Комисията за конкуренция се захваща със сделката за "Нова телевизия"

Комисията за конкуренция се захваща със сделката за "Нова телевизия"

Комисията за конкуренция се захваща със сделката за "Нова телевизия"
След като през февруари собственикът на "Нова телевизия" обяви, че я продава, едва сега Комисията за защита на конкуренцията започва да разглежда сделката за придобиването на "Нова броудкастинг груп" от най-богатия бизнесмен в Чехия – Петр Келнер.
Съобщението, че антимонополният регулатор започва да разглежда сделката, идва нетрадиционно късно, съобщава "Капитал". По информация на изданието документите от чешката компания са подадени в комисията още през април. Според Закона за защита на конкуренцията КЗК трябва да образува съответното производство в тридневен срок от постъпването на уведомлението, освен ако не са били установени нередовности в искането, които уведомителят се поканва да отстрани. След образуването на производство комисията има 25 работни дни, в които да излезе с решение, като срокът може да бъде удължен с още 10 дни по искане на компаниите.
Изданието припомня, че има и друг подобен случай - през март компанията "Инерком" сезира комисията за намерението си да купи бизнеса на БЕЗ в България, а разглеждането на документите още не е започнало.
В същото време аналогичното производство по сделката, с която депутатът от ДПС Делян Пеевски ще продаде половината от бизнеса си с печатни медии на българското дружество на американските кинопроизводители Nu Image, започна на следващия ден след обявяването на новината от двете страни.
По информация на "Капитал" от началото на годината КЗК е сменила практиката си и вече действа като европейския си аналог - иска всички документи и цялата информация още преди да започне производството. Допреди това те са подавани и в хода на разглеждането.
Сделката за "Теленор", при която собственик отново става чехът Петр Келнер, няма да бъде разглеждана от КЗК, тъй като е част от по-голяма международна сделка.
Инвестиционният му фонд PPF Group ще плати 185 млн. евро за най-голямата медийна група в България, която включва седем телевизионни канала и 19 онлайн компании с общи приходи 100 млн. евро за 2017 г.