Потребителско проучване оцени най-качествените личности и търговски марки

Ако един среден български гражданин разполагаше с неограничени финансови средства и правеше избора си при пазаруване единствено въз основа на качеството, той би използвал лаптоп Dell, мобилен телефон Samsung, би слушал "Ролинг Стоунс" или Лили Иванова и би избрал да гледа футболен час на ЦСКА София.
Това посочват резултатите от проучването QUDAL - QUality meDAL – DEEPMA (www.qudal.com), проведено в България през януари тази година от базираната в Цюрих организация ICERTIAS - International Certification Association GmbH. Данните са събрани чрез онлайн анкета на представителна извадка от 1200 български интернет потребители на възраст над 15 години в цялата страна, се казва в съобщение на компанията.
На участниците в анкетата е бил зададен въпросът какви стоки биха си купили и какви продукти биха използвали, ако определящ фактор за избор не са парите, а единствено качеството на продукта. Така проучването според авторите му дава нов поглед върху българския пазар като разкрива какво мислят българите за продуктите и как оценяват тяхната стойност. То не измерва пазарния дял, продажбите или силата на марката, а се фокусира върху мнението на потребителите за качеството, което получават срещу парите си.
Цялото проучване в България е обхванало над шестдесет търговски и нетърговски категории (например най-качествено прясно мляко, най-качествен автомобил, най-качествена верига за битова техника). Прессъобщението на компанията се базира на първите резултати, които вече са обработени и могат да бъдат анализирани.
Участвалите в анкетата са били помолени да посочат името на компания, продукт или услуга, която смятат за пример за най-високо качество на местния пазар. Мнозинството анкетирани посочват веригата магазини за хранителни стоки "Билла".
В категорията за най-добър български музикален изпълнител или певец на първо място е поставена Лили Иванова, за най-добър спортист е смятан тенисистът Григор Димитров, а ЦСКА София е посочен за най-добър спортен клуб в България (без обвързване с конкретен спорт).
Като символ за най-високо качество на произвежданото на местния пазар прясно и кисело мляко е посочена марката "Верея" , за бензиностанции - ОМВ, за почистващи препарати - "Медикс", за кашкавал - "Маджаров", за спортни обувки - "Адидас", за банкови услуги - ОББ, за застраховане - "Алианц".
Проучването QUDAL - QUality meDAL – България 2018/2019 (www.qudal.com) е проведено от организацията ICERTIAS - International Certification Association GmbH (www.icertias.com) върху територията на България през януари 2018 г. За целта са използвани онлайн въпросник и методът CAWI - DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing - Deep Mind Awareness).
Проектът QUDAL изследва и откроява продукти, услуги, медии, публични фигури, културни и спортни деятели, които според мнението на гражданите предлагат най-високото качество в дадена територия, според мнението на гражданите.
Целта на проекта е да привлече общественото внимание върху важността на качеството във всекидневния избор на потребителски стоки, както и върху правото на потребителя да очаква най-високо качество, се казва в съобщението.
Авторите на проучването декларират, че спазват Международния кодекс за провеждане на маркетингови и социални проучвания, възприет от Международната търговска камара (ICC) и Световната асоциация на експертите в областта на проучванията (ESOMAR).