Работодателите се оплакват от негативна кампания срещу предприемачите в България

Работодателите се оплакват от негативна кампания срещу предприемачите в България

Работодателите се оплакват от негативна кампания срещу предприемачите в България
Асоциацията на работодателите възрази с писмо до медиите срещу все по-честите негативни обществени кампании, насочени към уронване на престижа и подкопаване на доверието към българските предприемачи. Това ставало на основа на единични, изолирани негативни практики. Освен това са зачестили случаите на кампанийното рекламно популистко законотворчество, се посочва в писмото.
Затова се напомня, че предприемаческата инициатива в реалния сектор е в основата на генерирането на икономически растеж и устойчиви работни места и е единственият сигурен път към повишаването на доходите и жизнения стандарт в страната.
Предприемачите са най-креативната част от обществото, която осигурява работа, създава стойност, плаща заплати и данъци, допълват от асоцияцията и посочват, че доверието, особено в инвестиционния процес, заедно със стабилна законова среда, е задължително условие за успешен бизнес.
Като изразители на интересите на отговорните български работодатели сме длъжни да заявим, че общественият просперитет изисква насърчение и подкрепа за бизнеса, а не неоснователно насаждане на негативни настроения към него. Всеки може да регистрира фирма в рамките на по-малко от седмица, срещу разход до минималната работна заплата, но не всеки може да успее и да се утвърди като успешен и отговорен работодател, предприемач и инвеститор, посочват работодателите.
Нашето общество трябва да си дава сметка, че успехът на българската индустрия заслужава адекватно отношение и подкрепа, а не неоснователно охулване. Добросъвестните предприемачи, каквито са огромното мнозинство от предприемачите в България, трябва да бъдат ценени, подкрепяни и насърчавани, а не обругавани, отблъсквани и прогонвани, се казва в писмото, но не се посочват примерите, които го провокират.
Не бива да отъждествяваме цялото българско предприемачество с псевдо бизнесмени, печелещи неправомерно от държавния бюджет и ощетяващи всички чрез корупционни договори или нагласени обществени поръчки или такива, които не плащат на своите работници и контрагенти, допълват в позицията си организациите.
Посочват, че след преминалата голяма икономическа криза оцеляха успешните, компетентните и работливите, отговорните и креативните предприемачи. Именно на тях се дължат годишно 250 милиарда лева продажби /приходи/ на компаниите – при едва 6 милиарда лева общ обем на обществените поръчки (т.е. по-малко от 2.5% от продажбите на компаниите у нас).
Близо милион българи не се оплакват, че не им плащат достатъчно, а са взели живота си в свои ръце, не разчитат на нагласени обществени поръчки, монополно положение или държавни помощи, а осигуряват работа на себе си и околните, създават стойност, плащат заплати и данъци, допълват от организацията.
Най-креативната и предприемчива част от обществото следва да получи уважение и признание, а не оклеветяване и охулване от синдикални и политически популисти, се посочва още в текста.