"Гугъл" инвестира в конкурент на "Алибаба"

Американската технологична компания "Гугъл" (Google) заяви, че ще инвестира 550 милиона долара в основния конкурент на "Алибаба" (Alibaba) "Джей Ди.ком" (JD.com) в усилията си да разшири дейността си на бързо разрастващите се азиатски пазари за онлайн търговия, предаде "Асошиейтед прес", цитирана от БТА.
Споразумението за партньорство предвижда продуктите на "Джей Ди.ком" да се появят в услугата на "Гугъл" за онлайн пазаруване, докато "Гугъл" може да приложи веригата за доставки и логистичната експертиза на китайската компания за онлайн търговия в своята технология.
"Гугъл" посочи, че чрез партньорството компанията ще проучва нови решения за подобряване на практиката на пазаруване на потребителите в цял свят.
Не е известно дали това партньорство е пореден опит на американската компания да направи пробив в Китай, където нейните основни услуги, сред които търсенето и електронната поща, са блокирани.
"Джей Ди.ком" е втората по големина китайска компания за електронна търговия след "Алибаба". Сред инвеститорите й са "Тенсент холдингс" (Tencent Holdings), разработчикът на месинджъра "УиЧат" (WeChat) и основен конкурент на "Алибаба".