За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
alfanero
Рейтинг: 114 НеутралноА минимални хигиенни навици и изисквания, кога?
realguru
Рейтинг: 1382 НеутралноМинималната цена е 0. :)
Точно колкото е и минималната заплата, ако не си на заплата. :)
happystory
Рейтинг: 494 НеутралноВсяка индустрия иска да няма конкуренция. За това са и създадени лицензите и регистрациите. Затова харчат милиони и лобират непрестанно правителсвото да наложи колкото може повече регулации които да ограничат конкуренцията, всичко естествено става за сметка на потребителя който сега ще им по-малко алтернатива, по-малко избор и то на-висока цена. Интереса на потребителите е да има колкото може повече конкуренция на пазара. Ролята на правителството е да защитава интересите на потребителите, а не на определа индустрия. Пазара трябва да бъде отворен за всеки който иска да влезе и да се конкурия на максимално ниска цена, всичко това е в полза на потребителя. Ако такситата не могат да се конкурират, да си намерят друга работа. На това му се вика капитализъм и свободна пазарна икономика.
Веселин Дечев
Рейтинг: 226 ВеселоДо коментар [#3] от "happystory":
Миний аав адуучин хүнАз съм решил въпроса по сталински: въобще не ползвам таксита, освен при жизнена спешност. Бойкот и това е! Да си определят каквито си искат минимални и максимални цени!
Просто е обидно да ти развалят деня с измами на километража, помпички и нямали ресто. Ай чао!
terminal velocity
Рейтинг: 8 НеутралноКрайно грозна отстъпка пред бакшишите. Малоумни закони в услуга на некой приятел, вместо да освободят пазара от всички безумни разрешителни режими и да оставят на кой предлага добра услуга да отцелее - като в истинска икономика.
Путин - мы верим в тебя !Лелка
Рейтинг: 449 НеутралноВърнете UBER и стига непазарни глупости!
Капабланка
Рейтинг: 560 НеутралноАко щат да приемат и пари да ми дават, пак няма да се кача в такси!Вмирисани, тънещи в прах, мизерия и мазнотия, дънещи чалга или поп такава, неадекватни шофьори - смърдящи, с лекьосани дрехи, по чехли или джапанки, никога нямащи дребни пари и дори каращи те да ходиш да разваляш, да не говорим пък за ресто и незнаещи не улици, ами квартали дори.Тези хора са утайката, най-низшата каста, ако съществуваха такива!!!
Кажи им бакшиши и повече не ги обиждай!!!
Таралеж
Рейтинг: 2614 НеутралноПодкупени, тъпи, или просто група комсомолци? И докога ще се правят на ощипани госпожици и няма да гласуват за задължителни манифестации на 9ти Септември? Но да оставим политическия "елит" на България настрани, нека творят глупости. Който е ползвал Убър (страшен и омразен в БГ) знае как цената играе според търсенето и предлагането, и най-доброто е че като искаш такси от точка А до точка Б цената я знаеш преди да поръчаш до стотинка. Ама защо да дадем на клиенти и шофьори свобода и добра услуга? Нека клиентите да бъдат ощетявани, нека шофьорите да бъдат експлоатирани!
KRAFTWERK
Рейтинг: 1404 НеутралноДо коментар [#5] от "terminal velocity":
Вие не бяхте ли против либералната икономика и либерастите ? Ето ви държавно регулиране ....защо трябва да се ядосвате
reply
Рейтинг: 504 НеутралноТИЯ НЯКОЛКО СТОТИНКИ УРАВНОВИЛОВКА НЕ ГО РЕШАВАТ ПРОБЛЕМА , ХОРАТА СИ МИСЛЯТ ЧЕ КАТО ДАДАТ ДЕСЕТАК НА ДАДЕНИЯ БАКШИШ И ТОЙ ГИ ЛАПА СИТЕ А НЕ Е ТАКА , ПОВЕЧЕ ОТ ПОЛООВИНАТА ОТ ТИЯ ПАРИ СА РАЗХОДИ,ГОРИВО , РАЗРЕШИТЕЛНИ , ПОДРЪЖКА , ПЛАЩАНИЯ ПО ФИРМИТЕ ЗА ДА БАЧКАШ , АРЕНДИ , ПОВЕЧЕТО С ПО ЧИТАВИ КОЛИ ,ПО НОВИ ПЪК ГИ ИЗПЛАЩАТ НА ПОСРЕДНИЦИ , КОЛА ЗА ДВАЙСЕ ХИЛКИ СТЪПВА НА ПЕТДЕСЕТ ШЕЙСЕТ , ДЕБЕЛО Е................,
gmalinov
Рейтинг: 708 ЛюбопитноСигурно в Индия такситата са по-прилични от наш'те български такива. Оная вечер се прибирах с едно полуразпаднало се такси, което дори не видях каква марка е - някаква малка "кутубка", може би Хюндай някакъв, който беше толкова зле отвън и отвътре, че ако не бях на зор в 3.00 сутринта, не бих се качил за нищо на света. А как скърцаше и дрънкаше, не е истина, страшничко си беше. Обикновено го виждам да чака клиенти пред градинката "Кристал", на Раковска, та се чудя кой им дава/раздава разрешителните на тия да се движат изобщо по улиците, като са опасни за себе си и другите наоколо? И кога най-сетне тия бакшиши ще разберат, че когато работиш с хора, трябва да изглеждаш добре, да миришеш добре, да бъдеш с обноски и възпитан? А не да караш клиентите, които ти вадят хляба да се чувстват длъжни на теб, а не ти на тях? Хайде стига вече с тоя вечен лобизъм в ползва на някой. Ако искаш и можеш да работиш, излизаш на улицата и оцеляваш с умения, а не с протекции. И е прав колегата по-горе, който бойкотира бакшишите. Докато не замясат поне малко на нормални хора, които да предлагат нормална услуга, им пожелавам да стоят без клиенти...
GMextraCACA
Рейтинг: 1410 Неутралноот мухлясали комунета с очевадни ментални дефицити, какво друго
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2002 НеутралноЗа минимално използване на помпи или криминализирането им ще има ли ?
Libertarianism is just anarchy for rich peoplecomandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2002 ЛюбопитноИ в коя истинска икономики има нерегулирани таксита по 30-35 цента на км?
Libertarianism is just anarchy for rich people
le_bigmac
Рейтинг: 8 НеутралноКойто иска да дава акъл, нека си зареже приходите и спокойствието и да почва по 70-80 часа на седмица. И тогава да вика" На който не му харесва, да си намери друга работа". Качеството на услугата е ниско,защото възнаграждението е ниско. В Лондон е една от най качествените услуги и тарифата за миля е £6-9 с минимум £3. Шофьорите са усмихнати , доволни,любезно ти помагат с багажа. Няма какво да се сърдим на нашите бакшиши. Не са на 40 часова работна седмица и нямат болнични и платен отпуск.Повече от половината им приходи са разходи по колата и горивото. Аз съм си решил да плащам по лев на километър след началното таксуване, когато ползвам такси и казвам на шофьора предварително.
Judjuk
Рейтинг: 2384 Неутрално"Вие не бяхте ли против либералната икономика и либерастите ? Ето ви държавно регулиране ....защо трябва да се ядосвате"
JudjukДо коментар [#9] от "KRAFTWERK":
Че какво не е либерално? Слагат само долна граница, нагоре е небе. Може да стане цената и 100 лв/км, може и 1000. Суперлиберално е даже. А общината им слага минимална цена, за да им осигури легитимен доход и да им увеличи данъците. И това е либерално. Общината никой не я ограничава.
ivant88
Рейтинг: 476 НеутралноКакто минималните, така обаче и максималните цени са глупост.
realguru
Рейтинг: 1382 НеутралноДо коментар [#15] от "le_bigmac":
Щото имат една камара регулации - с пъти повече от нашите. И ако сгазят лука им отнемат лиценза.
Роси
Рейтинг: 5587 НеутралноА промени в качеството?
majorman
Рейтинг: 752 ЛюбопитноОфициализираме картелчетата, а?
We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of manjohn trivolta
Рейтинг: 866 НеутралноКато ще има уравниловка, бих предпочел тя да стане с изравняване на хигиената и културата на водачите. Когато си направят от шофьорите симпатяги с бели ризки, включени климатици и затворени прозорци (подобно на "Грийн такси") ЕДВА ТОГАВА да получат право на минимални цени.
"Езикът е за една култура или общество това, което са парите за една икономика; ерозията на първото води до разпадане на второто." Питър БауърDankol
Рейтинг: 503 НеутралноДо коментар [#16] от "Judjuk":
А общината им слага патентен данък , държавата им слага минимални прагове на осигуряване - това либерално ли е !?
Dankol
Рейтинг: 503 НеутралноХубаво плюете по "бакшишите" , ама не се ли замисляте , че едната от големите фирми е на Георгиус , а другата е на Шиши !? А дали там не е ключа от мазето !? То както си смърди в някои таксита , така си смърди и в трамвая . Просто такситата са си една статистическа извадка от цялото общество , и както има миризливи и чистоплътни бакшиши , така и в останалата част от обществото си има миризливци и хора с перфектна лична хигиена !
8th_ball
Рейтинг: 1027 НеутралноАз съм сред хората, които рядко ползват такси. Но преди няколко месеца ми се наложи 2 седвици поред да ползвам, по едно и също време, по една и съща дестинация.
От любопитство редувах ОК, С Експрес и 1 евро, които принципно возят на една и съща тарифа. Разликата в сметката (около 13 лв като цяло), не беше повече от 30 ст. Така че претенции откъм "помпане на километри" нямам. Вече относно хигиената - то сега май си зависи от шофьора, и в бъдеще ще е така, но фирмата би трябвало все пак да има някакви изисквания.
sa6
Рейтинг: 335 НеутралноТрябва наистина да си таксиметров шофьор за да не разбираш, че минималната цена въобще няма да ти вдигне приходите ;)
Евроатлантидаterminal velocity
Рейтинг: 8 ВеселоДо коментар [#9] от "KRAFTWERK":
Путин - мы верим в тебя !Недей се прави много на хитър :) Където трябва регулация, трябва, където е очевидно гласувано в услуга на некой бандит с много таксита ... Кой ли е тоя :)
cinik
Рейтинг: 2687 НеутралноЖалка картинка. Докато е нямало СМС с указание какво да правят, са имали възможност да се налудуват. Когато е пристигнал СМС-ът с указанието, забравят за какво са се драли преди 5 минути, козируват и гласувавт обратното. Какво друго да си мисля, освен че ако ги спазариш да гръмнат Козлодуй по същия начин, те ще го направят без да им мигне окото.
Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“"До ниския брой на гласували се стигна, след като голяма част от групата на ГЕРБ не участва в гласуването, а председателят на комисията по финанси Орлин Алексиев, който е член на партията, също подкрепи предложението. По тази причина Малина Едрева, председател на групата на ГЕРБ, поиска прегласуване, в което участваха 50 съветници и с гласовете на колегите й то не се прие. Така на следващото гласуване предложението на Зафир Зарков и Екатерина Йорданкова се прие с гласовете на всички 51 съветници в залата, "
plamen_b
Рейтинг: 578 НеутралноАко може - да поканят и някои от конкурентите на UBER! Колкото повече конкуренция - по-добре!
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
plamen_b
Рейтинг: 578 Гневно"Екатерина Йорданова, председател на комисията по транспорт: тарифата трябва да е близка до пазарната"
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)Пазарната цена/тарифа, е тази за която купувача (в случая, пътникът) и продавача (в случая, фирмата за таксиметрови услуги) взаимно се съгласят. Въвеждането на минимална тарифа не позволява да се определи пазарната тарифа!
fio41315648
Рейтинг: 8 ВеселоТова е, понеже Георгиу вместо да продаде на Жирардели, продал на Шумахер, а той, освен че е поел ангажимент, ОК да стане най-хипер-мега-галактическата такси услуга, има и здравословни проблеми. Хора сме, трябва да си помагаме.
plamen_b
Рейтинг: 578 НеутралноТака е, ако има пазар за една услуга/стока с достатъчно информирани купувачи и продавачи. Причината да има нужда от максимални цени е да бъдат предпазени клиенти, които не знаят че цените на таксиметровите услуги в България могат да варират безкрайно много. Когато отивам в нова държава не очаквам, че трябва да се разходя през цялата колона паркирали таксита и да си подбера такова с приемлива цена. Просто не е така на повечето места по света!
Този проблем се решава ако се допуснат 2-3 компании като Uber на българския пазар. Като потребител знам, че при по-голямо търсене Uber където и да е по света може да вдигне цената, но не повече от 4 пъти от базовата. Компанията също ми казва предварително колко би ми струвал превоза, а аз решавам дали цената а разумна преди да си го поръчам. Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
plamen_b
Рейтинг: 578 НеутралноТаксиметровите шофьори не мислят с повече от един ход напред за причинно-следствените връзки на пазара. Затова демонстрират в полза на фирмите за които работят, а после биват прецакани (да не използвам по-вулгарна дума) от същите тези фирми.
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
Dankol
Рейтинг: 503 Неутралноhttps://www.facebook.com/Nightclubmemes/videos/619870061763044/
Друго нещо си е с Убър ! Ха-ха-ха-ха-ха !
МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия
Рейтинг: 221 ВеселоДа попитам плахо, като неразбирач: Коя е на Шиши, и кой е Георгиос? За себе си питам, не за притЕял.
Щото аз (срам не срам) МНОГО харесвам ОК ТРАНС (или както там се нарича). Като постоянен клиент с повиквания вече ми знаеха поредните адреси и сами ме питаха "на кой ъгъл и в коя посока да ви чака/ще поискате колата?". САМО ВЕДНЪЖ съм имал проблеми с техен шофьор (хванат до Била в Хиподрума, и въпреки моите инструкции за маршрута сам избра да мине през всичките светофари и задръствания до кв. Иван Вазов). По пладне в делничен ден.
Кокошкарска работа-още 2+ кинта повече от ПОСТОЯННОТО ми плащане по маршрута. Като пристигнахме (и след като взех бележката) казах на шофьора-Ще ти ги платя тези 2+кинта, ама ще се оплача от теб в кантората ви. Онзи почна да се пОти-ама недей, братле, дай колкото винаги даваш, и т.н. 'Еми не, платих му според бележката, и ддокладвах това (с детайлите на пътуването и данните от бележката) на кантората на ОК такси. След ден получих 4-5 телефонни извинения: Съжаляваме че на наш постоянен клиент (Е, постоянен, с повиквания 3-4 пъти седмично+ 'фащане на такси на улицата) му се е случило подобно нещо от шофьор от наШта фирма, ще ви върнем парите за пъттуването в офиса.
Е, за 5+ кинта нямаше да си губя времето, и им го казах. От тогава (почти)ВСИЧКИ таксисти на повикване (от ненатоварените часове) от ОК такси ми знаеха името (РЕСПЕКТ!!!)! И си получаваха полагащото им се + достойна добавка. И НИКОГА нямаше мрънкане ако ги помолих да намалят звука на радиото. А ако виждах пушещ шофьор му казвах-не загасяй цигарата, щото и аз съм пушач. ЗАТУЙ ОК такси ми се харесват!!!
"Зелените" таксита...БЯЛА лястовица в София. ДА, МАЛКО по скъпи са. Ама колате им са по свестни от мойта (докато шофирах): ЧИСТА, УХАЕЩА, БЕЗ МУЗИКА, и мъчаливи шофьори!!!
П.С. В София таксиметровите услуги са безбожно еФтини. За протокола.
До коментар [#23] от "Dankol":
THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
Димитър Димитров
Рейтинг: 534 ГневноM@лоумник.То колко си решил да плащаш,няма значение.Благодарение на такива като тебе бакшишите са такива уроди...
Димитър Димитров
Рейтинг: 534 Гневно[quote#31:"plamen_b"][/quote]Този проблем се решава ако се допуснат 2-3 компании като Uber на българския пазар. Като потребител знам, че при по-голямо търсене Uber където и да е по света може да вдигне цената, но не повече от 4 пъти от базовата.
Ти съвсем ли изпердаши ве баце???/Щял да ми вдига цената не повече от 4 пъти...
Спри ги тия боклуци дето ги взимаш.
Miguel Ramierez
Рейтинг: 221 НеутралноПазарната икономика от учениците на бай Тошо.
1.618dw
Рейтинг: 8 ВеселоАйдее, деснитеее.
le_bigmac
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#18] от "realguru":
Че на общината кво и пречи да направи повече регулации и да вдигне минималната цена? Дори и да ограничи възрастта на новорегистрираните таксита. Бакшишите работят и ще работят според правилата. Вината не е тяхна,че изискванията са ниски.
стефан иванов
Рейтинг: 1159 НеутралноТакаа,виждам ,че българина пак е специалист по всичко и коментира без да познава проблема.Искаме услуги на средно европейско ниво но като стигнеме до цената почваме да ревеме.Та да дам няколко пояснения, с уточнението ,че от две години се преквалифицирам и започнах да работя такси за да се издържам.След нова година приключвам така ,че не съм лично чак толкова ангажиран със проблема.
Първо в БГ истински такси компании няма всички са франчайзодатели с по един телефонен номер и една интернет платформа и един център за приемане и даване на
заявки .Като доста от тях са и лизингови дружества с над 50% оскъпяване на автомобила.
Тоест компаниите дефакто не притежават автомобили и не назначеват шофьори на трудов договор.Приходите им идват от франчайз таксата и лизинга на всеки автомобил.Това каква е тарифата не е пряко свързано с приходите им.
За тях е важно да имат максимално много коли на договор към тях които да си плащат месечната такса която за големите компании варира между 100-300лв /месец.
Тоест всички търговси и други рискове са прехвърлени върху шофьорите на такситата.
Сега малко опростени сметки които са максимално близо до действителноста.
Говориме за сравнително качествена услуга .
Първо автомобил среден клас /за да е по широчък и удобен за клиентите/цена около
25 000Е или 50 000лв. При годишен пробег 60-70 000км/по около 200км/ден/живот като такси мах 7-8г тоест амартизация на година 6 000лв.
Сега поддръжка и ремонти .Първите 1-2 години не се чупи и поддръжката е основно масла ,филтри ,и дреболии ,но после с навъртените километри идват ангренажни ремъци ,съединители,окачване/особено при хубавите ни улици/,спирачни системи,газови системи ,охладителни които почвот да дават проблеми над 200-300
хиляди км и тн.В това време консумативите масло филтри 4-5 пъти годишно ,ангренажи на 1,5 години, накладки ,спирачни дискове,свещи кабели,алтернатори,и други дреболии ,гуми зимни на две години ,летни също тоест всяка година по един комплект
отиваме на едни 2-3000 годишно.
Следват застраховки Каско и ГО каско 50 000* 7%- 3 500 годишнопосле намалява всяка година с по 10-15 % средно за периода около 1200лв/година ГО около 250-300 годишно.
Следва франчайз такса 12*150 лв -1800лв/год. Авансов патентен данък 850 лв/год
Други дребни разходи ,два ГТП годишно, метрология,договор за касовия апарат ,2-3 таблета за 8години и тн си идват към 300 лв/год
Така значи разходи за една година 6 000+3 000+1 200+250+1 800+850+300=13 400 годишно.
Така 200км/ден от тях 120 до 130 км с клиент *0,77лв/км-100лв още 15-20лв начална такса и престой около 120 лв оборот на ден е някой дни може да удари и 160-170 но има дни и с по 70-80 лв. Та ако е работар бакшиша и бачка 300дни годишно по 12 ЧАСОВИ смени . Само дето е трудничко 12 часа 6дни подред в трафика.И имаме поне едни още 20дни годишно принудителен престой за ремонтите .
Та практически нещата стоят така около 280дни годишно рабата и около 100лв среден оборот в София или 28 000хил годишно.
28 000-13400=14600 а сега 30% като самоосигуряващ се 14600*30%-4380
14600-4380=10 220 лв /12 месеца 850лв/месец чист доход.
Това при условие ,че целият риск си е за него ,а дали за 8 години няма да има непредвидени ремонти по колата я скорости , я ремонт на мотора ,не дай си боже катастрофа /покрити щети от каското / но той не работи да кажем 20дни и съответно няма приходи, а лизинг ,франчайз и др разходи си текат.Ами дали пък няма за 8 години да се разболее /настине,грип/ и пак не работи. Дали и той като бачка по 10-12 часа не иска веднъж годишно да почине 15дни /само дето няма заплата през отпуската му/.
Май се олях ,но това е действителноста.Затова и услугата е на такова ниво,което
спрямо казаното по горе си е точно.И помислете защо в София по официални данни
за една година колите са намелели със 700 и защо особено в час пик е невъзможно да си поръчаш такси.