За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Софиянец
Рейтинг: 773 НеутралноХубавото е, че говорим за сериозни, европейски кандидати (изключае индииците).
Честно казано предпочитам да не бъде Фрапорт, защото вече държат морските летища, а и връзката с ТИМ е гореща.
От всички летища в европа, най-хубавото и организирано, на което съм бил е Мюнхен, така че стискам палци за германците.
nv
Рейтинг: 1207 НеутралноДо коментар [#1] от "Софиянец":
"Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": NessaroxИ аз гласувам с две ръце. Мюнхен е най-лесното за ориентиране летище, на което съм бил.
neut
Рейтинг: 168 НеутралноДо коментар [#1] от "Софиянец":
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restДа, Мюнхен терминал 2 може да бъде образец за нас
reply
Рейтинг: 504 НеутралноТИКВАТА ИЛИ ШОПАРА ШЕ ГО ПОБАРА ЧРЕЗ ПОДСТАВЕНАЦИ , ПОСЛЕ ШЕ ИМА БУЛГАРТАБАК
kalata
Рейтинг: 8 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "Софиянец":
Аз пък мисля, че това е голям плюс, защото виждаме реалната работа, която е свършена по морските ни летища и колко много се разраснаха през последните години.
1107a
Рейтинг: 153 НеутралноТИМ и ДП с кой го предствалява?
Пак фрапорт ли?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2814 НеутралноДо коментар [#1] от "Софиянец":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Те са фаворитите. За съжаление.
dobrev
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#1] от "Софиянец":
Индийци не участват. А Фрапорт се доказаха, че могат да управляват успешно летища и в България. Несериозно е да се говори за български връзки, предвид че управляват десетки летища из целия свят. Според мен всеки един от кандидатите ще се прави по-добре от държавата, като Мюнхен и Фрапорт са доказаните фаворити.
selqnin
Рейтинг: 853 Неутрално"Европейски" е думата, която ме спечели в този текст!
Хриси
Рейтинг: 1341 РазстроеноТея конкурси се правят от кумова срама. Ясно е, че ще го харижат на ТИМ, които пък от своя страна ще положат успешни усилия да изгонят лоу костовете и ще опростят колосалните дългове на БГ еър.
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.tsyrvulan
Рейтинг: 168 ВеселоАма още ли не е отдадено на концесия това летище. Малеее, амчи то по продължителност се превърна в сапунен сериал!
За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.Julian Mall
Рейтинг: 870 НеутралноДобре е че няма турски фирми които не трябва да бъдат допускани до стратегическа инфраструктура като летищата ни!
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоАзКлавдия
Рейтинг: 594 НеутралноВзеха великолепната дъвка на червените, че турска компания ще вземе на концесия летището.
Доброто е заразноНе знам сега какви ще ги къдрят - най-вероятно ще се наложи да замълчат позорно.
УжасТ!
Иначе от изброените всички изглеждат читави.
АзКлавдия
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#1] от "Софиянец":
Доброто е заразноКакво им има на морските летища?
Аз бях доста впечатлена от бургаското м.г.
В смисъл приятно впечатлена.
hifi hifi
Рейтинг: 221 НеутралноС две ръце за Мюнхен. Най-доброто летище в Европа
Практик от София
Рейтинг: 8 НеутралноТъй като при всяка германска компания, стъпила в България, след непродължително изследване се напипва руска връзка, по-добре ще бъде, ако този път дадат правата на западно-европейски концесионер!
Софиянец
Рейтинг: 773 НеутралноДо коментар [#14] от "АзКлавдия":
Не казвам, че са лоши, напротив. Но от гледна точка на конкуренция е добре да имаме друг концесионер за София
АзКлавдия
Рейтинг: 594 ВеселоБи ли позвънил на Фолксваген, че не ги щем, понеже са с руска връзка, че аз в момента съм заета на другия телефон? Доброто е заразно
gogo2010
Рейтинг: 8 НеутралноТурците участват като част от Aéroports de Paris Group (https://en.wikipedia.org/wiki/Groupe_ADP )
lustmord
Рейтинг: 274 ВеселоА и обслужването им е уникално - някой от нас при едно прекачване преди много години нещо се бяхме отплеснали в една от бирариите вънка та когато се появихме за чекирането 35мин преди полета служителката погледна билета, пребледня за половин секунда, затвори си гишето, хвана ни за ръка прекара ни през някакви преки коридори и ни натовари в самолета таман преди да затворят вратата...
Виктор Флоров
Рейтинг: 1268 ВеселоДано хората от Мюнхен и дано не усетят възможност да се попългари работата.
Иначе Мюнхен или Копенхаген...тия от Париж....бягай далеч,бягайййй!
samoedin
Рейтинг: 2909 Неутрално" Manchester Airports Group (MAG) потвърди интереса си в офицално в съобщение до медиите. Компанията притежава и управлява три летища във Великобритания. Това са Манчестър, лондонското "Станстед" и Ийст Мидландс, което е специализирано в превоза на товари. Трите аерогари заедно обслужват близо 60 млн. пътници годишно, 70 авиокомпании и 745 хил. тона карго."
Сериозни кандидати, дано и заявените инвестиционни намерения се изпълнят коректно и докрай, за да може да развием най - после в една по - сериозна степен летището си в София. Мисля, че има немалък потенциал в тази посока.
АзКлавдия
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#17] от "Софиянец":
Доброто е заразноДа, така да.
Е, а ние с гайдите какво да кажем.... Тъкмо малко живнаха перспективите за пловдивското летище и потенциалният инвеститор взе, че падна от оная стена във Франция и всичко се разсъхна.
Ако изобщо е щяло да се състои, де.
АзКлавдия
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#17] от "Софиянец":
Доброто е заразноАми те всъщност няма ли да бъдат отрязани от КЗК, като се замисля? Няма ли да имат прекалено голяма пазарна концентрация?
Не знам, говоря наизуст, нямам идея каква е регулацията в тази сфера.
Селс китари КАТ
Рейтинг: 12 НеутралноМюнхен най-лесното за ориентиране - друг път. От Софийското по-лесно няма, е може би Варненското и Бургаското. Има 20 изхода, та ако се объркваш и на него … Не знам какво си мислят тези оператори че ще изкарат, но е малко несериозна работа. А този 3-ти терминал за какво е, ако не за карго. След отваряне на летището в Истанбул, да разширяват Софийското, не ми се вижда рентабилно. Истанбул покри всичко, а ние не сме се юрнали да пълним самолетите. Имаше смисъл преди да фалират Балкан, която поддържаше линии до САЩ, Канада, ЮАР, Сингапур, Малайзия, Индонезия и Тайланд. Тогава разчитаха на пътници от съседните държави. Сега - всичко отива при турците. Вътрешните полети също не кой-знае какъв дял. Та какво смятат да правят кандидат-концесионерите с това умряло летище, изобщо не знам.
Вече няма да обиждамАзКлавдия
Рейтинг: 594 ВеселоДо коментар [#19] от "gogo2010":
Доброто е заразноУчастват, дрънци. Турската компания е собственост на АДП, не собственик.
Лео
Рейтинг: 1085 НеутралноМислиш ли, че концесионерът ще престрои летището, защото не му харесва? Просто трябва да се вземат едни комисиони и едни пари да отиват в чужбина вместо да остават тук. Видяхме как ЕРП на чужда държава се "оправя" по-добре с нашето, очаквам същото да стане и с летището.
Милен Минчев
Рейтинг: 968 НеутралноДано да са Франкфурт, в краен случай другите германци - Мюнхен. Но турци и китайци, маскирани като французи, айде няма нужда. Фрапорт, Суис порт, ремонтната база на Луфтханза са най-хубавите неща, които са се случвали на Бг-гражданската авиация.
Нинов
Рейтинг: 1566 НеутралноМюнхен нямат опит извън Мюнхен, където са построили ново л-ще на зелено.
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.От всички кандидати най-голям международен опит има Фрапорт с 14 л-ща в Гърция, Анталия в Турция, Лима в Перу, Любляна в Словения, Питсбърг в САЩ
Нинов
Рейтинг: 1566 Неутрално
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.летището в Мюнхен е хубаво, защото е ново и не е разширявано, за разлика от франкфуртското, което през 1949 год. е изглеждало като софийската автогара.
От тогава постоянно е надграждано и за това не е красиво и удобно.
c.b.o.
Рейтинг: 274 НеутралноКонцесията е за срок от 35 години с възможност за удължаване. Бъдещият концесионер трябва да изгради нов трети терминал на летището, да разшири втория и евентуално да построи нова писта за срока на концесията.
НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ==============================================================
Това ще е наистина прекрасно, ако стане. Има ли вече идея къде да е Т3? А трета писта - на изток от сегашното летище или на север, на мястото на хатгарите на ВВС?
Иначе може да се мисли за изграждане на ново и разширяване на Т1, като бъде свързан с "топла връзка" с разширения Т2. Така поне ще се ползва сегашната спирка на метрото. Иначе, ако има нов Т3 от северната страна, то ще може да ползва третия метродиаметър. Ама става малко разхвърляно - всеки терминал със собствена линия на метрото.
Както и да е... Мюнхен наистина е най-добре организираното летище в Европа и това определено е плюс за оператора му. Парижките летища са другият голям фаворит, поне за мен, но скоро ще бъдат приватизирани и това може да даде отражение и върху кандидатурата им за летище София. Фрапорт пък вече има опит на местния пазар, но както се вижда от Варна и Бургас, май са доста пестеливи по отношение на модернизацията. Няма мнение за Манчестър и Копенхаген, освен може би фактът, че имат опит с не толкова големи летища, каквото е и София.
Ivan Prodanov
Рейтинг: 512 НеутралноПак ще има пари за крадене.
Иван Костов е за съд!АзКлавдия
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#27] от "Лео":
Доброто е заразноАз от моето ЕРП съм си съвсем доволна, а от работата им като топлофикация - още повече (същата компания, ЕВН).
Единственият проблем с тях беше през прословутата 2013, когато получихме необяснимите двойни и тройни сметки.
Онова беше някаква национална мушенгия обаче, сигурна съм.
Как пък не се намери някой да я разследва?
О, забравих, терасите и шпакловките са по-важни.
АзКлавдия
Рейтинг: 594 НеутралноИ по темата за ЕВН, без да им правя реклама - би било добре някой да разкаже по нерекламен начин на българското гражданство какви чудеса сътвориха те в Столипиново, за да си вдигнат плащането на сметки до почти същите нива като в останалите квартали на Пловдив.
Доброто е заразноИ не, не е само заради това, че качиха табла на недостъпни места и пр. Имаха цяла програма за работа с местните, която си струва да се копира мот-а-мо.
Нинов
Рейтинг: 1566 Неутрално
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.освен изброените в пост 29, Фрапорт държи още две л-ща в Бразилия: Порто Алегре и Форталеза.
gogo2010
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#26] от "АзКлавдия":
ADP има 46% в TAV, а не 100%. TAV на практика оперират летищата в Истанбул (включително Ататюрк), Анкара, Македония, Грузия, отскоро и това в Загреб. По логиката на само на акционерното участие следва, че ADP оперират всички тези летища, но истината е по-различна, просто французите комбинират своя и турския опит, като за летищата в Източна Европа разчитат на оператора TAV http://www.tavyatirimciiliskileri.com/en-EN/pages/ShareholderStructure.aspx
султана глаушева
Рейтинг: 328 НеутралноНякой да ми обясни със свои думи, защо искат да отдават на концесия летището? Не искат да печелят от него на ползу роду, така ли? А искат да печелят от концесионера еднократно на ползу неведому, така ли? Цяла съм в слух!
Мърфи е оптимист!theduloclan
Рейтинг: 8 НеутралноЗащото германските компании не са западно-европейски нали? Много си убедителен, повЕрвах ти!
АзКлавдия
Рейтинг: 594 ВеселоДо коментар [#36] от "gogo2010":
Доброто е заразноЪъъъъ... ти четеш ли изобщо какво пишеш? След като французите имат 46% от турския оператор, то това какво значи - че турският оператор има също контролно участие при французите ли?
Накъдрил си ги едни...
Ако видиш списъка с компании, в които АДП има участие, то ще кажеш, че и чилийци ще участват в София.
Успокой се малко и внимавай.
Нинов
Рейтинг: 1566 НеутралноФрапорт е търгувано на борсата публично акционерно дружество, влизащо в индекса MDAX50 (петдесетте най-големи германски средни акционерни дружества).
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Големите акционери са:
31,31% = Провинция Хесен
20,16% = Предприятие за Комунални Услуги (Енегро, Газ, Вода е Канализация) Франкфурт
8,44% = Луфханза
АзКлавдия
Рейтинг: 594 НеутралноИмам дълъг отговор, но късият е: за да не се превръща в партийна хранилка.
Държавата категорично не е добър стопанин. Доброто е заразно
gogo2010
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#39] от "АзКлавдия":
Не е необходимо да ме квалифицирате, успокоявате или да ми говорите на "ти". Погледнете структурата на проектите на летищата в Загреб и Скопие и ролите на АДП и ТАВ,почететее малко и след това поучавайте, моля
Нинов
Рейтинг: 1566 НеутралноДо коментар [#37] от "султана глаушева":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Ами гърците си дадоха 14те летища на концесия, защото:
- получиха големи пари на куп
- ще получават ежегодни такси, които са вързани към оборота
- оттърваха се от поддръжката на инфраструктурата, която беше в плачевно състояние
- надявят се новият оператор да докара повече полети = повече туристи
АзКлавдия
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#42] от "gogo2010":
Доброто е заразноТук говоря на "ти" на всички, не се чувствай нито обиден, нито поласкан.
Кой и как участва в управлението си е решение на компанията.
По темата: говорим за контрол и собственост, не за управленски решения.
В този смисъл да твърдиш, че в АДП има турско участие, е нелепица и лъжа.
Да твърдиш, че в ТАВ има фреско участие, е коректно и вярно.
ОК?
nodamncat
Рейтинг: 654 НеутралноНезнам какво толкова му харесвате на Мюнхен, отнема страшно много време да се премине през проверките и да се стигне до гейта. Паркигите са доста далеч от летището и от там до терминала се стига само с с-бан, който нито е бърз, нито е редовен. За мен образец за летище е Шипхол (Амстердам).
silverman
Рейтинг: 654 НеутралноТрябваше двата терминала да ги дадат по отделно на концесия, като Терминал 1 можеше да стане хъб на някоя лоу-кост авиокомпания!
gogo2010
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#44] от "АзКлавдия":
Написах, че турците участват като част от Aéroports de Paris Group. Спирам да пиша, за инфо може да погледнете официалната информация на страницата на МТИТС, там TAV официално e посочен като част от консорциума на ADP. Моля не ми отговаряйте
https://www.mtitc.government.bg/bg/category/1/otvoreni-byaha-zayavleniyata-za-uchastie-v-procedurata-za-koncesiya-na-letishte-sofiya
АзКлавдия
Рейтинг: 594 ВеселоДо коментар [#47] от "gogo2010":
Доброто е заразноЧилийците също участват.
Моля, не ми отговаряй.
султана глаушева
Рейтинг: 328 НеутралноДо коментар [#43] от "Нинов":
Мърфи е оптимист!Ха сега де! Хората, дето имат пари накуп, гледат как да гиинвестират в нещо, дето ще им носи постоянен доход, защото парите накуп се харчат много, ама много лесно! С този аргумент ме уби! А за инвестиции в инфраструктура, това ли е първостепенната цел на който и да било концесионер, или печалбата?
c.b.o.
Рейтинг: 274 НеутралноА кой ще отговаря за пистите? СТига глупости, Т1 може да е хуб и при един концесионер на летището. НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
c.b.o.
Рейтинг: 274 ВеселоСултанке ма, без инфраструктура, нЕма печалба. Ясно?
По-добре пиши за окончанията в ж.р., там си ненадмината. :))))))))) НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
Нинов
Рейтинг: 1566 НеутралноДо коментар [#49] от "султана глаушева":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.значи, това не са мои лични аргументи, а тези на гръцкото правителство и на гръцкия туристически бизнес, смятайки, че повече файда ще има ако шитнат л-щата на гадните шваби, пък нека те да им берат грижата.
Според мен л-ще и пристанище са ценни неща и най-добре би било ако не държавата, поне общината да ги оперира. Ако София, Варна и Бургас не могат да се справят - да ги дадат на община Плевен... тя да ги оперира... дъгоо.
superspas
Рейтинг: 640 НеутралноДо коментар [#37] от "султана глаушева":
Данни от отчетите за 2017 та:
-летища Варна и Бургас 3'442 Хил. пътници, печалба след данъци 16'890 хил.лв
-летища София 6'490 хил.пътници 11'400 хил.лв.
izt21595181
Рейтинг: 8 НеутралноНекадърните гербаджии обричат въздушния ни транспорт на десетилетия застой с тая концесия. София има нужда от ново, по-големо летище на ново место, което да поеме ръста на трафика, а не от концесия на старото. То е за бутане.
ozd05563707
Рейтинг: 154 НеутралноДа го дават на варненските герои и да приключват еФтините полети от София, както непрекъснато приключват от Бургас и Варна. Фрапорт ако са стратегически инвеститор, държава е лайно.
c.b.o.
Рейтинг: 274 НеутралноАйде да мислим първо! С тази концесия се освобождава ресурс за държавата, която може сама или заедно със стратегически съинвеститор да строи летище София-Запад (около сегашната писта Кондорфей). Мястото е супер - в близост до "Струма" и новият скоростен път (а защо не и магистрала?) между Кюстендил и "Тракия", съответно на равно разстояние от София, Боровец и Банско. НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
skeptichen
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#54] от "izt21595181":
Абсолютно - на София и трябва ново летище, в посока Сливница. С построяването на още една писта ще се увеличат полетите, замърсяването и шума над централната част на града.
Това е, южните квартали на София ще станат единственото място годно за живеене - без шум от самолети, и с по-чист въздух заради близостта с планината.
Любен
Рейтинг: 74 НеутралноДо коментар [#12] от "Julian Mall":
С изключенте на името съдържащо " хаваалани" ))
leo1971
Рейтинг: 114 Неутралноегаси, тия па къде се бутат ... ся как ще го извъртим за да го вземат "наще" м'мчета ....
Emil Dimov
Рейтинг: 480 ГневноПет европейски оператора кандидатстват за концесията на летището в София?!
- до тука добре, ама защо трябва да даваш "златната кокошка" на концесия като летището е на печалба? За мнозина е ясно, че там има лобизъм и нечий интереси, за да се смени собственоста на летището! Защо ли?
До коментар [#4] от "reply":
ТИКВАТА ИЛИ ШОПАРА ШЕ ГО ПО "ОБАРА" ЧРЕЗ ПОДСТАВЕНИ ЛИЦА, А ПОСЛЕ ШЕ ИМА БУЛГАРТАБАК?!
historama
Рейтинг: 647 НеутралноСлед германските не знам, но зад ТИМ руската връзка е гарантирано като от ГЕРБ
nv
Рейтинг: 1207 НеутралноДо коментар [#20] от "lustmord":
"Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": NessaroxНас така с едно бусче и по тайни коридори ни преведоха миналата Коледа, за да не изпуснем връзката за Лисабон.
nv
Рейтинг: 1207 ВеселоДо коментар [#49] от "султана глаушева":
"Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": NessaroxЗа вас комунистите печалба винаги е била мръсна дума, ако не е във вашите джобове.
султана глаушева
Рейтинг: 328 НеутралноДо коментар [#52] от "Нинов":
Мърфи е оптимист!Аз знам едно: летища и пристанища са от стратегическо значение за една страна. Когато стане напечено, първо удрят там. Да си дадеш точно това на концесия, е изстрел в главата.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
batzdravo
Рейтинг: 2771 ВеселоЦитат:
" Aéroports de Paris Group оперира три парижки летища. Глобално групата управлява 26 летища в света през 2017 г., през които са преминали 228 млн. пътници. Офертата е подадена съвместно с ТАВ Хавалиманларъ Холдинг" А. Ш."
Туй как ви звучи мадам -ТАВ Хавалиманларъ Холдинг" А. Ш. ?! Като дъФка на клонираните брят'чеди, нали?! ;)
До коментар [#13] от "АзКлавдия":"Взеха великолепната дъвка на червените, че турска компания ще вземе на концесия летището.
Не знам сега какви ще ги къдрят - най-вероятно ще се наложи да замълчат позорно.
УжасТ!
Иначе от изброените всички изглеждат читави."
izt21595181
Рейтинг: 8 НеутралноАми "айде мисли първо" тогава. В концесията ще има клауза, според която държавата не може да строи ново летище до 100 км от настоящото, в противен случай ще плаща огромна неустойка. Това първо. Второ, не ни требват две, три, пет малки софийски летища, а едно големо, за да може София да се превърне в транспортен свързващ хъб.
султана глаушева
Рейтинг: 328 НеутралноДо коментар [#53] от "superspas":
Мърфи е оптимист!Е, и? Какво идва да покаже това? Че печалбата е малка? Ами това са стратегически обекти. Да сложат кадърна управа. Но да не ги харизват! Като печалбата стане повече, какво от това? Ще отиде за плащане на неустойки по задраскани договори, компенсации на съборени банки и прочие милиарди, хвърлени на вятъра!
dosetliv
Рейтинг: 1250 НеутралноТова е работа във висша степен загадЪчна. Ако турим настрана лозУнга за лошия и добрия стопанин, къде беше интересен 90- тях години и после овехтя, официално посочената причина е "да земеме сега 600 млн да платим загубите на бедежето". Обаче явно е нефелна понеже откак се точи концесията , вече няколко пъти в края на годината бюджетните излишъци са по - големи, отколкото тея 600 млн , дето "нема откъде другаде да ги земеме". Плюс ако се земе 600 млн държавен дълг, ше е на макс 2% лихва , обаче за да ги спестиме, ше дадем актив вероятно по схемата с 16-тях % държавногарантирана печалба
izt21595181
Рейтинг: 8 НеутралноПроблемът е, че втора писта не се предвижда да има в концесията, а и нема и место за нея. Което и обрича летище София на невъзможност за сериозно бъдещо развитие и ръст на трафика. Остава и ограничението откъм часове на полетите, породено от близостта до жилищни райони, както и лошите климатични условия по принцип.
султана глаушева
Рейтинг: 328 НеутралноДо коментар [#62] от "nv":
Мърфи е оптимист!Кои сме “ние, комунистите”, аланкоолу? Ще се изправиш ли да доказваш що за комунистка съм аз? Толкова ли ти е акъла, че не вдяваш, че можеш да коментираш написаното от мен, но не и самата мен? Как не ви ограмотиха, малко от малко! Тези приказки в къщи на жена си, ясно?
Роси
Рейтинг: 5587 НеутралноПо-рано Московски казваше, че с парите от концесията на летището, ще оправяме БДЖ-то. Дали и след него ще е така?
dorn
Рейтинг: 999 НеутралноФрапорт би трябвал изобщо да не бъдат допускани за участие- не може и трите български международни летища да бъдат собственост ( концесия) на една фирма. Това си е монопол откъдето и да го погледнеш - цените могат да стигнат до самолетни височини. Тогава пък съвсем ще изгоним инвеститорите.
султана глаушева
Рейтинг: 328 НеутралноДо коментар [#62] от "nv":
Мърфи е оптимист!И питал ли си The Smiths, дали можеш да ползваш тяхна снимка за аватарче?
jif44392826
Рейтинг: 8 НеутралноМнение на един друг форум:
КЗК трябва да се намеси и да спре Фрапорт - над 10 гръцки летища + всички де факто работещи летища в България си е тотален монопол над региона.
everlast666
Рейтинг: 981 НеутралноББ вижда че властта му се изплъзва и бърза да дава концесии.
Как ще остави комисионните така.
султана глаушева
Рейтинг: 328 НеутралноВъпросче:летищата в Мюнхен, Париж, Копенхаген и Манчестер на концесия ли са отдадени?
Мърфи е оптимист!c.b.o.
Рейтинг: 274 НеутралноОпределено си скаран с мисленето! Какъв хъб в сянката на мега-летището Истанбул? Да не говорим, че и Атина (туризъм) и Букурещ (население) са по-натоварени от София. Хъб на какво ще го правим нашето голямо и празно летище? НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
fio41315648
Рейтинг: 8 ВеселоКак да разбираме: "евентуално да построи"?
Virgin
Рейтинг: 907 НеутралноАми от петте кандидати, само Летище Копенхаген не е държавно (макар че и там държавата държи едни 39 %).
Любимата ти EVN и тя е с мажоритарно държавно участие.
superspas
Рейтинг: 640 НеутралноДо коментар [#68] от "султана глаушева":
Ще рече, че БГ държавата обикновено е лош стопанин и не желае да слага кадърен управленски персонал, което пък обикновено води до създаване на "държавни хранилки" , лоши резултати и лоша услуга за клиента. В някоя скандинавска държава може и да сте права, но по нашите ширини е друга работа.
Virgin
Рейтинг: 907 НеутралноЕто ги и петте участника:
1. Консорциум „Витоша“ с водещ член Манчестър Еърпорт Груп Оувърсийз Инвестмънтс Лимитид. Участник в консорциума е и BCEGI Кънстракшън (Великобритания) Лтд, с едноличен собственик Бейджин Кънстракшън Ейнджиниринг Груп;
2. Консорциум „Соф Кънект“ с водещ член Меридиам Ийстърн Юръп Инвестмънтс САС. За изпълнение на изискването за летищен оператор е посочено Флугхафен Мюнхен;
3. Консорциум ССБ София Еърпорт ДжейВи с водещ член ССБ Зауервайн & Шефер Бау АГ. За изпълнение на изискването за летищен оператор е посочено Копенхаген Еърпортс А/С;
4. „Фрапорт България“ ЕАД. За изпълнението на изискването за технически способности и финансови възможности е посочено Фрапорт АГ Франкфурт Еърпорт Сървисис Уърлдуайд;
5. Консорциум „Еърпортс Де Пари“ ЕС. ЕЙ и „ТАВ Хавалиманларъ Холдинг“ А. Ш. с водещ член „Еърпортс Де Пари“ ЕС. ЕЙ. За изпълнение на изискването за летищен оператор е посочено „Еърпортс Де Пари“ ЕС. ЕЙ.
historama
Рейтинг: 647 НеутралноНе.
Но този въпрос никой не си задаваше когато двете морски летища вкупом бяха предадени на Химимпорт ТИМ). Въпреки че е известна руската връзка. И когато за 2 години всички работещи бяха съкратени, или почти всички.
Сега ще се започне съкращение и на столичани, свикнали на работа в държавни институции и фирми. Май затова е целия вой?
historama
Рейтинг: 647 НеутралноЦялата тупурдия е за едно 600 млн евро, за да ги налеят в БДЖ.
В същото време шайката на ГЕРБ отделя 1,104 млрд евро (2 пъти повече) за една тръба, която ЕВЕНТУАЛНО щяла да се изплати след 20 години!
БАСИ Инвестицията! Щяла да се изплати (според Атанас Тасев) след 20г. (евентуално)
След това някои се чудят защо сме били най-бедни!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
АНТИ ВАТНИК
Рейтинг: 594 НеутралноСтатията прочете ли я?
Aéroports de Paris Group оперира три парижки летища. Глобално групата управлява 26 летища в света през 2017 г., през които са преминали 228 млн. пътници. Офертата е подадена съвместно с ТАВ Хавалиманларъ Холдинг" А. Ш. Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
АНТИ ВАТНИК
Рейтинг: 594 НеутралноНаскоро построиха в Мюнхен сателитен терминал на терминал 2.
Така, че и там се разширява, но първоначалният план терминалите да бъдат дълги коридори има едно предимство - в един дълъг коридор няма как да се загубиш :)
Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
АНТИ ВАТНИК
Рейтинг: 594 НеутралноКакъв трафик на софийското летище, не ставай за смях.
Трафик има между 6 и 8 сутринта, когато излитат нискотарифките и първите полети на ТИМ ер. Софийското летище има под 100 полета на ден. Хийтроу има над 600. Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
deasly
Рейтинг: 221 НеутралноФрапорт нали държат Варна и Бургас, а сега и София ще вземат? КЗК нещо?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
boevbisser
Рейтинг: 2248 НеутралноКойто и да спечели, ще е добре за България. Това, което е притеснително поне за мен, е обещанието първоначалната сума да отиде в държавното БДЖ. Няма по-лесен начин от този за пропиляване на половин милиард, а и като гледам накъде отиват работите с правителството, прилича на "последно десет".
пп. и интересно какво ще стане с дълга на ТИМ към сегашното летище - говореше се за едни 50-60 млн.лв. все пак.
felipeeee
Рейтинг: 730 НеутралноДо коментар [#91] от "boevbisser":
bezsmyrtenТака е, време е летището да се освободи от задушващата прегръдка на комунистите. А за дълговете си има погасителни планове, които не касаят сделката. Като Ексоресбанк бяха купени от ДСК, да не е да са опростени дълговете на потребителите?
kalata
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#83] от "historama":
Аз там виждам немска връзка, след като Фрапорт са немска компания. И мисля, че е нормално да се съкрати толкова персонал след като всички бяха назначени по шуробаджанашка връзка и си клатеха краката получавайки си заплатите необезпокоявано.
nv
Рейтинг: 1207 НеутралноДо коментар [#71] от "султана глаушева":
"Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": NessaroxКомунистка си до мозъка на костите си, не се прави. Все едно от вчера ти чета постовете.
А жена ми, за разлика от тебе, не виси по форумите и получава петцифрена заплата.
nv
Рейтинг: 1207 НеутралноДо коментар [#74] от "султана глаушева":
"Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": NessaroxВсе едно си чувала за Smiths.
skeptichen
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#70] от "izt21595181":
Да, наистина няма място за втора писта, но тогава защо в статията пише че се очаква да бъде построена нова писта? Не разбирам и аз каква е идеята.
izt21595181
Рейтинг: 8 НеутралноНе мисля да отговарям на бавноразвиващ идиот, който има проблеми с осмислянето на прост текст. Накарай некой грамотен около теб да прочете изречението, което си цитирал и да ти го разтълкува като за слабоумен, аз немам такова желание.
султана глаушева
Рейтинг: 328 НеутралноДо коментар [#94] от "nv":
Мърфи е оптимист!“А жена ми, за разлика от тебе, не виси по форумите и получава петцифрена заплата.”
========
Хахаха! Тя ли те издържа? Защото ти висиш по фирумите и не си научил и най-елементарното - можеш да коментираш написаното, но не и писалия! Вдяна ли? Не, нали? Питай жена си, тя ще ти обясни!
султана глаушева
Рейтинг: 328 НеутралноДо коментар [#95] от "nv":
Мърфи е оптимист!Изобщо не съм чувала за тях. Но съм чувала какво е reverse image search и знам, че такива като теб се кичат с чужди пера! Е, само намерих перата, с които се кичиш ти, нито повече, нито по-малко!
И отбележи, че това е форум, а не група за взаимно подпомагане на ...знаеш какво. Хайде, със здраве! С мен до тук! Поздрави на жена ти с петцифрената заплата!