"Кока-Кола" поема продажбата на кафето "Лаваца" в България

"Кока-Кола" поема продажбата на кафето "Лаваца" в България

"Кока-Кола" поема продажбата на кафето "Лаваца" в България
От началото на октомври българското дружество на Coca-Cola е поело вноса на кафе с марката "Лаваца" (Lavazza). През последните 25 г. (от 1993 г.) собственикът на дистрибуторската компания "Софсток" Мирослав Печев беше вносител на напитката.
За пазара на кафе в страната промяната е ключова, защото по данни на "Капитал" продажбите на продуктите на Lavazza за миналата година са били за 50 млн. лв., което поставя бранда на трето място след "Нестле" с оборот в сегмента за 92 млн. лв. и "Якобс Дау Егбертс БГ" с 53 млн. лв, съобщава "Капитал Daily" в днешния си брой.
От "Софсток" коментират, че промяната идва след като компанията, произвеждаща "Лаваца", решава тази марка да бъде не във високия, а в средния сегмент, за да генерира по-големи обороти, и може би за тази цел са направили партньорство с "Кока-Кола" за дистрибуцията.
Партньорства за дистрибуция има сключени и между Lavazza и "Кока-Кола ХБК" в Гърция, Швейцария и Унгария.
От "Кока-Кола ХБК" - България, уточняват пред изданието, че се предвижда разширяването на присъствието на марката на българския пазар на кафе.
Това не е първият продукт извън собствените, които "Кока-Кола ХБК" - България, дистрибутира в страната. От декември 2010 г. тя пое разпространението на енергийната напитка Monster, а от март 2013 - продуктите на Brown Forman - Jack Daniels, Finlandia Woodford Reserve, Early Times, Pepe Lopez. От април 2016 дружеството е дистрибутор и на портфолиото на шотландския производител на скоч Edrington Group: Macallan, Highland Park, Famous Grouse, Cutty Sark, Brugal, Snow Leopard.
"Софсток" ще продължи да бъде част от бизнеса с кафе в страната", казва Мирослав Печев. По думите му компанията става официален дистрибутор на четири марки кафе: Kimbo, Housrbrandt, Mogi, Bristot. Първите три ще се разпространяват в заведения, а последната – в обектите за търговия на дребно.