"Хайнекен" отчита ръст в продажбите и печалбата до края на юни

Холандският пивовар "Хайнекен" отчита ръст в продажбите и в нетната печалба за първите шест месеца на годината. Компанията съобщава за органичен ръст на нетната печалба от 5.6% и нетна печалба за хектолитър от 3%. Консолидираният обем на продажбите на бира бележи ръст от 3.1%.
Продажбите на бранда "Хайнекен" (Heineken®) са с ръст от 6.9%. Органичен ръст на оперативната печалба (beia) от 0.3%, прогнозите за цялата финансова година остават непроменени. Марж на оперативната печалба (beia) в размер на 15.6%. Нетна печалба (beia) в размер на 1054 милиона евро.
На българския пазар компанията е представена чрез "Загорка", "Ариана", Столично", "Старобърно" и др.
"Постигането на най-високи резултати през първото полугодие на 2019 г. отново беше стабилно с органичен ръст на нетни приходи във всички региони и двуцифрен ръст в Азиатско-Тихоокеанския регион, както и в Африка, Близкия изток и Източна Европа", коментират от компанията в съобщение до медиите.
Оттам посочват, че приходът на хектолитър се увеличава с 3%, въпреки че ръстът на обемите през второто тримесечие е бил негативно повлиян от времето в Европа и по-ниските резултати от първенството за Световната купа в сравнение с миналата година.
Нарастването на оперативната печалба е подкрепено от продажбите на високия клас бира, които в голяма степен са компенсирали по-високите разходи за производство и дистрибуция в резултат на по-голямата инвестиция в електронна търговия и модернизиране на технологиите.
За 2019 г. компанията очаква продължаваща нестабилност в икономическите условия и все пак добър ръст във високия сегмент благодарение на обема на продажби и цените. Очаква се и "средно едноцифрено" увеличение на разходите за производство и логистика за хектолитър.
Среден едноцифрен ръст компанията прогнозира и за печалбата си в края на годината.