Авиокомпании се обединяват срещу агресивните пътници (видео)

Авиокомпании се обединяват срещу агресивните пътници (видео)

Авиокомпании се обединяват срещу агресивните пътници (видео)
Случаите на грубо поведение на пътници при полет нарастват с една трета през 2018 г. спрямо предходната. На всеки три часа възниква инцидент с неконтролируем пасажер, а 70% от тези случаи са свързани с агресия. Веднъж месечно се случва ситуацията да ескалира до такава степен, че да се наложи принудително кацане. Това са данни на Европейската агенция за пътна безопасност, която води кампанията "Не на моя полет".
Досега десетки авиопревозвачи в Европа са се обединили срещу агресивното поведение на пътниците на борда, което създава ненужен риск, нарушава гладкото протичане на полета, застрашава останалите пътници.
Употребата на алкохол и упойващи вещества, пушенето в тоалетните, неспазването на инструкциите, давани от екипажа, грубото поведение спрямо останалите пътуващи са видимите проявления на това явление, срещу което са се обединили IATA, Райънер, Уизер, Изиджет, КЛМ, "Ер балтик", транспортни и летищни асоциации, летищни оператори, Европейската комисия.
Въпреки че делът на неуправляемите пътници е незначителен спрямо общия брой пътуващи явлението се разраства и хората от авиационния бизнес са на мнение, че вече трябва да се предприемат мерки.
Вижте във видеото срещу какви типове поведение е насочена кампанията.