Пътниците на българските летища са се увеличили с 18% през 2017 г.

През миналата година през български летища са преминали 11.5 млн. пътници, с 18% повече, отколкото през предходната, съобщи Светослав Станулов, председател на Асоциацията на българските авиокомпании, на 16-та годишна среща на авиопревозвачите в България, предаде БТА.
Той уточни, че този ръст се дължи основно на нискотарифните превозвачи, като особено това важи за летище "София".
Най-голям е ръстът в международните редовни линии, а делът на чартърните полети намалява, посочи още той. По международни полети от и до София ръстът на превозени пътници е 29%, а от и до Варна и Бургас - общо с 6%.
През Летище София са преминали 6.5 млн. пътници или над половината от общия им брой, а във Варна и Бургас са обслужени останалите 4.9 млн.
По думите на Станулов темповете на нарастване на превозите от и до България вече надхвърлят и най-оптимистичните прогнози, но съвсем скоро тази благоприятна тенденция може да бъде възпряна от ограничените възможности на терминалите и пероните на летище "София".
Според Станулов стимулиращ фактор за пътническите превози е идеята за хъб по подобие на новото летище в Истанбул, летищата в Персийския залив и Баку.
Янко Георгиев, изпълнителен директор на "България Ер", подкрепи идеята за разпределителен хъб в София и настоя за държавна политика, която да направи летище "София" по-атрактивно място и помогне на авиокомпаниите да увеличат присъствието си.
"Брекзит" ще се отрази на авиационния пазар като повечето лоу кост компании ще бъдат пребазирани от Лондон в другите европейски пазари. Заплаха за българския трафик няма да има, коментира Янко Георгиев в отговор на въпрос.
Проблемът с обучението на пилотите остава на дневен ред заради кадровата криза в световен мащаб, предизвикана от нарастващия брой превозвачи и полети. Гражданската авиация разполага с два учебни центъра за обучение на пилоти , техници и кабинен екипаж, както и действащи центрове за първоначално обучение на пилоти, уточни Станулов