Проекти за сгради с над 200 паркоместа ще се изследват как влияят на трафика

За обществените и частните сгради с над 200 места за паркиране и гариране занапред ще се правят задължително транспортни проучвания, които да покажат какво ще е натоварването на уличната мрежа и градската среда от трафика, породен от изграждането им. Това предвижда проект за промени в Наредбата за планиране и проектиране на комуникационно-транспортната система на урбанизираните територии, публикуван за обществено обсъждане от Министерството на регионалното развитие и благоустройството, съобщи пресцентърът на ведомството.
Целта е да се проучи допълнителното натоварване на уличната мрежа и градската среда от трафика, който ще се привлече в даден район от изграждането на нови обекти, за които са предвидени повече от 200 паркоместа.
Освен за новите сгради, задължението ще важи и при надстрояване, пристрояване и промяна на предназначението на съществуващи сгради, ако в резултат местата за паркиране около тях станат повече от 200.
Целта на измененията е да се регламентира комфортът на гражданите с въвеждането на механизъм за предварително транспортно проучване, което ще се взема предвид от органа, който одобрява инвестиционния проект, се казва в съобщението
Общинските съвети в общините ще разработват изисквания за определяне на обхвата и съдържанието на проучванията и реда за одобряването им.
Започналите до влизане в сила на наредбата съгласувания и одобряване на инвестиционни проекти и издаване на разрешения за строеж се довършват по реда на тази наредба. За започнато производство по съгласуване и одобряване на инвестиционен проект и издаване на разрешение за строеж се смята внасянето на инвестиционния проект за съгласуване и одобряване от компетентния орган, пояснява министерството.
Срокът на обществената консултация е 14 дни, защото, според мотивите, има много обекти в напреднала фаза, който са пряко засегнати от липсата на правила за прилагане на новия модел. Според мотивите към проекта
"за прилагане на предложения проект на наредба не са необходими финансови и други средства".
Наредбата и мотивите към нея са публикувани на интернет страницата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и в Портала за обществени консултации.