Московски: Ще свързват БСП със съсипването на железниците, а нас - с работата им

Московски: Ще свързват БСП със съсипването на железниците, а нас - с работата им

Ивайло Московски заяви, че носи оставката си в джоба, но не вижда причини да я подава.
Ивайло Московски заяви, че носи оставката си в джоба, но не вижда причини да я подава.
Няма друга партия освен БСП, която да съсипва БДЖ. Това заяви на извънредна пресконференция министърът на транспорта Ивайло Московски, цитиран от агенция "Фокус". "Тях (БСП) ще ги идентифицират със съсипването на железниците, а нас (ГЕРБ) – с работата им", продължи той. Според министъра БДЖ си стъпва на краката, погасява дълговете си и върви към стабилизиране, а това дразни БСП.
Повод за изявата на Московски пред медиите е по-ранна пресконференция на БСП, на която му беше поставен ултиматум да уволни ръководството на БДЖ заради назначени да играят футбол служители и своя заместник Ангел Попов заради прикриване на корупция в автомобилната администрация.
"От 2009 г., след управлението на БСП, заварихме БДЖ с 850 млн. лева задлъжнялост и 60 млн. оперативни загуби. Към днешна дата те са малко над 300 млн. лева, следователно няма как при тежка корупция финансовите показатели да се подобряват", посочи министърът, цитиран от БТА.
За да приключи темата с футболния отбор, разбрахме се той да бъде закрит, каза министърът в коментар на разследване на "Нова телевизия" за това, че в дружеството се назначават футболисти. Шефът на компанията Владимир Владимиров поясни, че половината от футболния отбор не са служители на БДЖ и "не е ползвана и една стотинка от дружеството". Около депата на БДЖ има занемарени площадки и идеята ни е да ги възстановим като спортни площадки, каза той и допълни, че се спортува извън работно време и в почивните дни.
"В БДЖ няма нито кухи длъжности, нито фиктивни заплати", подчерта Владимиров.
По повод твърденията на БСП за много неизправни локомотиви управителят на БДЖ "Товарни превози" Любомир Илиев каза, че от 87 поддържани локомотива има само три рекламации. По думите му всеки локомотив, излязъл от техническа поддръжка, преминава през проверката на седем човека, като последният е машинистът. Това по думите му прави невъзможно вкарването му в движение с технологични проблеми. "Благодарение на БСП е затворен последният завод за ремонт на локомотиви и в момента единственият вариант за ремонт на локомотивите е да бъдат закарани в друга държава, заяви транспортният министър.
Като аргумент за това, че се бори с корупцията в автомобилната администрация, Московски каза, цитиран от "Фокус", че във времето, в което той е бил министър на транспорта, са арестувани най-много служители на звеното. Това показвало, че няма политически чадър над никого.