За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
stedim
Рейтинг: 461 НеутралноНе знам докога може да се проваля началото на строителство на каквото и да е, заради жалби.
skeptichen
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#1] от "stedim":
Ако комисията отстранява който и да е участващ неправомерно, има защо отстраненият да обжалва, и това трябва да е допустимо. Актор е сериозна фирма - май построиха някаква част от Струма към Кулата и някаква част от магистрала Тракия, така че това е сериозен участник. Нека АПИ се обоснове пред съда.
Проблемът възниква когато обжалват фирми които са създадени преди 2 седмици с 2 лева капитал, които даже на са участвали в търга както се случи при газовия интерконектор България-Гърция.
Нямам претенции да съм правен експерт, но това не трябва да е допустимо, просто не виждам полза някой който няма отношение към някакъв търг като участник да обжалва.
Който и накрая да изберат, незнам как ще се вместят в графика за изпълнение преди крайния срок - сигурно ще се договарят изключения с ЕК, няма как. Страната ни хем е хълмиста, хем археология има, хем защитени видове.
В другите страни на запад тези магистрали са ги строили 70те години и не е имало толкова строги изисквания за всичко. Няма лошо, нека има изисквания, нека запазим и природата, и археологията, но трябва и повече време за това.
boby1945
Рейтинг: 506 НеутралноЕ така е, като няма оправия, всеки се гъбарка с институциите и проектите им, както му е удобно!!!
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....doroteus
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#2] от "skeptichen":
направен.те справка КОИ СА АКТОР , КЪДЕ ДЕЙСТВАТ И КОЙ ПЛАЩА , ЗА ДА ОБЖАЛВАТ ! Те доста са се "нагушили " ,стига им толкова !
ЙЕИ
Рейтинг: 118 НеутралноДо коментар [#2] от "skeptichen":
След ексцесиите с АКТОР на ЛОТ 4(Сандански-Кулата) , тия мошеници не бива въобще да бъдат допускани до никакви търгове. т.н. "ДОБРА РЕПУТАЦИЯ" отдавна са я загубили.
grayeagle
Рейтинг: 941 НеутралноДо коментар [#2] от "skeptichen":
Актор е най- измамната фирма. Те по последно бавиха, после закъсняваха, после извиваха ръцете на държавата за техния стар участък от Сандански. Те дори не бяха започнали, а срокът им почти беше изтекъл. Но гърците си имат политика и до последно спъват стратегически участъци, които водят до връзка между разделени отдавна, о отделните държави, части от българите. Отделно- никога асфалта им не е с нужната дебелина.
aralambi
Рейтинг: 561 НеутралноПовече от 20 години магистрала Струма не може да се построи. На власт се изредиха всички партии, а магистралата не мръдва. В това време Сърбия и Македония почти приключиха магистралата от унгарската граница през Нови Сад, Белград, Ниш, Скопие до Гевгели и обезсмислиха нашата магистрала. То не бяха “зелени”, археолози, обжалвания, “компетентни” анализатори и журналисти. Всички те всъщност работят за сърби и македонци, вероятно не безкористно.
А магистралният път София-Калотина въобще не е почван, въпреки, че това е основната ни връзка с Европа.
skeptichen
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#7] от "aralambi":
20 години не може да се построи АМ Струма защото 10 от тези години нямаше финансиране. Не забравяйте България на какъв хал беше преди 20 години. Реално всичко това се строи само с пари от фондовете на ЕС, в които влезохме едва 2007 година.
А за транзитния трафик през Сърбия и Македония няма какво да говорим - там в момента няма магистрали, строят ги тепърва през южна Сърбия. За състоянието на пътищата в Македония имам лоши спомени, та едва ли е толкова заплаха за нас.
А магистрален път София-Калотина доколкото знам не се предвижда защото няма достатъчен трафик в момента. След оценка на трафика АПИ предлагаха там да има скоростен път с лента за изпреварване във всяка посока. Според мен е хубаво да е магистрала заради бъдещото по-голямо натоварване, но те си знаят - ако не за друго, не можем да ги обвиняваме че не се опитват да усвояват пари, та сигурно са прави.
Пипера е много лют
Рейтинг: 672 НеутралноПак ли тия гръцки измамници Актьор?
седеньето го зголемува задникотСимеон
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#2] от "skeptichen":
Актор е голяма фирма, но в България се оср@ха меко казано. Участъкът им на Тракия се нагъна, а на Струма бяха спрели работа и нямаше нищо да свършат, добре че работата беше превъзложена на друга фирма, майна Агромах.
Симеон
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#7] от "aralambi":
Не е съвсем вярно, че Струма не мърда, вече има над 100 км. в експлоатация - Перник-Благоевград и Сандански-Кулата. В момента се работи по участъка Сандански-Кресненско дефиле и от Благоевград до Крупник мисля. Работи се здраво в момента. Незапочнат остава само участъка, минаващ през Кресненското дефиле.
aralambi
Рейтинг: 561 НеутралноДо коментар [#8] от "skeptichen":
Имаше предприсъединителни фондове преди 2007. А от 2007 получаваме пари от ЕС за инфраструктура. За 11 години Струма трябваше да е готова, но колко време се изгуби в обжалвания и мрънкания на “зелени” (които отвътре са червени), археолози сега се сетили да копаят на трасето, защо не са копали по-рано, трасето се знае от много години, и крайният вариант да се съобрази с разкопките на по-ранен етап?
За София-Калотина - има достатъчно трафик, от сръбска страна почти са готови с магистрала Ниш-Цариброд, за тях трафикът е достатъчен, за нас не е. А и строят със собствени средства. Не съм чул там да има агресивни зелени и археолози, а и там има доста останки от стари времена.
Роси
Рейтинг: 5757 НеутралноВ Гърция нямат ли , какво да строят.
skeptichen
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#12] от "aralambi":
В Сърбия строят със собствени средства - няма лошо. Проблемът е че или вземат заем за това, или са взели пари от някоя друга система. В Сърбия са на 62% дълг/БВП - просто плащат повече пари всяка година за лихви, а новото финансиране ако е необходимо е все по-скъпо.
Хърватия така се нагълта много лошо - построиха всичките магистрали с пари на заем преди да влезат в ЕС, и дълг/БВП им е 83%! Няма да имат гъвкавост в бъдеще, защото цената на която могат да се финансират е много по-голяма от тази на която ние се финансираме.
В България защото се строи с пари от ЕС дълг/БВП е само 29%, и така можем да влезем в еврото - със стабилни финанси.
Не казвам че е нерентабилно да се инвестира дългов капитал, просто е въпрос на държавна политика - ето например АМ Хемус се строи с наши пари от бюджета, а не на ЕС.
Сърбия не е точно модел на успешно управление - и откъм безработница, и откъм растеж и доходи на глава от населението са по-зле от нас.
Пипера е много лют
Рейтинг: 672 НеутралноДо коментар [#14] от "skeptichen":
седеньето го зголемува задникотСърбия като публични финанси и междубанкова и фирмена задлъжнялост има около 3-4 КТБ-та, които не гърмят само защото ги помпат с пари от бюджета. Накараха ФИАТ да започне да сглобява коли в завода Застава в Крагуевац, само и само да кажат, че са автомобилопроизводители, и плащаха (правителството)с години наред осигуровките на наетите служители. Направиха един куц авиопревозвач от който нищо не печелят, но носи името Air Serbia, а приходите са за катарците. Правят и някакъв грандомански проект Београд на воду, който мирише на корупция според всички сърби, които имат мнение по въпроса и от който директно се облагодетелства Вучич. Всеки път като отида в Сърбия и виждам разликата между ЕС и извън ЕС.