Всяка трета компания в България използва социални медии

Всяка трета компания в България използва поне една социална медия като част от стратегията си за интегриране на информацията и комуникационните технологии в бизнеса си. По този показател страната е на едно от последните места в Европейския съюз, сочат данните на Евростат за 2017 г.
Едва 34% от фирмите в България се възползват от предимствата на социалните медии, чрез които може да се развиват маркетингови стратегии и да се събират мнения от клиенти на компанията. Освен това те често се използват и за изграждане на имидж, отбелязва Евростат.
Зад България са единствено Латвия и Полша. Лидер по използване на социалните медии от бизнеса е Малта със 74%. След нея се нареждат Дания, Ирландия, Холандия и Кипър. Средното ниво за Европейския съюз е 47%.
От европейската статистическа агенция подчертават, че за последните четири години делът на компаниите, използващи социални медии за развитието си, е скочил драстично с близо 20%.
Сред най-използваните от бизнеса социални медии са "Фейсбук", "Линкдин", "Туитър" и YouTube.