"Лидл" обяви удвояване на приходите през 2018 г. от експорт на собствени марки

"Лидл" обяви удвояване на приходите през 2018 г. от експорт на собствени марки

Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл"
Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл"
Развитието на собствените марки е един от начините не само да се гарантира целият процес на производство на даден продукти, но и възможност за мултинационалните вериги да подобрят експорта си. Вече 22 български продукта, които са собствени марки на "Лидл", са в постоянния асортимент на магазините в чужбина на веригата за храни, по данни на компанията. За 2018 г. пък износът се е удвоил в стойност до 30 млн. лв., сочат данните на компанията. Тя представи проучване сред потребители за нагласите им към собствените марки, направено от агенция "Ипсос".
Собствените марки на търговските вериги са успешни по цял свят, посочи Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл", с уточнението, че в България преди години моделът е дискредитиран заради предлаганото качество. От думите й се разбира, че това вече не е така и хората оценяват собствените марки, когато чрез тях се продават качествени продукти. Тя посочи и че в различни държави проучвания досега няколко пъти са показвали, че има случаи техни собствени марки да са по-продавани от световни брандове.
Драгийска посочи, че при производството на собствени марки експерти веригата контролира целия производствен процес, с което се гарантира качеството на крайния продукт и освен това се стимулират компаниите да инвестират в устойчиво производство. В България веригата работи с над 100 производители, а от общо 2530 продукта от постоянния асортимент 1925 са собствени марки. Обичайно при над 2200 продукта в акция 75% са собствени марки, обясняват от компанията.
Поръчаното от тях проучване е сред 4600 души и е на 199 продукта, от които 24 собствени марки. Авторите на проучването обявиха, че тестовете са били "на сляпо" - участниците са опитвали продуктите, без да виждат етикети. Резултатите са, че 82% от участвалите в проучването потвърждават качеството, а 86% одобряват вкуса на опитаното. От компанията обясниха, че в случая качеството е е оценката на потребителите, а не обективни критерии. "Ако опитате няколко сирена в един тест, веднага ще усетите тебеширения вкус, ако някой от продуктите е некачествен. Или пък, че млякото е пълно с вода, а луканката - с некачествени съставки", обясни Драгийска.
Участниците в проучването са с различен социален статус и са от Варна, Велик Търново, София, Монтана, Пловдив и Бургас.