Една трета от българите искат да се разплащат чрез умни аксесоари, сочи проучване

Една трета от българите искат да се разплащат чрез умни аксесоари, сочи проучване

Една трета от българите искат да се разплащат чрез умни аксесоари, сочи проучване
Една четвърт (24%) от европейците очакват, че ще имат възможност да се разплащат безконтактно с умен часовник, гривна, ключодържател или друга форма на преносими разплащателни аксесоари, сочат нови данни на "Мастеркард" (Mastercard).
За България процентът е дори по-висок от средноевропейския – 30% от потребителите очакват възможността да разплащат безконтактно с помощта на преносим аксесоар. По този показател българският пазар се нарежда до тези в Дания, Ирландия и Испания и пред Франция (20%), Германия (12%), Швеция (17%), Австрия (18%) и др.
Безконтактните плащания с Mastercard и Maestro отчитат ръст от 145% през миналата година, което води до повишения интерес на европейците към използването на нови методи за разплащане, съобщава компанията.
Обявяването на тези данни съвпада с началото на пилотния проект за преносими разплащателни аксесоари в Холандия за водещата датска банка ABN AMRO.
Наред с продължаващия растеж бариерите пред използването на безконтактни разплащания намаляват. Притесненията от потенциална злоупотреба бележат най-висок спад (-24%), като сред потребителите в Холандия (-41%), Испания (-33%) и Великобритания (-31%) се наблюдава най-голямо понижение при подобни опасения, сочат данни на компанията.
Банките в Европа вече работят с Mastercard, за да предоставят на потребителите нововъведения в безконтактните плащания. ABN AMRO е една от първите банки, които осигуряват разплащания с преносими аксесоари, свързани с банкова сметка. Пилотният проект ще позволи на 500 потребители от различни възрастови групи да усетят какво е чувството да извършваш безконтактни плащания с пръстен, часовник, гривна или ключодържател.
"Европейският пазар е водещ в безконтактните разплащания на глобално ниво и огромният успех създава търсене за още по-голямо удобство", казва Паоло Батистън, изпълнителен вицепрезидент "Дигиални плащания и европейски лаборатории", цитиран от компанията.
За последната година броят на търговските вериги в Европа, които предлагат безконтактни плащания, е нараснал с 42%, показват нейни данни. В резултат на тези усилия делът на безконтактните плащания е 38% от всички транзакции в точки на продажби. В Холандия 80% от терминалите вече приемат безконтактни плащания. Над 50% от плащанията в Холандия са извършени безконтактно според ABN AMRO.
Предоставената информация е от Mastercard и Maestro, както и от изследване, проведено от GCT Research Inc сред над 50 хиляди души от Великобритания, Франция, Русия, Испания, Италия, Германия, Холандия, Полша и Швеция.