Застрахователят на "Астрал холидейз" ще плати спешно на всички, които пътуват тези дни

Застрахователят на "Астрал холидейз" ще плати спешно на всички, които пътуват тези дни

Николина Ангелкова заминава за Германия, където ще преговаря с властите и с големи туроператори какви мерки ще се предприемат за следващия летен сезон. Тя призова потребителите да проверяват в сайта на министерството дали туроператорът, към който искат да се обърнат, има сключена застраховка и на каква сума е тя.
Николина Ангелкова заминава за Германия, където ще преговаря с властите и с големи туроператори какви мерки ще се предприемат за следващия летен сезон. Тя призова потребителите да проверяват в сайта на министерството дали туроператорът, към който искат да се обърнат, има сключена застраховка и на каква сума е тя.
Застрахователят на спрелия работа туроператор "Астрал холидейз" - застрахователната компания "Уника", е готов да се разплати спешно с клиентите, на които предстои пътуване в близките дни. Това съобщиха изпълнителните директори на туроператора Христо Гълбачев и на "Уника" Николай Генчев.
Пресконференцията беше свикана спешно в Министерството на туризма след като дружеството обяви, че ще поиска обявяване в несъстоятелност след фалита на британския "Томас Кук".
Застраховката на "Астрал холидейз" е за 700 хил. лв., а очакваните претенции са за 350 хил. лв. 51 души са в чужбина в момента, и под 200 туристи имат предплатени почивки в следващите дни.

Анкета

Знаете ли си правата при фалит на туроператор?

Клиентите могат да кандидатстват за обезщетение чрез сайта на "Уника", чрез единния й телефон, както и в офисите на застрахователя и на "Астрал холидейз", казаха двамата директори.
По думите на Гълбачев компанията се е разплатила за всички чартъри, почивки и трансфери, осъществени досега, както и за екскурзиите, които са планирани за утре. За следващите дни клиентите ще си получат парите, за да могат да заминат, а офисите на дружеството ще им оказват съдействие. Ако не бяхме го направили, щетата щеше да надхвърли 1 млн. лв. в края на летния сезон и 2 млн. - в началото му, коментира изпълнителният директор на туроператора.
Виждате че адекватно се предприемат действия от всички страни, спазвайки Закона за туризма, ще окажем пълно съдействие на всички клиенти на "Астрал холидейз" и "Уника", за да може всеки да прецени дали да реализира своята почивка или да получи сумата, която е платил", увери министър Ангелкова. Тя благодари на застрахователя, че е готова да не изчаква 15-дневния срок, който законът му дава за изплащането на обезщетенията.
В отговор на въпрос тя каза, че министерството няма информация други туроператори да са в затруднено финансово състояние.