Производителите на божоле се целят в младата аудитория

Производителите на божоле се целят в младата аудитория

Производителите на божоле се целят в младата аудитория
Първите бутилки от новото божоле ще се появят тази нощ по света. Прочутото младо френско вино е от много добра реколта, а стратегията е да се обнови имиджът му, за да се спре спадът на продажбите, най-вече в най-големия вносител на тази напитка, Япония, предаде "Франс прес", цитирана от БТА.
Както всеки път, третия четвъртък от ноември новото божоле е повод за празнично отваряне на бутилки както във Франция, така и в много други страни по света - от Япония до Съединените щати, в Китай, Белгия и Бразилия, където вече са изпратени първите партиди.
"Доброто подреждане на планетите тази година е допринесло за добрата реколта, с добро качество на гроздето, хубаво време и големи количества. Годината беше много добра, както и в много други региони във Франция", изтъкна пред АФП Доминик Пирон, председател на дружеството "Ентер божоле" (InterBeaujolais).
Стратегията на сектора е променена: целта е да се докосне по-млада клиентела, да продължи стремежът към по-висок клас и да се предоставя все повече информация за спецификата на прочутото регионално вино божоле.
Тази стратегия започва да дава плодове, тъй като през последните години бутилките с младо френско вино се продават по 4 до 7 евро, докато често пъти преди това бяха под прага от 4 евро, посочват от бранша.
Продажбите, които през последните петнайсет години непрекъснато намаляваха, започват да се стабилизират до около 25 милиона бутилки, отбелязва Доминик Пирон.
В Япония - най-големият вносител на ново божоле - сега се продава по една бутилка на 20 души от населението, докато допреди няколко години продажбите бяха по бутилка на 12 души. Тук по-високият клас се очаква да доведе до увеличаване на обемите на продажбите и японците започват да търсят все повече и повече това вино.
Във Франция браншът се стреми да докосне нова млада клиентела и организира тази нощ празненство с електронна музика в прочутата дискотека "Ле Бен" (Les Bains) в Париж.