Покрай председателството луксозните хотели в София повишиха заетостта и цените

Покрай председателството луксозните хотели в София повишиха заетостта и цените

През март тази година в София отвори най-новият 5-звезден хотел InterContinental Sofia, който преди основния ремонт се управляваше от веригата Radisson
През март тази година в София отвори най-новият 5-звезден хотел InterContinental Sofia, който преди основния ремонт се управляваше от веригата Radisson
Цените на настаняването в хотели от висока категория в София нарастват за година с над 7 на сто, а заетостта - с над 3 на сто, показва проучване на консултантската компания Cushman & Wakefield Forton. Данните са от изследването Sofia Hotel Benchmark Survey, което се провежда за втора поредна година.
Увеличението на цените в четиризвездните хотели за година е със 7.7%, а на петзвездните - със 7.3%. Заетостта нараства съответно с 3% и 3.9%.
Обяснение за растежа в сектора е както високата бизнес активност, така и българското председателство
на ЕС. Макар и увеличеният брой пътувания с нискотарифните авиокомпании да не засяга пряко високия хотелски сегмент, положителният ефект от по-добрата разпознаваемост на София като туристическа дестинация се усеща и при него, коментират авторите на изследването.
Най-значително поскъпва настаняването в хотелите в центъра на София, които най-често са били търсени за резервации покрай председателството на ЕС. През последните години част от тях преминаха и през цялостно обновяване, което им позволи да отворят с по-високи цени, сочи анализът.
Извън централните райони най-облагодетелствани са хотелите по пътя между летището и НДК, към които преля част от търсенето при изчерпването на капацитета на центъра.
"Положителна тенденция е и подобряването на баланса в заетостта. Обичайната картина при високата категория хотели през последните години включваше много добра заетост от бизнес пътувания през седмицата и по-слаби уикенди. Резултатите от тазгодишното ни проучване обаче показват нарастваща значимост на посещенията за туризъм и развлечение, чиито дял достига 38% и почти се изравнява с този на бизнес пътуванията", коментира Пламен Бачев, мениджър "Консултиране и оценки" в Cushman & Wakefield Forton.
В анализа се напомня, че възходящото развитие на пазара от последните години е довело до ръст на инвестициите в нови хотели в София, включително управлявани от световни брандове. Сред примерите са Hyatt
Regency, Marriott, както и Hampton by Hilton в центъра на София. Българските вериги също са активни на пазара – НИКМИ е на път да добави нов 5-звезден хотел към портфолиото си със завършването на Millennium Center. Предстои и реновирането на придобити през последните години, но слабо работещи или неработещи хотели, което също ще увеличи предлагането в по-високия клас.