"Кока-Кола" планира да лансира "Коста кафе", след като приключи с "Лаваца"

"Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани" планира да започне да лансира "Коста кафе" (Costa Coffee) в поне 10 от своите 28 пазара през следващата година, сред които попада и България. Това съобщиха от компанията за безалкохолни напитки, като информацията идва само две седмици след обявеното прекратяване на взаимоотношенията между "Кока-Кола ХБК" и "Лаваца".
"Нашата добре установена инфраструктура, процеси и опит в дистрибуцията на кафе ни дават увереност, че ще се справим с тази вълнуваща възможност", подчерта главният изпълнителен директор на "Кока-Кола ХБК" Зоран Богданович.
"Кока-кола" придоби "Коста кафе" в началото на тази година. Компанията планира да се фокусира върху разширяване на предлагането на вендинг и готовите за консумация (ready-to-drink) продукти.
Преди около половин месец "Кока-Кола ХБК" и "Лаваца" обявиха, че преустановяват сътрудничеството си на всички пазари, на които си партнират, включително и българския. В България това ще е факт от 15 септември. В България "Кока-Кола ХБК" пое вноса на кафето с марката "Лаваца" през октомври 2017 година, след като в продължение на 25 години това се правеше от собственика на дистрибуторската компания "Софсток" Мирослав Печев.
Вчера се разбра, че именно "Софсток" отново поема дистрибуцията на "Лаваца".