Превозвачи от ЕС получават достъп до жп инфраструктурата, решиха депутатите

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 870 Неутрално

    Това със забраната автобуси да конкурират жп превози по едно и също направление е интересно нововъведение, и вероятно е взето от швейцарския опит по въпроса.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  2. 2 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 553 Неутрално

    То пък една инфраструктура... А иначе - нека да идват превозвачи от ЕС с нови влакове и услуги, и да си плащат за ползването на инфраструктурата. Конкуренцията е добра за клиента и пазарът в България ще покаже какви услуги по кои направления и на какви цени ще се търсят.

    Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
  3. 3 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 431 Неутрално

    *"Железопътна администрация" да има право да ограничи достъпа за превоз на пътници между железопътни гари в страната, включително по алтернативен маршрут, когато такъв превоз вече се извършва въз основа на договор за обществени услуги за железопътен превоз и може да доведе до нарушаване на икономическото равновесие.*
    Това е протекционизъм за ръждясалото БДЖ и хич не отговаря на евродирективата.
    Т.е. пак тъпанари ще приемат тъпанарщини, които ще отпаднат.

  4. 4 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 976 Неутрално

    БСП като никога са прави. България е напълно неподготвена за Четвъртия железопътен пакет. Това, което ще се случи е, че основните линии ще се заемат от ефективни частни компании, които ще предоставят високо качество (спрямо БДЖ) и подобни цени. В Австрия има либерализация вече и WestBahn заема все по-голям процент пазарен дял от основната линия Залцбург Виена. Държавните австрийски железници (OeBB) са горе-долу ефективни за държавно дружество, но дори и те не успяват да се преборят с конкуренцията, която предоставя по-високо качество на по-ниска цена. Това ще навреди на качеството на услугата по по-малките и слабонатоварени линии, които ще зависят изцяло от политическата воля за субсидии по тях.

    В момента в България основните приходи на БДЖ са именно от основните ЖП линии (главно София Бургас (през Пловдив и през Карлово) и София Варна) и от държавната субсидия. Ако БДЖ има частен по-ефективен конкурент по основните ЖП линии, то държавните субсидии ще трябва да се увеличат.

    Изобщо, лоши времена за БДЖ предстоят, които вероятно ще доведат и до окончателния му край. Хубавото е, че пътниците по основните линии ще получат по-високо качество на услугата. По ненатоварените линии ще се наложи да се търсят повече местни инициативи и децентрализация, като общините вероятно също ще се включат в субсидирането им.

  5. 5 Профил на vasill
    vasill
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#1] от "traveler1":

    Това е въвеждане на евро директива, която може да ни избави от мъките с БДЖ. Държавата има договор с БДЖ до 2023г. и след това няма да има БДЖ, което познаваме. Това поставя въпроса защо има удобрен план за купуване на мотрисни влакове и ремонти за 700млн.лв !?

  6. 6 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 59 Неутрално

    Не е лошо да се модернизира железопътната инфраструктура, защото в момента е на нивото на най-изостаналите страни в Африка.

    Panta rhei....
  7. 7 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 1850 Неутрално

    До коментар [#1] от "traveler1":
    Форумните еко либерасти няма да кажат ,че една влакова композиция замества 100-200 дизелови тира с товари или 50-100 пътнически автобуса! За пощенските/куриерски пратки да не говорим! Швейцарците за това си ползват вътрешния ЖП транспорт .

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  8. 8 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2661 Неутрално

    До коментар [#4] от "J.J.":

    Добре имаш виждане и има и какво да предложиш.
    Обаче когато Ковачки си направи собственна ЖП компания.
    От БДЖ товарни превози казаха че товарите им падат наполовина.
    Обаче като се пойнтересуваме колко хора работят в този страшен гробокопач на БДЖ.
    Отговорът е много любопитен.
    ДЕВЕТДЕСЕТ ЧОВЕКА.
    Значи досега в БДЖ товарни превози са работили да кажем 200 човека и сега 100 остават без работа.
    А 200 човека ли работят или мало више?
    Даже бая више .
    И по релсовият пъп освен влак с локомотив и вагони и шестима пътници може да върви и Релсобус.
    Той е голям колкото автобус със съизмерима цена и разход на километър съизмерим с автобус.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  9. 9 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 213 Любопитно

    Това със забраната автобуси да конкурират жп превози по едно и също направление е интересно нововъведение, и вероятно е взето от швейцарския опит по въпроса.
    —цитат от коментар 1 на traveler1


    Пълен абсурд!
    Защо да не се конкурират??!

    Миний аав адуучин хүн
  10. 10 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 213 Любопитно

    До коментар [#1] от "traveler1":Форумните еко либерасти няма да кажат ,че една влакова композиция замества 100-200 дизелови тира с товари или 50-100 пътнически автобуса! За пощенските/куриерски пратки да не говорим! Швейцарците за това си ползват вътрешния ЖП транспорт .
    —цитат от коментар 7 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    Посмали малко с автобусите!
    Вчера от Горня Оряховица до Варна се кандилкахме 6-7 човека в целия вагон.
    Мноо ефективно!
    Аз ако не бях с велосипед никога нямаше да се кача на влак.

    Миний аав адуучин хүн
  11. 11 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 213 Любопитно

    И по релсовият пъп освен влак с локомотив и вагони и шестима пътници може да върви и Релсобус.Той е голям колкото автобус със съизмерима цена и разход на километър съизмерим с автобус.
    —цитат от коментар 8 на dedoliben


    Що? Има ли населено място с жп гара, но без шосе?Примери?

    Миний аав адуучин хүн
  12. 12 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2661 Неутрално

    До коментар [#11] от "Веселин Дечев
    Няма нужда както в твоят пример да се лангърка влак за шест човека и колело па макар и твое.
    Явно жпето изпълнява социялни функцйи но може да го прави и с минимални загуби .
    Затова дадох за пример Релсобусите.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  13. 13 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5238 Неутрално

    При тази съсипана инфраструктура ли? Много късно се сетиха.

  14. 14 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 668 Неутрално

    Това на снимката се казва английска стрелка. В случая, ако влакът идва от ляво откъм нас, ще завие наляво към далечината. Така показва стрелката. Съоръжение, което позволява разпределение на посоката на движение на влака в различни посоки.

  15. 15 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 1310 Неутрално

    Много добра новина !!!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #