Веригите за храни са били най-активни при откриването на нови обекти през 2018 г.

На живо
Заседанието на Народното събрание

Веригите за храни са били най-активни при откриването на нови обекти през 2018 г.

Веригите за храни са били най-активни при откриването на нови обекти през 2018 г.
През втората половина на 2018 г. хранителните вериги са били най-активни при откриване на нови обекти, показват данните на Colliers. На лидерска позиция в този аспект е Billa с 4, следвана от Lidl и T Market с по 3 и "Фантастико" с 1 нов магазин. Billa активно навлиза и в търговски центрове, запълвайки частично освободените от Carrefour площи, припомня компанията. Едно от тези места е The Mall, като веригата още не е отворила магазина си там.
Търсенето на обекти в търговски центрове е високо през втората половина на изтеклата година, което освен на новите наематели се дължи и на размествания на съществуващите, посочва компанията в анализа си. Моловете продължават да полагат усилия за затвърждаване на позициите си. Те се изразяват както в разнообразяване на микса от наематели, така и в подобрения и преустройства на сградите. Фокусът върху по-добро позициониране ще продължи и през 2019 г., прогнозират експертите, наблюдаващи пазара.
Усвояването на площите в търговските центрове продължава през второто полугодие на 2018 г. При утвърдените проекти регистрираната заетост е над 90%. При софийските търговски центрове свободните площи се запазват с ниски стойности от 5%. Това се случва при непроменени нива на предлагане в модерните молове в София - 400 660 кв.м. С откриването на Plovdiv Plaza в Пловдив общото предлагане за страната нарасна с 35 хил. кв.м отдаваема площ. През 2019 г. то ще се увеличи допълнително, когато още един търговски център ще отвори врати във Варна.
Търговските паркове стават все по-търсен формат най-вече в градове под 100 хил. души население, където обикновено липсват модерни шопинг центрове. Това показва и фактът, че през втората половина на 2018 г. бяха открити три ритейл парка в Пловдив и един в Костинброд. Този тип площи продължава да привлича местните и международни марки от секторите облекло, обувки и стоки за дома, които търсят различни възможности за разширяване на дейността си. Наблюдаваната тенденция обуславя интереса и на предприемачи и инвеститори към развитието и придобиването на такива проекти през следващите години.