"Карлсберг" отчита 31.6% дял от пазара на бира в България за 2017 г.

За 2017 г. "Карслберг" отчита 31.6% дял от пазара на бира в България като се позовава на данните на агенция "Нилсен". За година продажбите на компанията отбелязват 4.7% ръст по обем.
Ръководството обяснява постиженията най-вече с доброто представяне на "Пиринско", което отново по данни на "Нилсен" за втора поредна година е най-продаваната бира в България, като пазарният му дял за 2017 г. се изчислява на 19.8% в обем. Успехът на марката е подкрепен и от по-новия продукт "Пиринско младо пиво".
"Шуменско" отбеляза ръст от 15% в обем през изминалата година спрямо предходната 2016 г. и това му отрежда 10% дял от общия пазар на бира в страната, съобщават от компанията.
За първите два месеца на 2018 г. "Карлсберг България" постигна 33.1% дял в обем и 32.6% дял в стойност от бирения пазар. "Пиринско" отчете 20.7% дял, а "Шуменско" – 10.1% дял за същия период, по последни данни на "Нилсен". И при двата бранда това е близо 35% ръст в обемите спрямо същия период на миналата година.
Биреният производител отчита двуцифрен ръст на продажбите на бира през така наречената модерна търговия - хипермаркетите. За 2017 г. той е 16%. Маркетинг директорът Бранимир Братанов обясни, че и други по-развити пазари са минали по този път - пазарува се повече на седмична база.
През тази година компанията ще предложи на българския пазар и нови продукти. Вече може да се опита Kronenbourg Blanc 1664, като засега бирата е налична в заведенията. Предстои потребителите да опитат и вкуса сайдер с вкус на диня.
Компанията през изтеклата година е вложила 11.2 млн. лв. капиталови инвестиции.
Предстои съюзът на пивоварите да обяви общото количество бира, продадено в България през изтеклата година. По оценки на "Карлсберг" то е 5.1 млн. хектолитра. Такива са данните и за 2016 г., когато бе отчетен годишен ръст в продадените обеми от 2.5%.