Министерството на туризма ще иска 15 млн. лв. за реклама през 2019 г.

Министерството на туризма ще поиска сумата за националната програма за реклама за следващата година да е от порядъка на до 15 млн. лева. Това се разбра след заседанието на Националния съвет по туризъм, провел се в курорта "Св. Св. Константин и Елена".
Според ресорния министър Николина Ангелкова, която се срещна с представители на различни институции и браншови организации, за основа ще се ползва сумата от тази година, която е над 13 млн. лева. "Това е реалистичният вариант. Заложили сме оптимистичен, с който искаме увеличение. То ще е в рамките на миналогодишното увеличение от 2 млн. лева. Тази година също сме заложили такова принципно предложение, но пак казвам работим с реалистичен вариант на базата на бюджета за 2018 година", коментира министър Ангелкова, цитирана от агенция "Фокус". Тя добави, че ако министерството успее да докаже необходимостта от увеличението, за което има и подкрепата на бранша, парите може да бъдат заложени.
Програмата за национална реклама се одобрява година по-рано преди започване на изпълнението й, обясни министърът. И поясни, че това се прави с цел постигане на устойчиво развитие на сектора, което се доказва и от статистиката за туристически посещения. С конкретни стъпки вървим в посока постигане основната цел на Министерството на туризма, а именно превръщането на България в целогодишна туристическа дестинация, посочи още тя.
През първите пет месеца на годината над 2,34 млн. чуждестранни туристи са посетили страната, като ръстът е от 11. 1 %, показват данните на министерството. Над 1.6 млрд. лв. са приходите от международен туризъм от януари до май.