"Кауфланд" откри четвърти магазин във Варна за близо 30 млн. лв.

"Кауфланд" откри четвърти магазин във Варна за близо 30 млн. лв.

"Кауфланд" откри четвърти магазин във Варна за близо 30 млн. лв.
Дружеството "Кауфланд България" откри днес четвъртия си хипермаркет във Варна. Той е с близо 4 хил. кв.м търговска площ и според разпространеното съобщение представя новата концепция, по която оттук нататък ще бъдат изграждани магазините от веригата. След откриването на обекта във Варна хипермаркетите с марката Kaufland в цялата страна са вече 58.
С новия магазин инвестициите "на зелено", които "Кауфланд България" е направила от стъпването си у нас през 2006 г. досега, достигат 1.4 млрд. лв., съобщиха от компанията. Инвестицията само в новия филиал във Варна е за около 30 млн. лв.
Новият обект от веригата се намира в жилищен комплекс "Бриз юг" във Варна и в непосредствена близост до строящия се в момента градски стадион на бул. "Осми приморски полк". Теренът от 14.46 дка беше купен през септември 2015 г. от дружеството "Спортен комплекс Варна", в което общината има 30% участие. Останалите дялове са собственост на "Химимпорт". Обявената цена на сделката беше 18.3 млн. лв. През април т.г. компанията е придобила от "Корабно машиностроене" и парцел от 10.5 декара за 10.4 млн. лв. на ул. "Девня" във Варна.
По информация на "Кауфланд България" новият магазин е построен с акцент върху улеснението при пазаруване и в него са внедрени редица нововъведения - в дизайна и функционалността.
"Лесното ориентиране, бързината на пазаруване и уютната атмосфера в хипермаркета бяха водещи при проектирането и строежа, каза Димитър Спасов, председател на управителния съвет на "Кауфланд България". Клиентите трябва бързо да намират необходимите им стоки и да се чувстват комфортно по време на пазаруване."
Близо 150 са новите работни места в новия хипермаркет във Варна, а в цялата страна те са вече 6800. По данни на дружеството за календарната 2016 г. то е платила близо 125 млн. лв. за данъци и осигуровки на служителите си.
Веригата води класацията на стоте най-големи търговци на дребно в България, като е направила 18% от общия им оборот, равняващ се на 9 млрд. лв. Това сочи статистика на "Капитал" за миналата година. Лидерите в нея са четирите вериги за храни, чиито майки идват от немскоезичните държави - това са веригите Kaufand, Metro Cash&Carry, Lidl, Billa. Останалите компании за продажбата на бързооборотни стоки в тази група са българската "Фантастико", "Табак маркет" (Lafka), специализирана в продажбата на цигари, напитки, захарни изделия и вестници, и литовската "Максима" (T-Market).
Веригата "Kaufland" принадлежи към същата германска група, която развива и марката Lidl. В края на август т.г. "Лидл България" купи терена на бивш магазин "Пикадили" на ул. "Битоля" 1 във Варна за рекордната сума от 20.119 млн. лв. Сумата е най-голямата, която германската верига е плащала досега за свой обект в страната.