Проучване описа редовния посетител в мола

Редовните посетители в моловете го правят от интерес към последните модни тенденции, готови са да дават повече пари за спортни аксесоари и козметика, харесват дегустациите и промоциите. Извън мола тези хора прекарват свободното си време главно в интернет или пред телевизора, а разходките и четенето на книги са на трето и четвърто място в приоритетите им. Това показват резултатите от проучване на нагласите към модерните търговски центрове, направено в края на 2017 г. от Colliers и Gfk.
То обобщава мнението на 700 посетители, 72-ма търговци и 20 собственици. Провеждането на проучването за втори път дава възможност за извеждане на тенденции в поведението и нагласите на купувачите.
Спрямо предишното изследване от края на 2015 г. интересът към последните модни тенденции се засилва, докато гледането на телевизия като основно занимание в свободното време отстъпва на интернет.
Анкетираните са казали, че посещават мол средно веднъж в седмицата, а на кино ходят приблизително два пъти в месеца. Посетителите оценяват удобното местоположение, наличието на кино, лесната ориентация във вътрешността на мола, както и приятната атмосфера. От ключово значение за потребителите е и любезността на персонала в магазините.
Любимите модни марки на посетителите в моловете, както и през 2015 г., са H&M, Zara и LC Waikiki. Мъжете най-много харесват Andrews, а жените - Zara и Mango.
Жените - редовни посетители на молове, харесват Нова телевизия и канала със сериали Fox Life, а мъжете гледат най-вече БНТ 1, BTV Action и Diema.
Авторите на проучването препоръчват на управляващите търговските центрове да поддържат разнообразие от брандове и да организират събития и промоции.