Една трета от българите искат да се разплащат чрез умни аксесоари, сочи проучване

Една четвърт (24%) от европейците очакват, че ще имат възможност да се разплащат безконтактно с умен часовник, гривна, ключодържател или друга форма на преносими разплащателни аксесоари, сочат нови данни на "Мастеркард" (Mastercard).
За България процентът е дори по-висок от средноевропейския – 30% от потребителите очакват възможността да разплащат безконтактно с помощта на преносим аксесоар. По този показател българският пазар се нарежда до тези в Дания, Ирландия и Испания и пред Франция (20%), Германия (12%), Швеция (17%), Австрия (18%) и др.
Безконтактните плащания с Mastercard и Maestro отчитат ръст от 145% през миналата година, което води до повишения интерес на европейците към използването на нови методи за разплащане, съобщава компанията.
Обявяването на тези данни съвпада с началото на пилотния проект за преносими разплащателни аксесоари в Холандия за водещата датска банка ABN AMRO.
Наред с продължаващия растеж бариерите пред използването на безконтактни разплащания намаляват. Притесненията от потенциална злоупотреба бележат най-висок спад (-24%), като сред потребителите в Холандия (-41%), Испания (-33%) и Великобритания (-31%) се наблюдава най-голямо понижение при подобни опасения, сочат данни на компанията.
Банките в Европа вече работят с Mastercard, за да предоставят на потребителите нововъведения в безконтактните плащания. ABN AMRO е една от първите банки, които осигуряват разплащания с преносими аксесоари, свързани с банкова сметка. Пилотният проект ще позволи на 500 потребители от различни възрастови групи да усетят какво е чувството да извършваш безконтактни плащания с пръстен, часовник, гривна или ключодържател.
"Европейският пазар е водещ в безконтактните разплащания на глобално ниво и огромният успех създава търсене за още по-голямо удобство", казва Паоло Батистън, изпълнителен вицепрезидент "Дигиални плащания и европейски лаборатории", цитиран от компанията.
За последната година броят на търговските вериги в Европа, които предлагат безконтактни плащания, е нараснал с 42%, показват нейни данни. В резултат на тези усилия делът на безконтактните плащания е 38% от всички транзакции в точки на продажби. В Холандия 80% от терминалите вече приемат безконтактни плащания. Над 50% от плащанията в Холандия са извършени безконтактно според ABN AMRO.
Предоставената информация е от Mastercard и Maestro, както и от изследване, проведено от GCT Research Inc сред над 50 хиляди души от Великобритания, Франция, Русия, Испания, Италия, Германия, Холандия, Полша и Швеция.