Повечето българи асоциират черен петък с онлайн пазаруване

Общо 73% от българите възнамеряват да се възползват от специалните оферти и да направят покупка по време на т.нар. черен петък (Black Friday), а онлайн магазините са първото, за което се сещат 62.9% от потенциалните клиенти, когато се говори за големи отстъпки при тази кампания. Това е почти два пъти повече от предпочитащите физически магазини - 32.7%, показва традиционното проучване на онлайн търговеца eMag.
Националното представително проучване е проведено по поръчка на eMAG сред 1000 респонденти на възраст между 18 и 55 г., живеещи в цялата страна, в периода 16 – 28 октомври 2019 г.
Той ще проведе акцията за седма поред година. При предишни кампании бе на няколко пъти санкциониран от Комисията за защита на конкуренцията
Според проучването на търговеца най-търсени при предстоящата кампания ще бъдат дрехите, към които са се насочили над 40% от възнамеряващите да направят покупки по време на шопинг събитието, следвани от обувките (20.5%), продуктите за лична грижа и красота (13.7%) и малките домашни електроуреди (12.9%). Мобилни телефони и телевизори са сред търсените категории за съответно 8.7% и 5.6% от потребителите.
Възрастовото разпределение при потребителите показва, че 18-24-годишните ще търсят основно дрехи (54.2%); групите 25-34 г. и 35-44 г. ще се насочат предимно към дрехи, обувки, козметика и малки домашни електроуреди; 45-55-годишните демонстрират повишен интерес спрямо цялостната извадка към малки домашни електроуреди, стоки за дома и декора.
Пазаруващите онлайн са 77.1%, което бележи повишение спрямо предходната година, когато са били 70.4%. Сред тях най-активна е групата 25-34 г., следвана от 18-24 г. (съответно 90.4% и 83.6% от тях правят покупки онлайн).
На въпроса колко възнамеряват да похарчат по време на черния петък 63.1% от анкетираните, пазарували онлайн, са посочили сума между 100 и 750 лв., като 17.9% от тях са предвидили между 350 и 500 лв., а 5.5% имат намерение да направят покупки за над 1200 лв.
eMAG е част от Naspers group и един от най-големите онлайн търговци на дребно в региона с дейност в България, Унгария, Полша и Румъния. В България предлага близо 300 хил. свои продукта, а в Marketplace платформата си още над 900 хил.