Заплатите на ръководството на КФН щели да станат публични

Заплатите на ръководството на КФН щели да станат публични

Заплатите на ръководството на КФН щели да станат публични
КФН
Промените в Закона за Комисията за финансов надзор, които влизат в сила от началото на 2018 г., дават възможност на комисията да посрещне с по-голям капацитет нарастващите предизвикателства. Това заяви председателят на комисията Карина Караиванова на пресконференция, цитирана от пресцентъра си. С въпросните промени се предвижда комисията да се издържа изцяло от таксите, внасяните от поднадзорните й компании.
"Този закон не е за възнагражденията, а за осъществяването на по-ефективен надзор, тъй като понастоящем не сме в състояние да посрещнем увеличаващите се към нас изисквания", допълни Караиванова.
В момента комисията надзирава повече от 20 хиляди фирми, които притежават активи за 28.7 млрд. лв., което представлява 29% от БВП на страната.
Тя обеща, че след приемането на съответната наредба новите възнаграждения на ръководството на комисията ще бъдат публично оповестени.
Караиванова обясни и ползата на бюджета от новия начин на финансиране на комисията - в него ще влизат глобите на поднадзорните фирми, а субсидията, която досега получаваше КФН, ще отива за други разходи.
През 2018 г. комисията смята да действа като регулатор на европейско ниво. Освен това да покаже висок експертен капацитет и по-високи темпове на работа в отговор на нуждите на бизнеса.
Заместник-председателят на комисията, ръководещ управление "Застрахователен надзор", Ралица Агайн-Гури обяви, че обхватът на задължителната застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилите е надхвърлил 98%. Предстои въвеждането на нова Директива за разпространение на застрахователни продукти, като КФН ще засили контролната си дейност спрямо посредниците на този пазар.
В отговор на журналистически въпрос Ралица Агайн-Гури обясни, че очаква до края на декември международният консултант по системата "бонус-малус" да представи своя доклад. След това ще започне подготовката на съответната наредба за въвеждане на системата, която ще бъде подложена на широко обществено обсъждане. Нейното приемане зависи именно от това обсъждане. Чрез тази система се очаква най-сетне цената на задължителната застраховка да зависи от нарушенията или липсата на такива на шофьорите.