И бордът по туризъм се застъпи за Ангелкова

Националният борд по туризъм обяви подкрепата си за ресорния министър Николина Ангелкова след като вчера Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти поиска нейната оставка заради липса на професионални качества.
"Смятаме, че е изключително неуместно да се искат оставки точно когато предстои да се изработват ключови промени в законодателството на туризма", се посочва в декларация на управителния съвет на Националния борд по туризъм. Преди тях и друга организация на туроператорите - БАТА, се разграничи от исканата оставка.
Националният борд по туризъм подкрепя усилията на Министерството на туризма в нелеката задача за позициониране на България като все по-разпознаваема и приветлива туристическа дестинация на европейския и световния туристически пазар, се отбелязва в позицията.
Бордът обявява, че работи отлично с министъра и правителството в решаването на сложните проблеми.
Уверени сме, че България стои все по-добре като туристическа дестинация на вътрешния и международните туристически пазари, се отбелязва в декларацията и се напомня, че увеличението на туристите миналата година е със 7.4%.
Заради огромната важност и очакван ефект за бранша от промените в Закона за туризма, Националният борд по туризъм предложи отсрочка за приемане на текстовете на Закона за изменение и допълнение на Закона за туризма до края на ноември.
От борда разчитат, че за това време заедно с Министерството на туризма ще се съгласуват работещи текстове, които да осигурят сериозен тласък за развитие на туризма, а чрез него и на българската икономика като цяло.
Аргументите "против" остават
Членът на управителния съвет на АБТТА Димитър Попов повтори днес пред БНТ аргументите за оставката като поясни, че разнобоят идва от разнопосочните интереси - занимаващите се с организация на екскурзии в чужбина туроператори са безразлични към ситуацията в страната и дори печелят, ако българите пътуват повече в чужбина.
Той каза, че в министерството щатът е над 100 души, които би трябвало да се занимават с маркетинг и реклама, но не го правят. Общо 40 хил. лв. били дадени за обучение на служителите по английски и руски език вместо да се назначат хора, които владеят тези езици. Членовете на асоциацията имат съмнения за корупция и заради изливането на средства към един конкретен туроператор, който да води туристи в България, при харченето на пари за реклама и забавянето на системата за единна туристическа информация, която би сложила край на необявените нощувки.