Министерството ще обяви обществена поръчка за обновяването на туристическия портал

Министерството ще обяви обществена поръчка за обновяването на туристическия портал

Николина Ангелкова
Николина Ангелкова
Министерство на туризма ще обяви обществена поръчка за обновяването на официалния туристически портал на България, информира министърът на туризма Николина Ангелкова. "Ще надградим сайта с нови езикови версии, включително ще се работи за свързването му със социалните мрежи", съобщи тя, цитирана от пресцентъра на Министерството на туризма.
Думите на Ангелкова са в отговор на журналистически въпрос по повод позицията на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА), откъдето миналата седмица поискаха оставката й поради некадърност. Именно състоянието на националния туристически портал www.bulgariatravel.org туроператорите определиха като катастрофално и отбелязаха, че от началото на 2015 г. той е без активност.
По думите на Ангелкова миналата година е пуснато мобилното приложение iLoveBulgaria, което активно се ползвало от туристите.
"Продължаваме напред с диалог. Вече втора година имаме най-успешния туристически сезон. За първите осем месеца на тази година общият брой на чуждестранните туристи, който са посетили България, е над 6 милиона и половина. Международното признание, което получаваме, е на достатъчно високо ниво. Имаме подкрепата и на Световната организация по туризъм към ООН", защити се тя.
Ангелкова подчерта, че използваните данни за туристите са на Националния статистически институт и Българската народна банка. "Ние сме министерство, работим с официални данни", обясни Ангелкова по повод на твърденията, че има несъответствие в оповестения и реалния брой туристи, посетили България.
"В Националния туристически регистър има регистрирани над 300 сдружения, три са регистрираните организации, свързани с туроператорска и турагентска дейност, а регистрираните туроператори и турагенти са над 3000", допълни министърът и обясни, че в АБТТА членуват 80 - 90, така е и в Българската асоциация на туристическите агенции (БАТА) и в Националното сдружение "Туризъм".
За да популяризира България и да я превърне в още по-атрактивна дестинация за четири сезона, Министерството на туризма предвижда и засилване на рекламното присъствие на държавата на целевите пазари, от които идват най-много туристи, обяви още Ангелкова.