И "Бритиш америкън табако" пусна в България цигари с нагряване

И "Бритиш америкън табако" пусна в България цигари с нагряване

И "Бритиш америкън табако" пусна в България цигари с нагряване
Associated Press
Почти година след като "Филип Морис" стъпи и на българския пазар с алтернативата си на традиционните цигари - IQOS, сега това се случва и с "Бритиш америкън табако" (БАТ). Вече в няколко магазина в София се предлага тяхното устройство под марката glo.
И то работи на принципа на нагряването на специално разработената за целта цигара до 240 градуса при около 900 градуса за традиционните цигари. Това е и причината да се смята, подкрепено с някои проучвания, че при нагряването се отделят по-малко видове вредни вещества от тези, излизащи от "нормалните" цигари. Заради липсата на категоричност в направените през последните години изследвания по традиция тези продукти се представят като по-безопасна алтернатива на традиционното пушене.
България е 15-ият пазар, на който стъпва, като до 1 ноември се очаква компанията да предлага продукта си в общо 11 магазина в по-големите градове на страната.
По данни, цитирани от представители на компанията, делът на цигарени изделия, работещи на принципа на нагряването в България, е 1.5-2%, колкото и на сходни пазари като Гърция.
На въпрос какъв дял от приходите на компанията се падат на иновативния продукт Джеймс Мърфи, ръководител направление "Намален риск", отговори, че общо приходите са 900 млн. паунда, като целта на компанията е до 2030 г. 30 на сто от приходите да идват от иновативния сегмент, а до 2050 г. делът им да достигне 50 на сто.
"В момента приходите на БАТ от иновативни тютюневи устройства (общо нагреваеми и електронни цигари) са 900 млн. паунда, като целта на компанията е до 2030 г. 30% от приходите ѝ да идват от този сегмент, а до 2050 г - 50% от приходите", коментира д-р Джеймс Мърфи, ръководител направление "Намален риск" в БAT.