Министерството на туризма ще иска 15 млн. лв. за реклама през 2019 г.

Министерството на туризма ще иска 15 млн. лв. за реклама през 2019 г.

Министерството на туризма ще иска 15 млн. лв. за реклама през 2019 г.
Министерството на туризма ще поиска сумата за националната програма за реклама за следващата година да е от порядъка на до 15 млн. лева. Това се разбра след заседанието на Националния съвет по туризъм, провел се в курорта "Св. Св. Константин и Елена".
Според ресорния министър Николина Ангелкова, която се срещна с представители на различни институции и браншови организации, за основа ще се ползва сумата от тази година, която е над 13 млн. лева. "Това е реалистичният вариант. Заложили сме оптимистичен, с който искаме увеличение. То ще е в рамките на миналогодишното увеличение от 2 млн. лева. Тази година също сме заложили такова принципно предложение, но пак казвам работим с реалистичен вариант на базата на бюджета за 2018 година", коментира министър Ангелкова, цитирана от агенция "Фокус". Тя добави, че ако министерството успее да докаже необходимостта от увеличението, за което има и подкрепата на бранша, парите може да бъдат заложени.
Програмата за национална реклама се одобрява година по-рано преди започване на изпълнението й, обясни министърът. И поясни, че това се прави с цел постигане на устойчиво развитие на сектора, което се доказва и от статистиката за туристически посещения. С конкретни стъпки вървим в посока постигане основната цел на Министерството на туризма, а именно превръщането на България в целогодишна туристическа дестинация, посочи още тя.
През първите пет месеца на годината над 2,34 млн. чуждестранни туристи са посетили страната, като ръстът е от 11. 1 %, показват данните на министерството. Над 1.6 млрд. лв. са приходите от международен туризъм от януари до май.