За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
neut
Рейтинг: 171 НеутралноВ Булгаристан до 2030 г. железниците с максимална скорост 160 км/ч. Къде сме ние - в миналия век!
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restКМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 НеутралноИ защо не ги поръчаха досега бе другарю юбиляр ?!?!?!?
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 НеутралноДо коментар [#1] от "neut":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Засега само релсите а някога,може би, и подвижния състав.
Peni Nikol
Рейтинг: 1667 ЛюбопитноЧе колко железни пътища имаме за такава скорост, има да тракат ония ми ти вагони :).
Да се ядосвате е равнозначно на това да държите горещ въглен с идеята да го хвърлите по някой друг.Големи яйца:)
Рейтинг: 707 НеутралноЯко далавери, кражби и комисионни се заформят и тук.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 НеутралноДо коментар [#5] от "Големи яйца:)":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Една от блажните хранилки на ГЕРБ !!!
гарата
Рейтинг: 225 НеутралноБДЖ е във фалит. Кви локомотиви, кви 5 лв...
Всеки ден до изборите ще има такива "новини", които са всъщност просто едни пожелания.
Достатъчно е човек да напише в Гугъл за "Хемус", "Черно море" и т.н.
freedom for ua
Рейтинг: 993 НеутралноНа някой завой дано де не изхвърчи някой вагон при 160/ч, че в Гърция нашите вагони при закачането на гръцки локомотив (който се движи осезаемо по-бързо от българските локомотиви) подкачат като луди. То си е страшно. Не може да се надяваме на чудеса. Ако не са пригодени тези стари вагони да се движат при такава скорост да не стане беля?
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.redguy
Рейтинг: 1195 НеутралноТези са в перманентен фалит с астрономически дългове. Само потъват едни стотици милиони там без никакво развитие на сектора или напъни за оздравяването му. Също като Здравната каса.
uporit
Рейтинг: 614 ВеселоСетила се Мара да се побара! :)
freedom for ua
Рейтинг: 993 НеутралноЕдно не разбирам при червените тролове - дойде Герб и започна да краде и всичко се срина? А до тогава България беше идеална? Локомотивите хвърчаха с 300 км/ч? Никой не крадеше (Техноимпекс)? Магистрали имаше? Инфраструктурата беше изградена?.. хората имаха високи доходи?..
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.pet fire
Рейтинг: 3007 НеутралноНито релсите ни, нито вагоните ни, нито локомотивите ни са за високи скорости. Пак лъже някой
freedom for ua
Рейтинг: 993 НеутралноА иначе на България всичко и е такова, закърпено. Кръпка тук, кръпка там. Като прокъсана дреха. Няма да се промени това. Защото няма визия за бъдещето, няма идеи, няма умни хора. Няма какво да се лъжем. Комунистът не е умен. Защото комуниста е като дяволът. Колкото са по-умни комунистите, толкова по-зле, защото золумите, които правят са по-големи. Трябват хора некомунисти, чисти. Трябва лустрация, забрана на комунизма като учение, забрана на комунстическите символи, махане на комунистическите "паметници", тази идеология трябва да бъде обявена за престъпна и хората, които проповядват комунизма да влизат в затвора. И народа трябва да го иска това. Никой няма да му спусне отгоре нещо хубаво. Народа като не става...
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.Doge
Рейтинг: 506 НеутралноДа не забравят, да взема нАучния екип от Графа, че да не стане като с релсите на трамвая....
Слава Україні!jmf29537805
Рейтинг: 8 НеутралноТрябваше ли Борисов да се качи на влак, та да се разработят в БДЖ-то?
Lou
Рейтинг: 967 ВеселоЧлен първи от Конституцията в Народна Борисовска Република:
- Бойко Борисов е баща и майка на нацията. Без неговата думи нищо не се случва и нищо не може да се случи. СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
Практик от София
Рейтинг: 8 НеутралноС един кьорфишек два заека.
Оправдание на перманентното източване и неефективното изразходване на средства.
Вдъхване на надежда у хиляди разтревожени работници и служители на БДЖ и семействата им, които ще се хванат като удавници за сламка, и ще продължат да подкрепят точно тези, които се гъбаркат с тях.
"Влюбеният се смее в сънищата си и плаче, когато се пробуди"
Бих добавил към влюбените и преметнатите жепейци...
kdesen
Рейтинг: 225 НеутралноВсяка седмица има новина за запалил се локомотив на БДЖ. Тези ли локомотиви ще "модернизират"?
А защо не модернизират така и автомобилите на НСО, а всяка година купуват нови...
freedom for ua
Рейтинг: 993 НеутралноДо коментар [#18] от "kdesen":
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.Защото в тези коли се возят те. На влак не се качват.
Emil Dimov
Рейтинг: 489 Весело"Боже Дано да стигна Жив" ще възложи модернизация на локомотивите, за да могат да се движат със 160 км/ч?!!
- голям смях!!!!
До коментар [#1] от "neut":
В Булгаристан до 2030 г. железниците с максимална скорост 160 км/ч. Къде сме ние - в миналия век! (за справка преди 100г. ж.п. вагоните от царската композиция са били предвидени да се движат с такава скорост при максимална скорост на локомотивите за това време от 70 км/ч. При положение, че комшийте ни от Турция, Гърция и Румъния подържат скорости на свойте влакове до 250 км/ч., а влаковете стрели в Япония и Китай и тези на магнитни възглавници в западна Европа - Германия, Франция и Великобритания се движат с до 2x250 км/ч!!!!!
juu30603811
Рейтинг: 8 НеутралноНужна е незабавна либерализация на пътническите жп превози. С ремонтите, които вървят по европейски програми и нормални европейски превозвачи има шанс жп транспортът да се надигне и най-после да конкурира автомобилният. С БДЖ този шанс клони към нулата. Сто пъти по-удобно, безопасно, а и по-бързо би било пътуването София - Пловдив или София - Бургас с нормална жп услуга отколкото с кола или автобус.
palav_nik
Рейтинг: 225 НеутралноЕ, то няма инфраструктура за 160 км в час.
В Царство България е имало кантонери на секи километър по линиите.
Днес 90% от тех са уволнени...
Големи яйца:)
Рейтинг: 707 ЛюбопитноДо коментар [#21] от "juu30603811":
Какво значи либерализация на пътническите Жп превози? Като как го разбираш това нещо?
freedom for ua
Рейтинг: 993 НеутралноПрез 210 г. ли кога ще има бързи влакове например с 250 км/ч?
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.Незнайко
Рейтинг: 2963 НеутралноДо коментар [#8] от "anonim440":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевВагоните втора употреба от Дойче Бан, определето няма да имат проблем при 160 км/ч.
Незнайко
Рейтинг: 2963 НеутралноДо коментар [#23] от "Големи яйца:)":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевЧастни влакове, възможност на други държавни оператори да водят в БГ. Например френското ТеЖеВе вози из Германия.
Маршалов
Рейтинг: 714 ВеселоАбе що просто не черпят локомотивите, с някоя от известните и рекламирани енергийни напитки. Така те направо ще литнат и без ремонт.
мурзилкаjuu30603811
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#23] от "Големи яйца:)":
Като Дойче бан и TGV да могат спокойно да се конкурират с БДЖ по трасета, които те преценят за рентабилни разбира се. След модернизациите, които текат направленията София-Пловдив-Бургас и София-Пловдив-Свиленград с абсолютна сигурност ще предизвикат такъв интерес. В момента в България това е забранено със закон. Защо ли? Навлизането на частни превозвачи не само ще подобри услугата драстично, но ще накара и БДЖ да се вземе в ръце и да догонва поне малко нормалните превозвачи ако иска да съществува изобщо.
bat_plamen
Рейтинг: 3836 ЛюбопитноАко това стане ще "сваля шапка" на чехите!Локомотивите у нас масово са в окаяно състояние!
bat_plamen
Рейтинг: 3836 НеутралноДо коментар [#1] от "neut":
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
И не само БДЖ е с декади назад.......................!!!!Като цяло сме на десетилетия назад спрямо Белия Свят/ за съжаление/
001
Рейтинг: 8 ВеселоКмете радвай се на юбиляра, че след две седмици ти вдига пенсията на 1200 лева ..
Цял живот си бил на хранилка при комунистите и чак сега ще те огрее...
А иначе София-Пловдив и София Бургас ще позволяват скорости до 200 км, през 2022 година, така, че до тогава все ще са модернизирали влакове, пък и има опция от немските железници да ни дадат сегашния си подвижен състав на доста ниски цени.
Големи яйца:)
Рейтинг: 707 НеутралноДо коментар [#26] от "Незнайко в Слънчевия град":
На теория всичко звучи възможно, но на практика много често е нереализируемо. Първото и важно условие за да има интерес от частни превозвачи е да има добре изградена жп инфраструктура. Тоест влаковете да имат висока скорост и да са конкурентни на автобусите. В момента средната скорост на жп линиите е по-ниска отколкото по време на комунизма, по-ниска от проектната за линии които са строени преди 50-60 години. Това означава, че жп инфраструктурата не се поддържа и за да не е опасна за влаковете, в много участъци има намаление на скоростта. Никой частен превозвач не би се интересувал да работи в България при тоя условия.
tulup
Рейтинг: 1521 НеутралноДо коментар [#28] от "juu30603811":
Не ме търсете преди обядТеоретично да, но на практика едни частен оператор трябва да използва текущите гари и текущите трасета. Пък и да се съобразява с БДЖ - влаковете не могат да се изпреварват (освен на гарите) и когато те не си спазват разписанието и се движат с 50км/ч, то частния превоз става едно приключение, с което надали някоя сериозна компания би се занимавала. Едно да е работиш заедно с Дойче Бан, друго е с БДЖ
juu30603811
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#32] от "Големи яйца:)":
Те нека да махнат законовата забрана, а частниците сами ще преценят да дойдат или не. Няма какво да ги мислим тях. И не си прав за инфрструктурата. В момента по линията Пловдив - Свиленград влаковете свободно могат да се движат със 160 км/час. След модернизацията, която тече по София - Бургас и там ще е така, даже ще може да се достиа до 200 км/час. Естествено никой няма да има интерес да вози по линия Русе - Мездра например, къдто инфраструктурата е в плачевно състияние. Но възможността София-Пловдив да се взима за час и даже по-малко по новото трасе без коли, задръствания и напрежение ще доведе до сериозен поток пътници, които ще търсят адекватна услуга, която БДЖ не е в състияние да предостави.
filofob
Рейтинг: 672 НеутралноНа тези, които говорят за частни превози и либерализация, казвал съм го и преди. БДЖ вози не вози само Софиянци до морето или до Пловдив. Всъщност именно тия дестинации ще останат, ако железопътният транспорт се приватизира. Само че, БДЖ има много по-голяма социална функция. Хората от много населени места, дори не чак толкова малки или отдалечени, нямат друг удобен транспорт. Частникът ще изрезе тези непечеливши спирки и линии и ще разреди трафикът така, че да му носи пари, без да отчита нуждите на хората. То се оказа, че хората от Крумово, дето са на хвърлей от Пловдив, при опит за едно оптимизиране на разписанието не могат да отидат на работа или да си заведат децата на училище. Какво да говорим за родопските села.
georgi_ww
Рейтинг: 264 НеутралноНе знам как е в Европа, но в Япония подвижният състав е частен. Има много превозвачи и влакове, но инфраструктурата е държавна. Държавата е осигурила трасета за 320 км/ч за скоростния влак, докато обикновените понякога се движат и с 40 км/ч.
Та в тази връзка - ти осигури подходяща инфрструктура, пък пускай превозвачи - те ще си плащат за ползването на пътя, и ще събират пари от билети - просто като гъба, ама пари иска...
Големи яйца:)
Рейтинг: 707 НеутралноДо коментар [#28] от "juu30603811":
Моля те, не говори за Дойче бан и ТЖВ да се конкурират с БДЖ в България защото звучи смешно. Инфраструктурата е собственост на НКЖИ която инвестира пари в поддържането й. БДЖ плаща за ползването на инфраструктурата. В момента има няколко линии които са печеливши, като с печалбата се покриват загубите на други линии. Всеки би искал да прилага линията София-Бургас когато бъде модернизирана изцяло, ма никой няма да иска Плевен-Каспичан например... Защото е губеща. Тогава какво правим? Режем 80% от линиите и там хората да го духат?
Като даваш пример за Германия - допреди няколко години имаше закон там който забраняваше автобусни превози на дълги дистанции, тоест Дойче Бан която е държавна имаше абсолютен монопол в това отношение. На практика в България би означавало от София до Варна, до Бургас, до Видин да се пътува само с влакове.
filofob
Рейтинг: 672 НеутралноА иначе, в товарните превози е либерализирано. Има доста частни оператори, включително и румънските железници оперират.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2016 НеутралноТрябва да се опънат линии тип маглев, за да краднат по-малко и ще се избият за по-малко от 4 години!
Libertarianism is just anarchy for rich peoplejuu30603811
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#35] от "anton83":
БДЖ не може и не трябва да има социална функция. Социалните функции са за социалните служби. БДЖ е превозвач. И нека не бъда разбран грешно. Не казвам, че хората от малките села и градчета не трябва да имат удобен транспорт. Но този транспорт, ако ще е социални функция, трябва да се поеме финансово от съответните социални служби, които да осигурят карти за автобус или влак или те самите да правят такива превози. Точно защото БДЖ от години е поело функцията на социален патронаж, което е неестествено за един превозвач, сега е във фалит. И некадърното управление спомага, разбира се.
MititU
Рейтинг: 652 Любопитночакай сега за метрото нови влакчета за "провинцията" стари тунинговани бараки аре малко се стегне.Бате Буда малко да погледне подвижният състав на раята,оня ден се качи на един австрийски локомотив на частна фирма и се насра,а кога ще имаме ние такива ???
"Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХDeadpudding
Рейтинг: 753 НеутралноДо коментар [#36] от "georgi_ww":
Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !Ако тия в БДЖ, като държавна фирма имаха акъл, щяха да инвестират в инфраструктурата и както викаш да отдават трасетата за ползване. Най-малкото ще си избият дълга, дори и да трябва да преустановят пътническите превози за сметка на частни фирми. А ако имат умело ръководство надали ще им е проблем и да си оправят дълговете, че и да са на печалба.
Големи яйца:)
Рейтинг: 707 НеутралноДо коментар [#34] от "juu30603811":
Знаеш ли колко пари са инвестирани по линията София-Бургас и все още се инвестират? Говоря за дофинансиране към парите по ОП Транспорт? И някой да дойде наготово и да печели от тази линия, а пък държавата да продължава да дотира БДЖ за която ще останат само губещите линии? Не е ли по-добро да се спре да се краде, да се инвестира в инфраструктура и да бъдат привлечени повече пътници, както е в нормалните държави. Повече пътници, повече приходи, повече поддръжка на железния път и най-вече подобряване на услугата. Тогава вече могат да либерализират каквото искат.
patrokalche
Рейтинг: 8 Неутрално100 години назад, къде!
MititU
Рейтинг: 652 Любопитнопиле БДЖ притежава подвижният състав ЖЕЛЕЗНИЯТ ПЪТ Е НА НКЖИ две държавни структури на който общото е едно ЖЕЛЯЗО :) "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
juu30603811
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#37] от "Големи яйца:)":
Айде да ми обясниш защо по дяволите след като една линия е губеща тя трябва да стои и да изсмуква печалбите на печелившата? Каква е пазарната логика тук? Така каквито и влакове да вземе, БДЖ няма да изплува от тинята. Знам, че хората от малките села и градове трябва да имат достъп до областните центрове. Но да държим цели линии и да движим цели влакове, което изобщо не е евтино начинание за няколко десетки хора е лудост. Вместо това може да се организира адекватен общински транспорт с автобуси, малки или големи, които може да се субсидират от държавата, които могат да се движат според това колко пътници има и които даже могат да са безплатни или на символични цени за социално слаби пътници. Ще ни излезе в пъти по-евтино и няма да излиза от джоба на БДЖ. БДЖ трябва да започне да се държи като превозвач, а не като социална служба. Нелепо е това състояние на нещата.
filofob
Рейтинг: 672 НеутралноМоже би грешно се изразих или прекалено буквално ме разбра. Не е казано, че хората, които ползват железницата са социално слаби. Просто нямат друг удобен транспорт.
Идеята социалното министерство да се занимава с транспорта на милион и повече души е абсурдна. Да не говорим, че ще е ужасно скъпа и равнозначна на това, което се случва с БДЖ. Ще се дават маса пари пак от нашите данъци. Ккаъв е смисълът? Железниците бяха целенасочено разбити още от 90те снедълновидни или директно лобистки решения. Които облагодетелстваха автобусния транспорт.
А доколкото знам, в Европа масово ЖП транспорта е субсидиран от държавата и ДБ и Френските железници са държавни
MititU
Рейтинг: 652 Любопитно:D ти знешли колко пари за ремонти,дизел,ток,заплати и т.н "УСВОЯВАТ":D:D:D затова ;) "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
Големи яйца:)
Рейтинг: 707 НеутралноДо коментар [#40] от "juu30603811":
Човек, навсякъде по-света железниците са държавни и имат и социална функция. Тоест пенсионери, студенти и ученици ползват преференциални цени при пътувания с влакове. Въпросът е, че навсякъде по света този вид транспорт бива развиван, а не унищожаван както у нас заради нечии лобита. Поинтересувай се големите автобусни превозвачи на кого са собственост и много неща ще ти станат ясни.
juu30603811
Рейтинг: 8 НеутралноАми 30 години правителства на всякакви партии и няколко различни ръководители в БДЖ доказаха, че това е невъзможно. Значи да стоим и да чакаме някой да благоволи да спре да краде и да започне реално да работи за подобряване на услугата и привличане на пътници? И дотогава какво да правим? Да се блъскам по колите и автобусите? БДЖ няма само да тръгне да се оправя, ако не бъде конкурирано от частни превозвачи.
MititU
Рейтинг: 652 ЛюбопитноПС: 99.9 процента от работещите в БДЖ карат дизелови лични коли :D:D:D:D:D
"Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХmop36557620
Рейтинг: 32 НеутралноЧува се силен вой на червено-гушести собаки и жалки позитанки :)))
mop36557620
Рейтинг: 32 НеутралноКмете, предай поздрави на майка си, мила и отзивчива рускиня е :)))
filofob
Рейтинг: 672 НеутралноДо коментар [#50] от "juu30603811":
Ти пък! На кого от назначаваното временно ръководство му дреме за компанията? Конкуренция, чудесно! Ще стане като с товарните превози, ще се появят фирми на наши хора, които ще возаят до Бургас два пъти дневно спирайки само 4те големи града по линията. Ще убият БДЖ и на никой управляващ няма да му пука. А сетне ще продадат каквото остане.
Това, което ги спира е цунамито, което ще предизвика липсата на транспорт за стотици хиляди българи. Тия хора, все пак, гласуват.
Големи яйца:)
Рейтинг: 707 НеутралноДо коментар [#46] от "juu30603811":
Човек, ти си абсолютен буквалист.:) Дори и в най-развитите държави и железници има губещи линии, но не се закриват. Точно защото една железница има и социална функция. Затова навсякъде се дотира от държавите. По-твоята логика трябва да зачеркнем цяла Северна България. Ебати мисленетп. И да понеже в Южна България се наляха десетки милиарди за магистрали и жп инфраструктура, да оставим само там действаща железницата.
Железницата навсякъде е елемент от националната сигурност. Навсякъде. Отделно от най-големите работодатели.
freedom for ua
Рейтинг: 993 НеутралноДо коментар [#24] от "anonim440":
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.Имах предвид 2100 г.
freedom for ua
Рейтинг: 993 НеутралноСлед като се либерализира пазара през 2024 г. да видим какво ще се случи.
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.mop36557620
Рейтинг: 32 НеутралноДо коментар [#55] от "Големи яйца:)":
Ама тези държави не са били комунистически - там е важното, другарю комунист ;)
Николов
Рейтинг: 998 НеутралноЗащо трябва БДЖ да я изпълнява тази социална функция?
Да пуснат субсидиран автобусен транспорт - ще излезе в пъти по-евтино. Просто се обявява концесия за субсидирана линия (Public Service Obligation) и който частник поиска най-малка субсидия - печели.
Защото едно е межди Горно Надолнище и Мало Голямо да се движи маршрутка, съвсем друго е да се движат няколкостотин тона желязо. Сметнете разликата в горивото дето ще го изхаби влака в сравнение с маршрутката.
А иначе единствената социална функция в която БДЖ е незаменима е да бъде хранилка на над 10 хиляди души и да осигурява възможност за далавера на техните шефове.
*****
Неутрално"Естествено никой няма да има интерес да вози по линия Русе - Мездра например, къдто инфраструктурата е в плачевно състияние. "
Няма ин5терес ли? Я да се пуснат поне два влака,които могат да стигат от София до Русе за три и половина часа,ще видим пълни влакове и фалирали автобусни фирми.Както си знаем обаче,че Северна България е такава излишна територия за страната ни,то гражданите на Плевен,В.Търново,Русе и др.ще останат само с мечтите си…..
Николов
Рейтинг: 998 НеутралноЗакриват се и още как. В ЮК след 60-те са закрити хиляди мили жп линии. Ето един пример: https://en.wikipedia.org/wiki/Varsity_Line
Просто през 50-те и 60-те на Запад масово навлизат автомобилите и от там жп пътниците намаляват.
У нас този процес започна през 90-те. Тогава и у нас започнаха да се закриват линии.
Общо у нас до сега са закрити около 300км линии (от общо над 4000км).
filofob
Рейтинг: 672 НеутралноДо коментар [#59] от "Николай Николов":
Първо-сигурен ли си, че ще излезе по евтино и, че това няма да е начин за поредното източване на държавата чрез свързани с управляващите фирми? А зимата, като пътя за горно нанадолнище не е почистен? Ж.П транспортът съществува защото по принцип е по-евтин и в пъти по-екологичен от автомобилният. Освен теснолинейкатата в Родопите, комай не остана пътническа линия по, която да оперират дизелови влакове. Може би само от Добрич до границата с Румъния. А в нормалните държави е и по-бърз. Ако си гледал картата на линиите ще видиш, че като цяло няма такива свързващи нищо с нищо. Пример, линията от София до Варна свързва една сурия малки населени места. Това е линия, по която тъй или иначе ще има влакове. Но на частника няма да му отърва да се спира на повечето гари, защото всяко спиране и тръгване е разход. Значи от там ще минава влак. но няма да спира, а отделно ще плащаме на някой местен дерибей да осъществява дублиращ автобусен транспорт по линияита няколко пъти на ден по завишени РАЗБИРА СЕ, цени.
filofob
Рейтинг: 672 НеутралноДо коментар [#61] от "Николай Николов":
ЮК е голямо изключение. Тъкмо защото Тачър либерализира сектора. Раздели оператори на линии от превозвачи. Самите британци не смятат тези действия за успешни. А ние изобщо не можем да се сравняваме с гъстотата на линиите във Великобритания. Там дори са имали специални туристически линии до някви крайбрежни селца в Корнуъл да речем
Toni Ivanov
Рейтинг: 652 НеутралноАло БДЖ вие в час ли сте??? Ние нямаме изградени релсови пътища,за да се движат влаковете с 160 км/час. Вагоните цистерни ви се обръщат при скорост 70 км/час. Вие искате да изтрепите пътниците си?
dark'star
Рейтинг: 1303 Неутралнопроблемът не са локомотивите , а железният път не е за 160 км/ч
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТОusero
Рейтинг: 761 ВеселоМожеха също да си изкопаят един петролен кладенец в Саудитска Арабия и дизела да им е без пари, ама нямат акъл и това си е.
Роси
Рейтинг: 5672 НеутралноТези локомотиви стават само за скрап, каква модернизация. Трябват нови локомотиви.
usero
Рейтинг: 761 НеутралноДо коментар [#66] от "usero":
Освен акъла, инфраструктурата е собственост на една друга фирма, НКЖИ, саудитският петрол също, та трябва да признаем, че има и обективни причини да не могат да се възползват от гениалните ни съвети, все пак.
*****
НеутралноДо коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":
Щото оше ви изплашат дълговете от Тройнта.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 ВеселоДо коментар [#53] от "mop36557620":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Сладък си !
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 ВеселоДо коментар [#69] от "yanne":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!ВЕрно ли ?!?!? А не е ли от ВСВ ?
usero
Рейтинг: 761 НеутралноПо същия начин някои разправят, че нямало интерес да се опитваш да квасиш морето. Няма ин5терес ли? Я да се пуснат поне два влака, пълни с истинско кисело мляко, направено от морска вода и да видим пълни тумбаци и фалирали млекари. Както си знаем обаче , че пълните тумбаци са такава излишна грижа за управниците ни, то гражданите на Варна, Бургас, Ахтопол и др. ще останат само с мечтите си…..
rincewind
Рейтинг: 442 НеутралноТвърде късно! Първо трябваше да е железницата, после магистралите!
rincewind
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#35] от "anton83":
Не си прав тук,скоро бях Португалия, Лисабон до синтра с влак си е приключение! Спира навсякъде! Да не говорим, че се препълни и хората си сядаха по земята!
wivern
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#27] от "Маршалов":
"Умоляват се пътниците да не променят скоростта на влака, като предлагат спиртни напитки на машиниста" - от текста на една песен.
deutschland
Рейтинг: 815 НеутралноТрябва да изчезнат малките спирки и да останат големите дестинации с няколко преразпределения в централна България! Не може да спираш целия състав за да слезе 1 човек, това е абсурд! Губиш време и пътници по този начин и дори печелившите линии стават губещи!
Губещи линии.. ами лесно е решението, правиш обществена поръчка за транспорт. Ти плащаш на БДЖ билета, а те на транспортна фирма чрез обществена поръчка и си пътуваш с автобус, така БДЖ гарантира дестинацията и дори може да е на 0 загуба. Понеже едно е да платиш на транспортна фирма да превози 5 човека, друго е да пратиш цял влак, дори и да има загуба, тя е много по-малка.
1_april
Рейтинг: 116 Весело"БДЖ ще възложи модернизация на локомотивите...."
Бравос!
Аджибуй да вземе мерки и за тотална модернизация на всички двуместни, три или четириколесни дрезинки, че да могат да вдигат , къде стоте клм в час.
Нищо че радиусите на жп-мрежата у нас, не позволяват вдигане на повече от 80 км/час, ама то по -важно е да усвоЕваме евросредствата на теа "глупендъри"...
Slick
Рейтинг: 171 НеутралноДа няма тадуф-тадуф
Иван Арнаудов
Рейтинг: 765 ВеселоНякои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
qwerty
Рейтинг: 815 ГневноСега като му турим едно Нитро на Москала и ще фръкне!
Закривайте я тази железница, бе!
Цялата!
Just Бахур
Рейтинг: 537 НеутралноАз на български трен не се качвам - или закъсняват, или дерайлира, или се палят.
ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще! Потомствен антикомунист!И на български асансьор не се качвам - падат!
Използвам личен автомобил Евро5, велосипед и собствените си крака.
qwerty
Рейтинг: 815 ГневноОня ден от новините: Влака Левски-Свищов закъсва на гара Морава и ЕДИНСТВЕНИЯ пътник бил прибран от НАЧАЛНИК гарата?!
Това ако не е идиотизъм - не знам кое.
По тази линия отдавна няма товарни влакове!
Колко билета са продадени по линията Габрово-Г.Оряховица и колко товари са превозени по линията Димитровград-Руси?
Как си живее елктората от Дядо Йоцо гледа, а? Ма това е вече преди 130 години!
Колко товари возят нещастниците от Солун да София и навътре?
Няма място за железница из територията.
qwerty
Рейтинг: 815 РазстроеноСички говорят за пътнически превози, нали?
На рязстояние до 400км железницата и самолета са на еднакви цени - проблема е времето.
Но Откъде пътници за влак София-Варна? София-Бургас?
Превоза на пътници е странична дейност за железницата. А някои искат да се издържа от този вид превози. Сър?
dosetliv
Рейтинг: 1276 НеутралноЧе кво му е на изключението ,мрежата къде е държавна не може се изхранва от таксите къде чарджи честните частници и зема 60% държавна субсидия. Ако дигне таксите честните частници ше изпофалират и изчезнат яко дим . Плюс туй държавата тях башка ги субсидира скрито
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0155998214000416
klimentm
Рейтинг: 3482 ВеселоХа ха @ Летящият холандец”?!
klimentmmop36557620
Рейтинг: 32 НеутралноДо коментар [#70] от "КМЕТ В СЯНКА":Сладък си !
Майка ти е по-сладка ;)
Рускиня... а знаем какви ... сладурани ... са те ;)
Тангра
Рейтинг: 1022 НеутралноЖелезопътният транспорт работи на загуба по принцип. Във всички държави. И е на дотации. И точно за това трябва да е държавен. А и защото структурата му (заради линиите, общата организация на влаковете) обуславя монопол.
Няма как да се търси пазарен принцип в жп транспорта.
Разбира се, трябва да се оптимизира колкото може повече. Ако трябва да се закрият някои спирки и линии.
Вкарването на вагони от Германия е добро решение. Вероятно и цената е добра.
Принципно тези неща струват милиарди.
Но линиите вероятно са много зле.
А линиите Бургас София са помлени още през 70те и 80те, като всичката руда за Кремиковци са я докарвали с кораби и са я пренасяли с влакови композиции.
Затова и падат скоростите на експреса Бургас София. От 4 часа, става 5 после 6 и тн.
Без линии няма сигурен и високоскоростен транспорт.
А ако ще се правят промени, трябва да се направят наведнъж, за да се изгради наново доверието в хората. Аз лично не съм се качвал на влак от около 20 години. Близките ми също.
Тангра
Рейтинг: 1022 Неутрално[quote#59:"Николай Николов"][/quote]
Така е! Всичко това трябва да се сметне и да се реши.
Времената са други. Железопътният транспорт не е това, което е било преди 50 години.
А за модерен нямаме топки. Той струва милиарди и милиарди.
Нито пък чак толкова голямо население и територия.
В края на краищата, ако на автобус не му излиза сметката да ходи до някое село, на влак ли ще му излиза!?
Това, че ЖП транспорта бил евтин е МИТ. Още от соца.
klimentm
Рейтинг: 3482 ВеселоДо коментар [#87] от "Тангра":
klimentmТочно и абсолютно вярно!
Николов
Рейтинг: 998 НеутралноПрав сте само отчасти. Държавни са обикновено компаниите поддържащи трасетата. У нас това е НКЖИ. Операторите (т.е. компанниите извърпващи превозите) на много места са частни. В ЮК почти всички са частни. В Германия - преобладават държавните, но има и частни.
У нас частни оператори има само в товарните превози. Те с всяка изминала година подяждат пазарния дял на БДЖ. Просто както и на всякъде другаде частните компании са по-добре управлявани от държавните.
У нас при пътническите превози БДЖ все още има монопол. Но то е изкуствено създаден - просто субсидиите не се раздават на конкурсен принцип, а отиват директно у БДЖ. Т.е. частниците нямат шанс.
Но така ще е до 2024-та. След това и у нас влиза в действие европейската директива за либерализация на жп транспорта. От там нататък субсидиите ще трябва да се раздават на конкурсен принцип.
Николов
Рейтинг: 998 НеутралноРеално жп транспортът въпреки нововъведенията (TGV, MAGLEV и пр.) е технология от 19-ти век. През 20-ти век излязоха сериозни конкуренти на тази технология - за кратките разстояния това е автомобилът, за по-големите е самолетът. Така, че по отношение на пътническите превози жп. транспортът е на доизживяване. С 2 изключения:
(1) превоз на средни разстояния (400-500км) когато за кола разстоянието е малко дълго, а за самолет малко късо.
(2) commute - т.е. превоз на хора живеещи в предградия или сателитни градове до местоработата им.
У нас поради размерите на страната в (1) се вписват само 5 дестинации (София - Русе, София - Бургас, София - Варна и Пловдив - Русе и Пловдив - Варна). От тях 2 вече са поети от самолети. А за другите по-евтин вариант ще е да се пуснат субсидирани полети отколкото да се хвърлят милиарди за възстановяване на трасетата.
И така остава (2) - това са кратки маршрути в радиус около София (напр. София - Перник), Пловдив (напр. Пловдив - Карлово, Пловдив - Асеновград), Варна (напр Варна - Добрич) и Бургас (напр. Бургас - Сл. Бряг). Последните две биха изисквали корекция на съществуващи трасета или направо нови участъци (напр. между Поморие и Сл. Бряг). Но като цяло става дума за общо около 300км линии (т.е. под 10% от общата дължина на жп. мрежата в БГ). Това са реално трасетата дето си струва да бъдат модернизирани. Но дори и този ъпгрейд би струвал поне 2-3 милиарда лева, което си е сериозна сума.
One Hour
Рейтинг: 279 НеутралноДо коментар [#1] от "neut":
Не се знае дали ще стане, но важното е да ни "убедят" да запомним тези 160кмч...поне до изборите
Emil Dimov
Рейтинг: 489 РазстроеноБДЖ ще възложи модернизация на локомотивите .....?!!!
До коментар [#40] от "juu30603811":
БДЖ не може и не трябва да има социална функция. Социалните функции са за социалните служби. БДЖ е превозвач. (да, но е държавен и ако социалните функции не са държавни чий са?) И нека не бъда разбран грешно. (просто мислиш грешно или така са ти казали да мислиш, ако изобщо ....?!) Точно защото БДЖ от години е поело функцията на социален патронаж, което е неестествено за един превозвач, сега е във фалит. (да във фалит е, защото след 2000г. го менажират почти едни и същи хора, на които като на теб са им "казали" какво е "правилно и какво не", а именно да се съсипе ж.п. транспорта, защото така ще се "удари едно рамо" на автобусния транспорт, а там нещата са свързани с горивата и Лукойл!!!) И некадърното управление спомага, разбира се.
nikolai lazarov
Рейтинг: 8 НеутралноКаква модернизация на 40,50годишни локомотиви.