За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Още по темата
Още от Бизнес

Съдържание от Henkel
Henkel: Разговор в бъдеще време

Съдържание от "Visa България"
traveler1
Рейтинг: 870 НеутралноТова със забраната автобуси да конкурират жп превози по едно и също направление е интересно нововъведение, и вероятно е взето от швейцарския опит по въпроса.
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОplamen_b
Рейтинг: 553 НеутралноТо пък една инфраструктура... А иначе - нека да идват превозвачи от ЕС с нови влакове и услуги, и да си плащат за ползването на инфраструктурата. Конкуренцията е добра за клиента и пазарът в България ще покаже какви услуги по кои направления и на какви цени ще се търсят.
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)Лелка
Рейтинг: 431 Неутрално*"Железопътна администрация" да има право да ограничи достъпа за превоз на пътници между железопътни гари в страната, включително по алтернативен маршрут, когато такъв превоз вече се извършва въз основа на договор за обществени услуги за железопътен превоз и може да доведе до нарушаване на икономическото равновесие.*
Това е протекционизъм за ръждясалото БДЖ и хич не отговаря на евродирективата.
Т.е. пак тъпанари ще приемат тъпанарщини, които ще отпаднат.
J.J.
Рейтинг: 976 НеутралноБСП като никога са прави. България е напълно неподготвена за Четвъртия железопътен пакет. Това, което ще се случи е, че основните линии ще се заемат от ефективни частни компании, които ще предоставят високо качество (спрямо БДЖ) и подобни цени. В Австрия има либерализация вече и WestBahn заема все по-голям процент пазарен дял от основната линия Залцбург Виена. Държавните австрийски железници (OeBB) са горе-долу ефективни за държавно дружество, но дори и те не успяват да се преборят с конкуренцията, която предоставя по-високо качество на по-ниска цена. Това ще навреди на качеството на услугата по по-малките и слабонатоварени линии, които ще зависят изцяло от политическата воля за субсидии по тях.
В момента в България основните приходи на БДЖ са именно от основните ЖП линии (главно София Бургас (през Пловдив и през Карлово) и София Варна) и от държавната субсидия. Ако БДЖ има частен по-ефективен конкурент по основните ЖП линии, то държавните субсидии ще трябва да се увеличат.
Изобщо, лоши времена за БДЖ предстоят, които вероятно ще доведат и до окончателния му край. Хубавото е, че пътниците по основните линии ще получат по-високо качество на услугата. По ненатоварените линии ще се наложи да се търсят повече местни инициативи и децентрализация, като общините вероятно също ще се включат в субсидирането им.
vasill
Рейтинг: 616 НеутралноДо коментар [#1] от "traveler1":
Това е въвеждане на евро директива, която може да ни избави от мъките с БДЖ. Държавата има договор с БДЖ до 2023г. и след това няма да има БДЖ, което познаваме. Това поставя въпроса защо има удобрен план за купуване на мотрисни влакове и ремонти за 700млн.лв !?
Molossian
Рейтинг: 59 НеутралноНе е лошо да се модернизира железопътната инфраструктура, защото в момента е на нивото на най-изостаналите страни в Африка.
Panta rhei....comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 1850 НеутралноДо коментар [#1] от "traveler1":
Libertarianism is just anarchy for rich peopleФорумните еко либерасти няма да кажат ,че една влакова композиция замества 100-200 дизелови тира с товари или 50-100 пътнически автобуса! За пощенските/куриерски пратки да не говорим! Швейцарците за това си ползват вътрешния ЖП транспорт .
dedoliben
Рейтинг: 2661 НеутралноДо коментар [#4] от "J.J.":
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIДобре имаш виждане и има и какво да предложиш.
Обаче когато Ковачки си направи собственна ЖП компания.
От БДЖ товарни превози казаха че товарите им падат наполовина.
Обаче като се пойнтересуваме колко хора работят в този страшен гробокопач на БДЖ.
Отговорът е много любопитен.
ДЕВЕТДЕСЕТ ЧОВЕКА.
Значи досега в БДЖ товарни превози са работили да кажем 200 човека и сега 100 остават без работа.
А 200 човека ли работят или мало више?
Даже бая више .
И по релсовият пъп освен влак с локомотив и вагони и шестима пътници може да върви и Релсобус.
Той е голям колкото автобус със съизмерима цена и разход на километър съизмерим с автобус.
Веселин Дечев
Рейтинг: 213 ЛюбопитноПълен абсурд!
Защо да не се конкурират??! Миний аав адуучин хүн
Веселин Дечев
Рейтинг: 213 ЛюбопитноПосмали малко с автобусите!
Вчера от Горня Оряховица до Варна се кандилкахме 6-7 човека в целия вагон.
Мноо ефективно!
Аз ако не бях с велосипед никога нямаше да се кача на влак. Миний аав адуучин хүн
Веселин Дечев
Рейтинг: 213 ЛюбопитноЩо? Има ли населено място с жп гара, но без шосе?Примери? Миний аав адуучин хүн
dedoliben
Рейтинг: 2661 НеутралноДо коментар [#11] от "Веселин Дечев
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIНяма нужда както в твоят пример да се лангърка влак за шест човека и колело па макар и твое.
Явно жпето изпълнява социялни функцйи но може да го прави и с минимални загуби .
Затова дадох за пример Релсобусите.
Роси
Рейтинг: 5238 НеутралноПри тази съсипана инфраструктура ли? Много късно се сетиха.
man_un
Рейтинг: 668 НеутралноТова на снимката се казва английска стрелка. В случая, ако влакът идва от ляво откъм нас, ще завие наляво към далечината. Така показва стрелката. Съоръжение, което позволява разпределение на посоката на движение на влака в различни посоки.
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 1310 НеутралноМного добра новина !!!
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !