"Кауфланд" откри четвърти магазин във Варна за близо 30 млн. лв.

Дружеството "Кауфланд България" откри днес четвъртия си хипермаркет във Варна. Той е с близо 4 хил. кв.м търговска площ и според разпространеното съобщение представя новата концепция, по която оттук нататък ще бъдат изграждани магазините от веригата. След откриването на обекта във Варна хипермаркетите с марката Kaufland в цялата страна са вече 58.
С новия магазин инвестициите "на зелено", които "Кауфланд България" е направила от стъпването си у нас през 2006 г. досега, достигат 1.4 млрд. лв., съобщиха от компанията. Инвестицията само в новия филиал във Варна е за около 30 млн. лв.
Новият обект от веригата се намира в жилищен комплекс "Бриз юг" във Варна и в непосредствена близост до строящия се в момента градски стадион на бул. "Осми приморски полк". Теренът от 14.46 дка беше купен през септември 2015 г. от дружеството "Спортен комплекс Варна", в което общината има 30% участие. Останалите дялове са собственост на "Химимпорт". Обявената цена на сделката беше 18.3 млн. лв. През април т.г. компанията е придобила от "Корабно машиностроене" и парцел от 10.5 декара за 10.4 млн. лв. на ул. "Девня" във Варна.
По информация на "Кауфланд България" новият магазин е построен с акцент върху улеснението при пазаруване и в него са внедрени редица нововъведения - в дизайна и функционалността.
"Лесното ориентиране, бързината на пазаруване и уютната атмосфера в хипермаркета бяха водещи при проектирането и строежа, каза Димитър Спасов, председател на управителния съвет на "Кауфланд България". Клиентите трябва бързо да намират необходимите им стоки и да се чувстват комфортно по време на пазаруване."
Близо 150 са новите работни места в новия хипермаркет във Варна, а в цялата страна те са вече 6800. По данни на дружеството за календарната 2016 г. то е платила близо 125 млн. лв. за данъци и осигуровки на служителите си.
Веригата води класацията на стоте най-големи търговци на дребно в България, като е направила 18% от общия им оборот, равняващ се на 9 млрд. лв. Това сочи статистика на "Капитал" за миналата година. Лидерите в нея са четирите вериги за храни, чиито майки идват от немскоезичните държави - това са веригите Kaufand, Metro Cash&Carry, Lidl, Billa. Останалите компании за продажбата на бързооборотни стоки в тази група са българската "Фантастико", "Табак маркет" (Lafka), специализирана в продажбата на цигари, напитки, захарни изделия и вестници, и литовската "Максима" (T-Market).
Веригата "Kaufland" принадлежи към същата германска група, която развива и марката Lidl. В края на август т.г. "Лидл България" купи терена на бивш магазин "Пикадили" на ул. "Битоля" 1 във Варна за рекордната сума от 20.119 млн. лв. Сумата е най-голямата, която германската верига е плащала досега за свой обект в страната.