът му с европейска помощ строи счупени магистрали. Заводите издържаха - 40-50 год., магистралите Му -2-3 г.
slan777
Рейтинг: 418 НеутралноИ кое е това село?
Комунизма си замина, няма повече(за радост).
Дъртият комунист дядо Тошо строеше в Димитровград с руска помощ завод. Прострираш ли си бели дрехите, след 24 часа са черни. Es muß Geld fließen!
Ще върнем България в Европа
Рейтинг: 2499 Любопитно"Дневник", коментарите в някои статии не се четат! Излиза надпис "/БАХУР/ на сив фон.
Judjuk
Рейтинг: 2208 Неутрално
Judjuk"Съществуват исторически връзки, свързани с Русия, които биха могли да улеснят такъв мост", допълни гръцкият премиер."
Грешен ход! Западняците като чуят Русия и се изприщват!
Zizu
Рейтинг: 962 НеутралноЧестит празник :)
Слава на Украйна! Слава на украинските герои!Най-важният път е Коридор №8 Гюешево - Пловдив!
До сега никой политик не го е проумял, не вярвам и тези подлоги да го проумеят!
Judjuk
Рейтинг: 2208 НеутралноСолун - Кавала - Александруполис - Одрин, дотук ясно, ама по-нататък какво имат предвид? Май гърците ще си правят ж. п. линия с европейски пари, а ние ще ръкопляскаме.
JudjukТанас
Рейтинг: 655 НеутралноВ Гърция можеше да иде и утре но по този начин неглижират 6 - ти септември за да не стане Национален празник.
Не видите ли че всичкото патрЕот се е сврело в миша дупка а за 3 - ти март ще го окрекат от Нова година до Великден. "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
Танас
Рейтинг: 655 Веселои то е от Твоят преател Тайпи. :-) "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
dark'star
Рейтинг: 1193 Неутралнозамина си , ама сега пак пристига = прави железница по пътя на коприната КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
инж. Ганев - малцинство от 5.87%
Рейтинг: 8 НеутралноТози проект изглежда стратегически за гърците.
Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?Получават ускорена жп-магистрала Солун-Александропулис - на цена около 4 млрд. евро и връзка на север през източна България.
Ние имаме някаква поддържаща роля в проекта.
Това, което се споменава до момента - печелим ускорен връзка Карнобат-Варна, цена около 1 млрд евро - Ок.
Обаче нищо по-конкретно не се споменава нито за линия Варна-Русе, нито за алтернативата Ст.Загора - Русе.
По картите фигурират, но не се споменават цифри - т.е. не се споменава модернизация на тези линии.
Няма се модернизира и дострои Хасково-Кърджали-Подкова-Гърция.
Няма да се модернизира коридора през Видин , Дунав мост 2 ще си остане ненатоварен ... да си го имаме ...
Бърза връзка от черноморските пристанища до Солун ще отнеме икономическия смисъл на коридор №8 през София и Кюстендил, защото модерна връзка Солун-Скопие си има и сега.
Въобще започва да ми се струва, че за нас икономическите ползи са косвени, а политическите вреди - преки.
Надявам се по един или друг начин коридор №8 да дръпен през този проект.
bgj49530769
Рейтинг: 8 НеутралноТози коридор е престъпление срещу интересите на България. От Солун до Бургас може да се стигне и през Кулата-София-Пловдив като разстоянието ще е същото или по-малко, но по-големата част от линията ще е на наша територия, а не на гръцка, както са го замислили сега. Също така, този коридор означава че линията Солун-Кулата-София нема да се модернизира, което значи и че подаряваме на Македония най-важния коридор за транспортиране на китайски товари Атина-Солун-Белград-Западна Европа.
България требва да прекрати този проект още в зародиш и да настоява за високоскоростна двойна линия от Солун до София, като от София товарите могат да продължат за Бургас, за Русе-Букурещ-Русия, за Белград-Западна Европа, за пристанище Лом, за Видин-Северна Европа и т.н. С този проект Гърция ни изхвърля от най-важния транспортен коридор и възпрепятства превръщането на София в транспортен център на Балканите.
инж. Ганев - малцинство от 5.87%
Рейтинг: 8 Неутралнокоридор №8 да дръпне пред този проект.
Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Daria
Рейтинг: 382 НеутралноТъп въпрос: Този е селския бей с връзки на местно и централно ниво. Затова може с 100% сигурност да се каже , че накрая няма да лежи в затвора. Просто България сега е тотално пропаднала и то системно - който не го е разбрал е идиот.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
tamplierr
Рейтинг: 162 ЛюбопитноИмаме голям шанс заедно с Алексис Ципрас пред ЕК да дадем възможност за финансиране по плана „Юнкер“, по европейски фондове. Можем спокойно да го защитим и от лист хартия да се превърне в добро съоръжение в бъдеще. Автоматично на 2-3 октомври към Варна присъединяваме и приятелите ни от Сърбия и Румъния", отбеляза Борисов.
Уновундобългарин -Закон за защита на държавата ЗЗД .Цецка Цачева ”Невинаги корупцията е престъпление”Отбор три Шушани-Бойко,Цацаров,Пеевски .Лудоста е пътят към ВЕЛИЧИЕТОЗадава се Балкански съюз .Засега само икономически ,но при разпад на ЕС или неговото ферментиране на отделни скорости ще премине и военно между държавите .Дано този път само не се изпотрепем :)Главния виновник затова е Ердоган и неговата мания за османски халифат .
chicago514
Рейтинг: 683 НеутралноЕ какви са тези договори дето се надяваме някой да ни даде пари,поне не сме ли питали дали ще ни дадат,че тогава да подписваме.
Кулин бан
Рейтинг: 668 НеутралноКюстендил - Дупница - Самоков - Костенец (или Ихтиман) трябва да бъде построен, като част от №8. Ще живне Костенец, Самоков ще се развие още. Дупница ще стане ж.п. възел. А за Кюстендил №8 е много важен. Този град страна поради това, че част от естествения му хинтерланд е в Сърбия.
dorn
Рейтинг: 941 Неутрално[quote#25:"slan777"][/quote]
Стара информация, сега има много по бързи влакове.
bgj49530769
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#45] от "Кулин бан":
Стига с тоя коридор 8, това е най-безсмисления коридор, съществува само на хартия, на нито една държава, през която минава коридора, не й пука за него и всеки знае че е безперспективен, затова и не си дават зор да го правят. Най-важния коридор е Солун-Белград-Западна Европа. Е, сега въпросът е защо нашите прости тикви се отказват от него и го подаряват на Македония ...
Darth Plagueis
Рейтинг: 1295 НеутралноДо коментар [#1] от "oporna_to4ka":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКРипичният гербераст дори не е прочел новината. Пълен провал на Баце в този проект и тотално надцакване от страна на гърците над нас.
dorn
Рейтинг: 941 НеутралноИнжинер Ганев, само не разбрах от къде го взе тоя Карнобат.
dorn
Рейтинг: 941 НеутралноТочно, условието за подписаното днес трябва да бъде Солун-София-Белград.
Кулин бан
Рейтинг: 668 НеутралноДо коментар [#47] от "bgj49530769":
Какво значи „подаряваме“? Да нападнем Македония ли е алтернативата?
dejmos
Рейтинг: 367 НеутралноИмам право на икономически излаз на Бяло море ..според Ноьй. Ако дадат пари ( не вярвам) ще е добре. Виж китайска комунистиèска държавна фирма да вземе пътя ..по е реално. без това вече са по пристанищата на Гърция , пътищата на Сърбия и Унгария. Сега не виждам как ще се постигне съгласие с ГЕРБАВИТЕ !? Те просто ще искат да строят и откраднат пари .., а китайците не искат . По добре да дойдат с техни фирми и с още 1 -2 милиона души.Тогава и път готов , и демографска криза няма решена , конфликтите също . Китайците са с по добра образователна система . Вярно ще се бръкне в чинията на 100 човека , ама те май вече са в руски , американски и китайски списъци за последващи действия ... :)
skeptichen
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#37] от "bgj49530769":
Има смисъл това което казвате. Обаче ако си спомняте, първоначално проекта беше Бургас/Варна - Александруполис, така че от самото начало нямаше разговори трасето да минава през София.
Впоследствие Гърция добави Кавала (то там незнам какво пристанище има толкова на този хълм на който е града и няма ЖП линия до него), и Солун, а ние добавихме Русе за връзка с река Дунав.
Наистина има смисъл да се модернизира съществуващото трасе през Подкова до Русе вместо да се изгражда ново през Гърция, но тъй като проекта тръгна като Бургас-Александруполис, това едва ли се е разглеждало като опция. А може би трябва - в наш интерес е.
Дунав Мост 2 е пожелание за развитие на СЗ България - но след като румънците не инвестират в насрещна инфраструктура от тяхна страна, този мост изкарва товарите на Карпатите, и дотам спира всичко. Като част от инициативата за новия път на коприната, Китай инвестира във високоскоростна ЖП линия Пирея-Белград-Будапеща, и там отдавна всичко е ясно - струва ми се че никога не сме имали шанс да вземем товаропотока от Солун към Будапеща - просто решението е взето в Китай вече, а не в Брюксел. Ако бяхме се разбрали с Румъния да инвестираме за конкурентен коридор, можеше да се борим, но те просто не се интересуват от това.
Жалко е че толкова малко сътруничество имаме с Румъния - много голяма страна е, и можем да работим заедно по много въпроси, но като че ли енергията на всичките ни страни е насочена да ухажваме Брюксел, а не да правим регионални инициативи, което е доста по-муден и политизиран процес. Но и с това напредваме, макар и твърде бавно, и тази инициатива е част от това.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
инж. Ганев - малцинство от 5.87%
Рейтинг: 8 ВеселоНе съм го вземал, оставих си го там, където си е :
https://www.google.bg/maps/ @42.6787669,26.9821112,14z
Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
bgj49530769
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#51] от "Кулин бан":
Нема да нападаме никой, да модернизираме линията от Солун до София и от София до Сърбия е алтернативата. За да обезмилим бъдещите китайски инвестиции в линията през Скопие. Тука требва и дипломацията да играе за да извоюваме тоя коридор за нас, защото ние държим и ключа за ЕС на Сърбия например. Пък после от София кеф ти Бургас, кеф ти Варна, Русе, Видин, Белград ... София става транспортен център на Балканите, без обаче да са ощетени другите български градове.
bgj49530769
Рейтинг: 8 НеутралноАми то е ясно че най-важното гръцко пристанище в Северна Гърция е Солун, гърците просто ни залъгват с тоя Александруполис само за да си изградят с европейски пари ЖП-линия до всичките им пристанища и градове на изток. А ако гледаме от Солун, че дори и Кавала, то дали коридорът ще минава през Свиленград или през София, до Бургас разстоянието ще е приблизително еднакво. Но в единия случай ще оправим ЖП-мрежата на Гърция, а в другия ще си оправим нашата, включително най-важната и трудна отсечка София-Кулата. Затова и казвам че проектът е престъпление срещу българските интереси и обслужва само Гърция. Дано Бог изпрати малко разум на простите ни тикви и да ги вразуми каква глупост са на път да извършат.
bgj49530769
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#53] от "skeptichen":
Колкото до Солун-Белград-Будапеща, не мисля че с линия през Румъния може да се конкурира, защото ще е много по-дълга като разстояние. Единственият ни шанс е да се договорим с Гърция и Сърбия и строежът през Кулата да започне час по-скоро. Товаропотокът ще минава от там, откъдето може да стигне най-бързо и удобно, без значение какво са чертали в Брюксел като коридори и какво са планирали първоначално в Китай. Всичко е въпрос на договаряне и инвестиции.
skeptichen
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#47] от "bgj49530769":
Ами този коридор Солун-Белград не са го "оставили" нашите, просто китайците го решиха Пирея-Будапеща да е през македония и сърбия директно на север, а не да минава през нас. Много по-кратко е като разстояние, а и вече има съществуващи бързи връзки.
Китай вече модернизира цялата линия Белград-Будапеща. Там играта отдавна е приключила. Според мен нашият интерес е тази ЖП връзка която ще се прави сега да ползва модернизирано трасе през Подкова-Кърджали, а не да обикаля през западна тракия и да минава през Свиленград. Ще даде поминък на турците из целия Кърждалийска област, която тепърва ще се развива много бързо заради удобната връзка с Бяло море.
bgj49530769
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#59] от "skeptichen":
И колко по-кратко е да минава през Скопие, вместо през София? А като модернизират Белград-Будапеща това как противоречи на идеята да мине през София? В Македония нищо не се прави все още. Разстоянието през Скопие и през София ще е приблизително еднакво, както и теренът е еднакво труден през Кресненското дефиле и Македония-Южна Сърбия. София-Кулата е най-важната ЖП-отсечка за нас, требва да сме пълни идиоти ако не можем да намерим финансиране за нея, след като от там товарите могат да продължават и за Белград, за Русе, Видин, Бургас/Варна ...
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 1310 НеутралноТози проект добавя геостратегическа тежест на Гърция и България.Както съм споменал и друг път проекта ще допълва гига проекта.......водния канал от Солун до р.Дунав който вече е много важен за Германия и дугите страни износители на стоки от западна Европа и Скандинавия, но и за големия вносител на стоки Китай !
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !http://danube-cooperation.com/danubius/files/2013/09/dunav_morava_vardar_egejsko_more.jpg
skeptichen
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#58] от "bgj49530769":
За договаряне на коридор със Сърбия и Гърция за сметка на този Македония, незнам докъде ще стигнем - едва ли много далеч, защото в интерес особено на Сърбия, а и на Гърция е да поставят в зависимост малка Македония, а не да зависят от нас.
Както казвате, всичко е въпрос на финансиране. Но фактът е че Китай вече е направил своя избор какво да финансира - коридора през Скопие-Белград. При положение че Китай е най-големия товародател, кой друг в такъв случай ще инвестира в това този коридор да се дублира през България като Кулата-София-Белград?
Там нещата са приключили отдавна. Никой няма от Сърбия да минава през България за да стигне до Гърция.
skeptichen
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#60] от "bgj49530769":
Съгласен съм за важността на отсечката Видин-София-Кулата. Тя е част от ТЕН-Т мрежата и така или иначе ще се финансира с пари от ЕС.
Проблемът е че няма никакви ТЕН-Т коридори през северна българия, и Русе и Варна остават откъснати.
http://ec.europa.eu/transport/infrastructure/tentec/tentec-portal/map/maps.html
Затова и се прави този Сий2Сий специално като регионална инициатива която да се надяваме че ще прокараме през ЕС за финансиране.
skeptichen
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#57] от "bgj49530769":
Това което е важно за нас се прави по ТЕН-Т финансирано от ЕС- София-Бургас, София-Свиленград, Видин-София-Кулата. Проблем за нас е че нямаме финансирани от ЕС връзки до Русе и Варна.
Гърците също имат проекти по ТЕН-Т, но нищо в северна Гърция.
Така че този проект е начин и ние и гърците да измислим проект който да свърже транспортни възли за които ЕС в момента не дава финансиране по ТЕН-Т, и да го предложим на ЕК за финансиране.
По този начин нито ние нито гърците губим каквото и да е, просто защото останалото се финансира и гради вече по ТЕН-Т. Реално просто допълваме ТЕН-Т, с наша регионална инициатива за транспортни възли които са вън от обхвата на ТЕН-Т в момента.
Така че проектът си е много добре в наш интерес, и то основно заради включването на Варна и Русе - просто бързата връзка Бургас-Солун се финансира изцяло от ЕС по ТЕН-Т, и ще я имаме. Интересът ни е да свържем северна българия, и този проект го реализира.
bgj49530769
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#62] от "skeptichen":
1. Ние имаме козове пред Сърбия заради бъдещото им членство в ЕС.
2. Сърбия има интерес да изгради бърза ЖП-линия до границата с България, защото е част и от коридора към Истанбул. Тоест, интересите ни съвпадат.
3. България е много по-важна държава за китайските интереси като цяло, отколкото малка Македония и винаги можем да им предложим повече за да се договорим.
4. В Македония теренът е труден и нищо не е започнато още. Отдавна требваше да сме започнали отсечката през Кулата и да поставим всички пред свършен факт. Все още не е късно.
5. За Китай е важно само да си транспортират стоките лесно, бързо и сигурно, било през Македония или през България.
6. Македония е страна, с потенциална опасност от дестабилизация по линия на албанците и на руско-американските интереси, България е много по-сигурна и стабилна в това отношение.
7. ЖП-линията през Кулата може да получи финансиране било като отсечка от коридор 4, било като сегашната измислица за свързване на гръцките пристанища с черноморските, било като европейска алтернатива на Македония, било с китайска помощ, със заеми и пр. Това е линия от първостепенна важност за нас, както споменах от там минава пътят към всички направления и превръща София в балкански център за разпределение на товари.
Един препатил
Рейтинг: 1030 Неутрално"Той допълни, че България и Гърция биха могли да изиграят ролята на мост между ЕС и Русия"
"Премиерът посочи, че проектът има шанс да получи финансиране по плана "Юнкер" и от европейски фондове."
Не, няма никакъв шанс.
Един препатил
Рейтинг: 1030 Неутрално"Ципрас посочи, че сътрудничеството между България и Гърция може да е пример за подражание."
Звучи добре. Но да не се забравя все пак какво са казали древните:
"Timeo Danaos et dona ferentes"
bgj49530769
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#64] от "skeptichen":
Българският интерес е да се модернизира София-Русе, но с този проект това не се постига. Където липсва еврофинансиране требва да ползваме заеми и собствени средства, това са проекти които могат да задвижат икономиката напред, важни инвестиции.
theduloclan
Рейтинг: 8 НеутралноИ ти май не знаеш на кой свят си... Чудил се що за буква е това "д". Нека се опитам да расея учудването ти: Всеки фонт позволява една и съща буква да се изписва различно.
neut
Рейтинг: 162 НеутралноНадай се снахо, сиренето привършва
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restskeptichen
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#65] от "bgj49530769":
Ами добре, след 7 точки аргументация на това колко много козове имаме срещу Сърбия, може би има смисъл да попитам - тогава Китай защо избра трасето Пирея-Будапеща да минава през Скопие, а не през София?
Без коз
Рейтинг: 559 НеутралноНадявал се бил :) Сложил каруцата пред магарето и се надявал :)
Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !Ми питай бе! Като ти сложи другият път паржолата прошушни й на ушенцето какъв ти е проблема.
penetrating
Рейтинг: 5310 ВеселоБългария в ролята на мост между Гърция и Русия, построен с пари на ЕС :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertbgj49530769
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#71] от "skeptichen":
Това не са точки с аргументация срещу Сърбия, а срещу Македония. Сърбите можем да ги притиснем като кандидат-членка на ЕС. Китай избра Скопие защото България е пасивна и дори не говори за линията през Кулата, камо ли да я поставя на дневен ред като част от Атина-Солун-Белград-Европа. Дори не изпратихме представител на форума за Пътя на коприната. Ами Гърция, Македония, Сърбия и Унгария участват по такива мероприятия, активни са, и затова и са се договорили за такова трасе с Китай. Ние защо спим толкова години? Ами сега да търсят начини да ни върнат пак в играта, простите тикви. Требва да носят и наказателна отговорност за престъпна небрежност срещу българските интереси.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Без коз
Рейтинг: 559 НеутралноДо коментар [#8] от "Иван Иванов":
Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !По дрехите посрещат,Ванка,по акъла изпращат!
Твоя любимец го изпращат по живо по здраво!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
bgj49530769
Рейтинг: 8 НеутралноВсички държави на Балканите ще ни се смеят и подиграват за тоя проект. Нема такава глупост просто, как продаваме националните си интереси ... И то не поради възможност за крадене, не от външно влияние и натиск, а от чиста и натурална българска простотия, глупости и недалновидност.
bgj49530769
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#77] от "wxg02531420":
Гьол2гьол.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
calc
Рейтинг: 162 НеутралноДо коментар [#28] от "slan777":
Ау, сега при демокрацията като си простреш мръсните стават чисти, а.... У шопско след 1.5 часа по булеварди и тротоари си за хим. чистене. У село за малко по-дълго време. И не давай примери със заводи.
Соца си беше простотия, сега е изродия.
papуre
Рейтинг: 822 НеутралноБорисов се надява новата железопътната връзка с Гърция да се финансира от Европа "
А аз се надявам някой да го попите , преди да подписва нещо подобно , дали знае за какво ще служи този транспортен коридор . Сигурно за увеселително влакче . Иначе поне с две три думи щеше да се обоснове нуждата от подобна идея . Примерно - какви товари ще са необходими за запълване на капацитета му . И дали при пускането ме в действие , няма да отпрадне нуждата от построените за целта на транспортни връзки вагистрали . И дано не с се докаже още един път едно определение пред миньорите в Мадан - Прост съм , ама ...
tacheaux
Рейтинг: 2382 Неутрално"Документът регламентира развитието на железопътната връзка Солун - Кавала - Александруполис - Бургас - Варна - Русе."
Мутрата , освен , че не знае българската история , не познава и българската география. Ципрас е хванал нашия глупак за носа и го използва за прокарване на гръцките интереси в ущърб на българските.
Вижте картата. Най-прекият път от Солун до Бургас минава през Комотини - Кърджали - Стара Загора и от този град направления до Бургас и до Русе. За целта е необходимо да се модернизира ж.п. линията Русе - Подкова и да се дострои тази ж.п. линия до Комотини. Става въпрос за ново строителство на около 40 километра железопътна линия, която да свърже Подкова с Комотини от която 20 километра ще бъде на българска територия и 20 километра на гръцка територия. Вярно е , че при това положение Александруполис остава в страни, но при гръцкото предложение Кърджали остава в страни и пътя се удължава, защото като се стигне до Свиленград трябва да се връщаме до Димитровград за Бургас. Жепе линията Симеоновград - Нова Загора отдавна не работи. Нормално е гърците да си гонят интереса , а ние какво правим? Защо се съгласяваме на гръцкото предложение безропотно? Ама като си избираме мутри да ни управляват , така ще е. Хитрият Ципрас вероятно се присмива на акъла на Бойко.
bgj49530769
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#83] от "tacheaux":
През Комотини е планински район, не може да минава от там, ще се оскъпи с много милиарди за да се докара висока скорост на влаковете. През Стара Планина за Русе същата работа. Най-логичният и естествен вариант е Солун-Кулата-София, а от София модернизация на линиите до Русе, до Бургас, до Варна, до Видин, до Белград. Нема причина да пробиваме планини като си има вече изградени трасета, географски и икономически издържани.
papуre
Рейтинг: 822 НеутралноБойко Борисов обясни, че на 3 октомври ще се проведе среща между премиерите на Гърция, България, Румъния и Сърбия, на която ще се обсъди включването на Румъния и Сърбия в проекта за транспортен коридор."
Напълно в стила му - първо щрак , щрак пред медиите , после обяснения на пиарите какво е смятал НАИСТИНА ДА НАПРАВИ . . Дали пък не беше необходима предварително да сондира мнение със сърби и румънци , па тогава да се определя трасето на коридора . Щото може да се окаже , това дето мишките мислили , не е изгодно за котките . И определеното трасе да си остане само един напоителен моабет на мешамица на българогръцки . С ръкомахане и прегръдки и целувки .
Petko Popov
Рейтинг: 213 НеутралноЛокумите на тиквата. Съчинения без картинка.
bgj49530769
Рейтинг: 8 НеутралноГърците преметнаха цела Европа, та на наш Бойко ли нема да видят сметката ... Изобщо не е по силите на ГЕРБ да преговарят, обсъждат и решават за подобни проекти. Тука са нужни експерти, учени, диспути, а не с Лилито Павлова да начертаят на хвърчащ лист за една вечер транспортните приоритети в къщата на ББ. Пълни некадърници!
tacheaux
Рейтинг: 2382 НеутралноРазсъждаваш като брюкселски чиновник, който дава парите.
Имаме ли интерес от модернизация на ж.п. линията Русе- Подкова? Имаме. Имаме ли интерес тази ж.п. линия да продължи до Комотини. Имаме. Това е българският интерес. Гръцкият интерес е да свърже Кавала с железница и да модернизират тяхната жепе линия в северна Гърция чак до Орестияда. Ципрас защитава гръцкия интерес, а наш Бойко дори не се усеща как го използват.
bgj49530769
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#88] от "tacheaux":
Дали през чукарите на Комотини ще влезе линията или при Свиленград, за нас е същий к***ц, нашият интерес е коридорът да минава през Кулата и София за да си оправим най-важното ЖП-трасе, което ни отваря вратите по всички направления след това. Тука сте ебати чешитите, всеки си дърпа чергата към родното село и се е вманиачил по некаква глупост, сега па Подкова, друг за Костенец се загрижил, какви хора сте вие бе, има и по-важни интереси от дребно-селските, а именно националните.
Гърция просто иска да си оправи ЖП-инфраструктурата с тоя проект - дали до Комотини или до Александруполис, каква е разликата ...
pesheff
Рейтинг: 842 Неутралнотова е леко ехидно от негова страна, като се има впредвдид беломорието и македония...
Иначе проекта може да е добър, само ако действаме и по коридор 8 Черно Море - Албания. Колкото и да се пенят гърците, връзката между България от черно море и Турция към Европа ще е винаги по-къса от минаване през тях. Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
pesheff
Рейтинг: 842 Неутралнопак продължаваш с тези твърдения, верни до някъде, НО, източна България не важи за теб? Всичко трябва да минава през София? А транзита север -юг през Русе - Свиленград? Това ще обхване не само гръцкия проект, но и турския трафик за румъния и северна европа. Мини по пътя ВТ-Русе за справка. Иначе от Витош по високо нЕма. Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
pesheff
Рейтинг: 842 НеутралноДо коментар [#53] от "skeptichen":
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.Китай инвестира във високоскоростна ЖП линия Пирея-Белград-Будапеща
---
Някакви връзки да посочиш, че не съм видял нито една новина за подобно трасе. Забравяш Скопие и Албания, които не са точно в добри отношения нито с гърция, нито със сърбия. Заев изглежда че ше играе повече с нас, и няма да е подлога на Белград. А южна сърбия и трябва само още една малка албанска размирна територийка и толкова по този коридор...
Роси
Рейтинг: 5238 Неутралноа той само да се тупа в гърдите , колко много е направил и колко другите нищо не са направили, макар че, за много правителства, преди Станишев нямаше европейски пари.
bgj49530769
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#91] от "Пешката":
Естествено че настоящите ЖП-коридори през София следва да са приоритет, още повече в светлината на коридора от Атина през Белград. София е естествен транспортен център на Балканите и трябва да се развива като такъв. Погледни една Унгария, там всички пътища се концентрират в Букурещ, същото и с Чехия и пр. държави от нашия калибър. Разбира се като си изградим първостепенната по важност инфраструктура и капацитетът й се запълни, можем да правим всекакви варианти - било с ЖП-тунел под Шипка, било директна ЖП-връзка Истанбул-Бургас-Слънчев Бряг-Варна-Констанца-Одеса-Русия и пр. Но тука говорим за приоритети а не кой от къде е и какво иска за родното си место.
valtoro
Рейтинг: 511 НеутралноВместо на магистрали ще реже ленти на жп. линии !!!
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 1310 ВеселоДо коментар [#91] от "Пешката":
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !''Заев изглежда че ше играе повече с нас, и няма да е подлога на Белград''
Макетата ви метнаха без да се усетите !
tacheaux
Рейтинг: 2382 НеутралноДо коментар [#89] от "bgj49530769":
"Гърция просто иска да си оправи ЖП-инфраструктурата с тоя проект - дали до Комотини или до Александруполис, каква е разликата ..."
Това и аз го казвам в пост 88:
"Гръцкият интерес е да свърже Кавала с железница и да модернизират тяхната жепе линия в северна Гърция чак до Орестияда. Ципрас защитава гръцкия интерес, а наш Бойко дори не се усеща как го използват."
По този въпрос еднакво мислим. Спорът е за това откъде да мине трасето на територията на България. Ти смяташ , че е по-добре да мине през София , защото си софиянец. Нека така да бъде. Мир да има.
Не съм от този край и моите мотиви железницата да минава през Подкова не са обосновани от някакъв местен патриотизъм , както си мислиш. Опитвам се да гледам глобално на нещата в интерес на България, но ти всичко свеждаш до местния , личен интерес, вероятно съдейки по себе си.
Малко вероятно е Европа да даде пари и гръцката идея да се реализира.
В случая по-важно е нашето единомислие , че Бойко няма интелектуален капацитет на защити интересите на България, което е много жалко , защото българския некачествен материал го избира вече три пъти начело на държавата.
objective
Рейтинг: 701 ЛюбопитноКаква наивност и недалновидност от страна на Борисов ? Да, с него Гърция си осигурява транспортен коридор през България към Русия и централна Азия и изземва коридор №8 от България и Р. Македония ! А през България просто ще преминават към Гърция цистерните с руски нефт, носейки всички рискове от замърсявания и инциденти от рода на тоя в гара Хитрино ! А ние какво получаваме в замяна ?
objective
Рейтинг: 701 ЛюбопитноКаква наивност и недалновидност от страна на Борисов ? Да, Гърция си осигурява транспортен коридор през България към Русия и централна Азия и изземва коридор №8 от България и Р. Македония ! А през България просто ще преминават към Гърция цистерните с руски нефт и газ, носейки всички рискове от замърсявания и инциденти от рода на тоя в гара Хитрино ! А ние какво получаваме в замяна ?
idiotstavrev
Рейтинг: 8 НеутралноТака както ги виждам аз нещата, това е една симбиоза по интереси, но шансът да се случи не е толкова голям. Гърците може би наистина искат да си оправят инфраструктурата в Североизточна Гърция, както се отбеляза (не само жп) и същевременно според мен задната им мисъл е да превърнат пристанищата си в тази част в алтернатива на другите пристанища в региона, които са с по-добра наземна инфраструктура в момента. За съжаление Гербавите тъпоглавци май не са схванали, че подобна жп връзка, ще създаде пряка конкуренция между нашите пристанища Варна и Бургас и гръцките. За гербавите е ясно какъв е келепира - чуят ли европроекти, почват да им въртят евра очичките като водомер. Пак ще има "работа" за фирмите-касички на герб, вили в Барцилона за любовниците на Баце и сие.
Само че, според мен са си направили криво сметката за еврофинансирането. Само като погледне човек картата му става ясно, че този коридор нищо не дава в Европейски мащаб. Варна и Бургас са на половин ден път по море, от къв зор трябва да има високоскоростно тресе, което да ги дублира. Същото е и за Дунав. От къв зор да се разтоварва веднъж в Гърция и да се прави връзка с Дунав по суша през България, като ей я къде е Констанца на 1 ден път и ще се спестят и пари и време. Просто целият проект е леко безмислен освен за участниците в него. След излизането на Великобритания европари за такива "врътки", по които гърците са специалисти от години вече няма да има. От този проект България нищо няма да спечели - ще спечелят гърците и гербавите само. Дано Брюксел им отреже финансирането и тогава нещата ще се разпаднат от само себе си.